Gå til innhold

MD Formulations contiuous renwel serum i syden

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal straks til syden, og lurer på om jeg burde ta en pause fra MD Formulations contiuous renwel serum?

Nå bruker jeg denne ansiktskremen: http://www.feelunique.com/p/Decleor-Aroma-Sun-Expert-Protective-Anti-Wrinkle-Cream-for-Face-SPF50-50ml

fra Decleor med SPF50 hver dag for å beskytte, vil dette være nok også i syden?

Eventuelt går det bra om jeg bruker serumet om kvelden/natten istedenfor om dagen?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du hovedsaklig skal oppholde deg i sola ville ihvertfall jeg kuttet det ut akkurat da. AHA's gjør gjerne huden ekstra sensitiv i sola. Og du må huske på å påføre solkrem kontinuerlig, og ikke f.eks stole på at de nødvendigvis er 'vannfaste'.

Men det er min mening, mulig noen andre har noen bedre tips :)

AnonymBruker
Skrevet

Hva om jeg bruker det bare om kvelden da? Jeg har ikke så lyst til å ta en pause, for jeg har akkurat begynt og er spent på om huden min blir bedre :)

Skrevet

Serumet virker ved å ha en eksfolierende effekt, som fjerner den øverste delen av hudlaget. Dette gjør at huden din også blir mer sårbar for UV-stråling, og du blir lettere solbrent, kan få pigmentflekker som ikke går bort osv. Det nytter derfor ikke å bruke syreproduktene kun om kvelden, da peelingeffekten fortsatt vil være tilstede så lenge produktet brukes. Mitt råd er å kutte produkter med syrer to uker før en sydentur, så kan du finne dem fram igjen når du er vel hjemme.

AnonymBruker
Skrevet

Så ansiktskrem med SPF hjelper ikke?

Nå ble jeg stresset, for jeg har brukt det i solen her hjemme også.

AnonymBruker
Skrevet

Hva om jeg bruker det bare om kvelden da? Jeg har ikke så lyst til å ta en pause, for jeg har akkurat begynt og er spent på om huden min blir bedre :)

Nei!

Skrevet

Spf gir delvis, men ikke 100% beskyttelse. Sunblock finnes ikke, men de beste solkremene med spf50+ blokkerer ut bortimot 99% av solstrålene gitt at man påfører riktig mengde (1/4-1/2 TESKJE! bare til ansiktet) og påfører på nytt annenhver time. Det er det nok ingen av oss som gjør, og da gir solkremen delvis falsk trygghet selv om det selvsagt er bedre enn ingenting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...