Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg behøver en ny ekstern harddisk. Jeg bruker både PC og MAC, og ønsker helst en som kan brukes mot begge, selv om det er MAC jeg i størst grad bruker til det jeg behøver ekstern harddisk til. Det er serier og filmer, bilder og en del musikk.

Spørsmålene er da:

- Hvilken type anbefaler man? Bør jeg kjøpe på eplehuset, eller kan jeg kjøpe hvilken som helst harddisk på nett eller på elkjøp?

- Hvor stor harddisk bør jeg ha? Jeg har veldig mye serier, men er usikker på om jeg noen gang får nok til å fylle opp 500?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg behøver en ny ekstern harddisk. Jeg bruker både PC og MAC, og ønsker helst en som kan brukes mot begge, selv om det er MAC jeg i størst grad bruker til det jeg behøver ekstern harddisk til. Det er serier og filmer, bilder og en del musikk.

Spørsmålene er da:

- Hvilken type anbefaler man? Bør jeg kjøpe på eplehuset, eller kan jeg kjøpe hvilken som helst harddisk på nett eller på elkjøp?

- Hvor stor harddisk bør jeg ha? Jeg har veldig mye serier, men er usikker på om jeg noen gang får nok til å fylle opp 500?

Du trenger ikke på eplehuset. En vanlig usb harddisk funker både for pc og mac.

Har du mye serier osv ville jeg likegodt kjøpt 1 terabyte.

Feks til 799 kroner får du DENNE

AnonymBruker
Skrevet

Kjøp hvilken som helst harddisk, dog gå gjerne for en med USB-tilkobling.

Det du kommer til å slite mest med er å finne filsystemet som passer deg best. Apple OS X bruker HFS+ filsystem, mens MS Windows bruker NTFS. OS X kan lese NTFS, men ikke skrive, mens MS Windows ikke støtter HFS+. Korriger meg om jeg tar feil, men det eneste felles filsystemet er FAT32 som har begrensninger når det kommer til filstørrelse og filnavn.

Skrevet

Tusen takk for svar!

Da bestilte jeg fra MPX, som jeg som regel gjør ellers. Det var en del å spare på det fremfor å kjøpe apple.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...