AnonymBruker Skrevet 5. juni 2012 #1 Del Skrevet 5. juni 2012 Hei! Dette spørsmålet kan bli litt langt og komplisert, så jeg må beklage litt på forhånd! Jeg er i midten av 20 årene, og har en bachelorutdanning i språk som jeg ikke bruker. De siste årene har jeg jobbet innen kundeservice, og trives vel ikke så godt med det. Jeg startet med telefonskrekk, det sier litt om hvor desperat jeg var etter fulltidsjobb da. Har ikke kommet meg ut av dette, og jeg begynner vel å bli litt redd for at jeg aldri vil komme meg noen andre steder. På VGS fant jeg ut at jeg er flink i økonomi. Tenke seg til, jeg som ikke liker matte! Men økonomi er jo så mye mer, og det er det jeg liker ved det. Liker også det at ting er rett eller galt. Jeg er litt sånn at jeg liker at ting bare er sånn, ikke diffuse forklaringer på hvis om, dersom atte. Jeg har angret veldig i ettertid på at jeg ikke har studert økonomi, selv om jeg er fornøyd med studiet jeg har tatt. Jeg tør ikke starte i en slik jobb for jeg føler jeg ikke er flink nok (ikke så veldig gode karakterer), så selvfølelsen min holder meg tilbake, og jeg tror det aldri helt vil forandre seg! Jeg leker nå med ideen om å ta nettstudier. Først tenkte jeg på å ta kurs i regnskap, og bli regnskapsmedarbeider. Etter mye søking rundt ser jeg jo at det kanskje ikke alltid er så lett å få jobb etterpå. Har noen her erfaring med det? Da tenker jeg på kurs innen regnskap på utdanningshuset (må ta et halvt år og studere da tenker jeg), NKS eller NKI. Nå tenker jeg heller på at jeg burde ta en bachelor til i økonomi og administrasjon med regnskap. Jeg vil så gjerne komme meg et sted, føler meg ganske så mislykket her jeg sitter nå. Derfor tenker jeg på å studere på nett ved BI, da jeg har søkt rundt og gjengs oppfatning er at det er mer anerkjent enn NKS og NKI. Har noen erfaring med BI nettstudier? Jeg ønsker å bli ferdig på så nærme normert tid som mulig. Jeg vet det vil bli tøft, men jeg er villig til å ta den sjansen! Problemet mitt er nettopp det at jeg er usikker på hva jeg skal gjøre! Jeg må ha studielån, men ønsker bare lån for studieavgiften. Det blir mye nok i seg selv, og jeg trenger ikke mer da jeg vil jobbe fullt ved siden av! Jeg er usikker på grunn av studielån. Jeg har jo allerede studielån på 250 000 som jeg betaler ned, og som jeg også vil fortsette å betale ned mens jeg studerer. Håper at jeg kan betale nok til at det er under 200 000 kr når jeg er ferdig. Uansett vil det jo bli minst 180 000 kr mer i studielån, og det er jeg bekymret over. Jeg og samboer har kjøpt leilighet på litt over 50 kvm, og vi ønsker barn. Jeg vil med andre ord ha mulighet til å kjøpe noe større om noen år. Vil dette ekstra studielånet ødelegge mye? Vi vil jo ikke flytte før jeg er ferdig med studiene og forhåpentligvis har mye bedre lønn enn det jeg har nå. Men jeg er jo redd for at ekstra lån vil ødelegge selv om jeg vil ha mer i lønn. (Jeg vil også forsøke å betale ned så mye vi kan på huslånet for å få mer i EK.) Jeg tenker litt sånn at jeg vil heller ha tre år med litt dårlig råd (egentlig samme råd som vi har nå, jeg vil bare få mye mindre fritid), og så kunne leve mye bedre resten av livet! Jeg har jo 40 år igjen av arbeidslivet, og det setter ting litt i perspektiv for meg. Men igjen, dette studielånet er jeg bekymret for. Jeg kan jo også nevne at samboeren min også ønsker å studere innen et par år (han har ikke utdannelse), og da vil det bli mer studielån der og tenker jeg. Er det noen som har noen gode råd til meg? Hva ville dere gjort i denne situasjonen? Kommer jeg meg inn på arbeidsmarkedet innen regnskap/økonomi evt lønn med kurs/fagbrev? Eller burde jeg satse alt og heller ha studielånet? Jeg blir gal! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
drosophilia Skrevet 5. juni 2012 #2 Del Skrevet 5. juni 2012 Er det noen spesifikk grunn til at du unngår bachelor i økonomi ved UiO? Siden du allerede har en bachelorgrad, vil du allerede har alle de frie emnene. http://www.uio.no/studier/program/samfokon-ba/oppbygging/ Se på denne. Her har du allerede en 40-gruppe (som blir det du har bachelor i allerede). Dessuten kan du fylle de frie emnene. Exphil har du. Altså mangler du 110sp på en bachelorgrad i samfunnsøkonomi. Du kan ta noen av emnene til høsten som enkeltemnestudent. Deretter kan du søke deg inn på programmet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2012 #3 Del Skrevet 5. juni 2012 Er det noen spesifikk grunn til at du unngår bachelor i økonomi ved UiO? Siden du allerede har en bachelorgrad, vil du allerede har alle de frie emnene. http://www.uio.no/studier/program/samfokon-ba/oppbygging/ Se på denne. Her har du allerede en 40-gruppe (som blir det du har bachelor i allerede). Dessuten kan du fylle de frie emnene. Exphil har du. Altså mangler du 110sp på en bachelorgrad i samfunnsøkonomi. Du kan ta noen av emnene til høsten som enkeltemnestudent. Deretter kan du søke deg inn på programmet. For å være helt ærlig er jeg rimelig grønn på hva jeg kan og ikke kan gjøre. Har tenkt på nettstudier som en "enkel" (misforstå meg rett) løsning. Jeg burde kanskje tatt kontakt med en studieveileder når jeg tenker meg om... Men dette høres absolutt flott ut, så lenge det kan kombineres med full jobb! Nå har ikke jeg exphil da, det var ikke noe jeg måtte ha i bacheloren min, så da vet jeg egentlig ikke om dette går? Er ikke noe problem for meg å ta opp det, om det er en mulighet. Kan du mye om dette? Vet du om alle type språkbachelor inngår i 40-gruppen? Min er en kombinasjon av språk og kommunikasjon på en måte. Men la oss si det hadde gått da, og det inngår i 40-gruppen. Tenker du på at jeg kunne startet med f eks exphil som jeg må ha, og en av de andre fagene de tilbyr som enkeltemner, og så ved neste mulighet søke meg inn? Beklager, men noen ganger må jeg bare ha ting inn med te-skje... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
drosophilia Skrevet 5. juni 2012 #4 Del Skrevet 5. juni 2012 (endret) Kan du mye om dette? Vet du om alle type språkbachelor inngår i 40-gruppen? Min er en kombinasjon av språk og kommunikasjon på en måte. Men la oss si det hadde gått da, og det inngår i 40-gruppen. Tenker du på at jeg kunne startet med f eks exphil som jeg må ha, og en av de andre fagene de tilbyr som enkeltemner, og så ved neste mulighet søke meg inn? Beklager, men noen ganger må jeg bare ha ting inn med te-skje... Jeg vet en del om dette. Jeg har jobbet med oppsett og studieveiledning. Du kan sikkert søke om å få din "40-gruppe" godkjent, men du kan også søke om å få "80-gruppen" din godkjent som 40-gruppe. Dvs, du trenger 40sp som UiO kan godkjenne som en 40-gruppe til poenget. Hva de er brukt til før er irrelvant. Ja, du kan f.eks ta exphil og andre 1000-nivå emner til høsten. I tillegg bør du søke om innpasning av ekstern utdanning ved SV når du blir tatt opp som student. Jeg mener å huske at akkurat SV-fakultetet ikke gjør dette før du er "ekte" student hos dem, dvs kommer inn på programmet (via samordna opptak eller evt. direkte innpasningsopptak til studiet - søke på ledige plasser hvert semester når det har vært frafall). Det eneste som er viktig er: 1) For å bestille bachelorgraden fra SV, må du ha plass på programmet. Dvs opptak til bachelorstudiet. (En annen mulighet her er det som heter fritt sammensatt bachelorgrad. Da jeg ikke jobbet på SV, kjenner jeg ikke helt om dette går innen samf.øk, det synes jeg du kan spørre dem om per epost. [email protected]) 2) noen emner vil du ikke kunne ta som enkeltemnestudent, fordi de ikke har ledige plasser. Dette er ofte tilfellet for mer avanserte emner (3000-nivå). I noen tilfeller kan du søke om å bli privatist i disse hos SV (se emnesiden). Personlig føler jeg at UiO er et godt universitet. Det er mange som mener at f.eks NKS er svært useriøst. Jeg jobbet med godkjenning av ekstern utdanning, og observerte at mange nettskoler har mye lavere nivå enn det de utgir seg for. Eksempelvis kan 1år medisin på en annen privat høgskole(60sp) bare godkjennes som 20 frie sp pga lite pensum. BI er jo godt anerkjent, men du vil jo spare en del penger på et offentlig alternativ. Ang. jobb: på hver emne side er det beskrevet hvilke aktiviteter som er obligatoriske. Jeg regner med at noen kollokvier og forelesninger 2. og 3.året vil være obligatoriske. Jeg har ikke tid til å sjekke dette i detalj, men du kan jo undersøke selv. PS: om det står "forelesning, kollokvier og obligatoriske gruppeaktiviteter" så er det altså bare gruppeaktivitetene som er obligatorisk. edit: du kan også scanne/skrive ned emner + sp du har (bare svart ut karakterene eller noe) og sende privat melding, så kan jeg prøve å gi litt mer info til deg. Endret 5. juni 2012 av drosophilia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2012 #5 Del Skrevet 5. juni 2012 Jeg tror kanskje det kan bli litt voldsomt dersom du skal ta en bachelor i noe økonomirelatert (som ofte kan være litt krevende) samtidig som du er i full jobb, Det vil si, jeg kjenner noen som jobber 60% ved siden av sine studier (dog ikke i økonomi, vel å merke), så det går jo alltids an, men det er ingen hemmelighet at det er enklere å lese seg opp på samfunnsvitenskapelige fag (som undertegnede og nevnte 60%-arbeider gjør) enn økonomi. I forhold til det med å stifte familie osv. er det jo også slik at dersom dere begge tar utdanning og får relevante jobber, vil den økte inntekten (forutsatt at dere studerer noe som gir dere mulighet til høyerelønte jobber) på sikt overstige lånene deres, og således vil dere få muligheten til å få en mer stabil og romslig økonomi i fremtiden, for ikke å snakke om mer interessante jobber enn dere kanskje har per dags dato. Personlig ville jeg aldri gått for et nettstudie i økonomi, da jeg vet med meg selv at jeg virkelig ville hatt bruk for forelesninger, kollokvier osv. for å komme meg gjennom pensum i økonomifag (og ikke minst matten). Det er selvsagt mulig at du er den typen som klarer å lese deg opp uten noen hjelp (i så fall er du heldig, det klarer nemlig ikke jeg!), men dersom du ikke er det vil det være lurt å møte på de forelesninger, seminarer og kollokvier du kan. Det er jo også mulig å studere litt på egen hånd, og dra på de forelesningene du synes høres interessante ut/som går på ting du sliter med/når du har tid. I tillegg har jo studier en sosial bit, og det er kanskje mer fristende (og gøy) å løse oppgaver med studybuddies enn å sitte alene med dem, og dersom det er noe i pensum man ikke helt forstår selv, er det sikkert noen andre på studiet som gjør det. :happy: Av økonomirelaterte studier kan jeg anbefale samfunnsøkonomi ved UiO, da det er et spennende og utfordrende studium, et godt fagmiljø, samt at det er et studie som gir deg mange gode jobbmuligheter senere, i tillegg til at går an å studere videre til en master, dersom du skulle ønske det. Studiets oppbygging finner du her. Det finnes også en integrert master for samfunnsøkonomisk analyse, her. Et ekstra studielån vil du jo (forhåpentligvis) ha bedre forutsetninger for å betale ned på dersom du får en utdannelse som gir deg en bedre betalt jobb. For ikke å snakke om at høyere utdannelse = bedre betalt jobb = større økonomisk frihet = økt lykke = bedre helse = lengre liv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
drosophilia Skrevet 6. juni 2012 #6 Del Skrevet 6. juni 2012 Jeg tror kanskje det kan bli litt voldsomt dersom du skal ta en bachelor i noe økonomirelatert (som ofte kan være litt krevende) samtidig som du er i full jobb, Det vil si, jeg kjenner noen som jobber 60% ved siden av sine studier (dog ikke i økonomi, vel å merke), så det går jo alltids an, men det er ingen hemmelighet at det er enklere å lese seg opp på samfunnsvitenskapelige fag (som undertegnede og nevnte 60%-arbeider gjør) enn økonomi. I forhold til det med å stifte familie osv. er det jo også slik at dersom dere begge tar utdanning og får relevante jobber, vil den økte inntekten (forutsatt at dere studerer noe som gir dere mulighet til høyerelønte jobber) på sikt overstige lånene deres, og således vil dere få muligheten til å få en mer stabil og romslig økonomi i fremtiden, for ikke å snakke om mer interessante jobber enn dere kanskje har per dags dato. Personlig ville jeg aldri gått for et nettstudie i økonomi, da jeg vet med meg selv at jeg virkelig ville hatt bruk for forelesninger, kollokvier osv. for å komme meg gjennom pensum i økonomifag (og ikke minst matten). Det er selvsagt mulig at du er den typen som klarer å lese deg opp uten noen hjelp (i så fall er du heldig, det klarer nemlig ikke jeg!), men dersom du ikke er det vil det være lurt å møte på de forelesninger, seminarer og kollokvier du kan. Det er jo også mulig å studere litt på egen hånd, og dra på de forelesningene du synes høres interessante ut/som går på ting du sliter med/når du har tid. I tillegg har jo studier en sosial bit, og det er kanskje mer fristende (og gøy) å løse oppgaver med studybuddies enn å sitte alene med dem, og dersom det er noe i pensum man ikke helt forstår selv, er det sikkert noen andre på studiet som gjør det. :happy: Av økonomirelaterte studier kan jeg anbefale samfunnsøkonomi ved UiO, da det er et spennende og utfordrende studium, et godt fagmiljø, samt at det er et studie som gir deg mange gode jobbmuligheter senere, i tillegg til at går an å studere videre til en master, dersom du skulle ønske det. Studiets oppbygging finner du her. Det finnes også en integrert master for samfunnsøkonomisk analyse, her. Et ekstra studielån vil du jo (forhåpentligvis) ha bedre forutsetninger for å betale ned på dersom du får en utdannelse som gir deg en bedre betalt jobb. For ikke å snakke om at høyere utdannelse = bedre betalt jobb = større økonomisk frihet = økt lykke = bedre helse = lengre liv. Vil bare si meg enig i dette, flott post. I tillegg er det bare krav om 50% "studiefremgang" (glemte det ordentlige ordet ) ift. bachelorprogrammet. Dvs, du kan ta studiet på deltid. Så lenge du tar minst 50% (dvs 15sp per semester, eller 10sp ett semester, 20sp neste), mister du ikke plassen på programmet. Dermed går det også an å ha en langsiktig perspektiv. Jeg har en slik ordning (tar 20sp programemner i semesteret), fordi jeg jobber mye. Hvis man er målrettet, kan man sikkert ta første året mens man er i full jobb, men senere kan det være lurt å hvertfall ikke jobbe mer enn 50%. Hvis du jobber innen noe relevant og ønsker å beholde jobben din, kan du jo diskutere dette med sjefen. Det er slett ikke umulig at de er villige til å tilrettelegge for at du jobber 50% i et par semestere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2012 #7 Del Skrevet 6. juni 2012 Å, jeg blir så glad når jeg får så gode svar! Dette setter jeg stor pris på! Jeg vet en del om dette. Jeg har jobbet med oppsett og studieveiledning. Du kan sikkert søke om å få din "40-gruppe" godkjent, men du kan også søke om å få "80-gruppen" din godkjent som 40-gruppe. Dvs, du trenger 40sp som UiO kan godkjenne som en 40-gruppe til poenget. Hva de er brukt til før er irrelvant. Ja, du kan f.eks ta exphil og andre 1000-nivå emner til høsten. I tillegg bør du søke om innpasning av ekstern utdanning ved SV når du blir tatt opp som student. Jeg mener å huske at akkurat SV-fakultetet ikke gjør dette før du er "ekte" student hos dem, dvs kommer inn på programmet (via samordna opptak eller evt. direkte innpasningsopptak til studiet - søke på ledige plasser hvert semester når det har vært frafall). Det eneste som er viktig er: 1) For å bestille bachelorgraden fra SV, må du ha plass på programmet. Dvs opptak til bachelorstudiet. (En annen mulighet her er det som heter fritt sammensatt bachelorgrad. Da jeg ikke jobbet på SV, kjenner jeg ikke helt om dette går innen samf.øk, det synes jeg du kan spørre dem om per epost. [email protected]) 2) noen emner vil du ikke kunne ta som enkeltemnestudent, fordi de ikke har ledige plasser. Dette er ofte tilfellet for mer avanserte emner (3000-nivå). I noen tilfeller kan du søke om å bli privatist i disse hos SV (se emnesiden). Personlig føler jeg at UiO er et godt universitet. Det er mange som mener at f.eks NKS er svært useriøst. Jeg jobbet med godkjenning av ekstern utdanning, og observerte at mange nettskoler har mye lavere nivå enn det de utgir seg for. Eksempelvis kan 1år medisin på en annen privat høgskole(60sp) bare godkjennes som 20 frie sp pga lite pensum. BI er jo godt anerkjent, men du vil jo spare en del penger på et offentlig alternativ. Ang. jobb: på hver emne side er det beskrevet hvilke aktiviteter som er obligatoriske. Jeg regner med at noen kollokvier og forelesninger 2. og 3.året vil være obligatoriske. Jeg har ikke tid til å sjekke dette i detalj, men du kan jo undersøke selv. PS: om det står "forelesning, kollokvier og obligatoriske gruppeaktiviteter" så er det altså bare gruppeaktivitetene som er obligatorisk. edit: du kan også scanne/skrive ned emner + sp du har (bare svart ut karakterene eller noe) og sende privat melding, så kan jeg prøve å gi litt mer info til deg. Tusen takk for veldig god informasjon Jeg syns dette virker meget interessant! Jeg har lest litt om erfaringer rundt det, og blir nesten litt skremt av å skulle ha en "ordentlig jobb" med masse ansvar. Men det er jo akkurat det jeg virkelig ønsker, så uansett hvor skummelt det er må jeg bare satse! Jeg så akkurat nå at jeg kan sende deg en PM, og det tror jeg at jeg gjør :)Som sagt trenger jeg å få ting inn med te-skje når det gjelder det her. Nesten litt urovekkende å skulle studere videre når bare det å forstå dette tar tid... Tusen takk for all hjelp altså, virkelig! Jeg tror kanskje det kan bli litt voldsomt dersom du skal ta en bachelor i noe økonomirelatert (som ofte kan være litt krevende) samtidig som du er i full jobb, Det vil si, jeg kjenner noen som jobber 60% ved siden av sine studier (dog ikke i økonomi, vel å merke), så det går jo alltids an, men det er ingen hemmelighet at det er enklere å lese seg opp på samfunnsvitenskapelige fag (som undertegnede og nevnte 60%-arbeider gjør) enn økonomi. I forhold til det med å stifte familie osv. er det jo også slik at dersom dere begge tar utdanning og får relevante jobber, vil den økte inntekten (forutsatt at dere studerer noe som gir dere mulighet til høyerelønte jobber) på sikt overstige lånene deres, og således vil dere få muligheten til å få en mer stabil og romslig økonomi i fremtiden, for ikke å snakke om mer interessante jobber enn dere kanskje har per dags dato. Personlig ville jeg aldri gått for et nettstudie i økonomi, da jeg vet med meg selv at jeg virkelig ville hatt bruk for forelesninger, kollokvier osv. for å komme meg gjennom pensum i økonomifag (og ikke minst matten). Det er selvsagt mulig at du er den typen som klarer å lese deg opp uten noen hjelp (i så fall er du heldig, det klarer nemlig ikke jeg!), men dersom du ikke er det vil det være lurt å møte på de forelesninger, seminarer og kollokvier du kan. Det er jo også mulig å studere litt på egen hånd, og dra på de forelesningene du synes høres interessante ut/som går på ting du sliter med/når du har tid. I tillegg har jo studier en sosial bit, og det er kanskje mer fristende (og gøy) å løse oppgaver med studybuddies enn å sitte alene med dem, og dersom det er noe i pensum man ikke helt forstår selv, er det sikkert noen andre på studiet som gjør det. :happy: Av økonomirelaterte studier kan jeg anbefale samfunnsøkonomi ved UiO, da det er et spennende og utfordrende studium, et godt fagmiljø, samt at det er et studie som gir deg mange gode jobbmuligheter senere, i tillegg til at går an å studere videre til en master, dersom du skulle ønske det. Studiets oppbygging finner du her. Det finnes også en integrert master for samfunnsøkonomisk analyse, her. Et ekstra studielån vil du jo (forhåpentligvis) ha bedre forutsetninger for å betale ned på dersom du får en utdannelse som gir deg en bedre betalt jobb. For ikke å snakke om at høyere utdannelse = bedre betalt jobb = større økonomisk frihet = økt lykke = bedre helse = lengre liv. Tusen takk for veldig fine tanker rundt dette Det er ingenting jeg ikke har tenkt på selv, for å si det sånn. Jeg vet det vil bli hardt, så om et år kan det være at jeg må trappe ned jobb, men forhåpentligvis vil det gå bra. Jeg ønsker å forsøke samfunnsøkonomi, så om det skulle gå bra får jeg heller ta mer studielån og jobbe mindre. Null stress så lenge skolen ikke koster i seg selv! Om det blir dette, blir det nok som drosophilia har nevnt, at jeg starter med et enkeltemne til høsten. Jeg tror jeg starter litt forsiktig og ikke gaper over tre-fire enkeltemner på en gang. Om jeg får tidligere bachelor som en 40-gruppe, er det jo mindre studiepoeng jeg må ta, og da kan jeg bruke litt lenger tid på de jeg må ha. Jeg er helt enig i det du sier, jeg er veldig sikker på at om jeg satser på dette, så vil jeg bli mer lykkelig Jeg er så lei av å være på bunn, og jeg vil aldri komme meg noensteder om jeg ikke satser NÅ! Ikke minst så er det forlokkende med at jeg sikrer fremtidige barns fremtid og. Uansett om det blir mer studielån på meg er jeg sikker på at det blir bra i lengden, så jeg har bestemt meg for at jeg skal ta litt skole fra høsten av! Nå bare babler jeg veldig. Setter stor pris på så fine svar! Virkelig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane91 Skrevet 11. juni 2012 #8 Del Skrevet 11. juni 2012 Skriver her i håp om at noen kan svare videre. Kanskje TS kan? Kan man melde seg opp til enkeltemner i økonomi/samfunsøkonomi nå? Eller må man da vente til neste år ettersom fristen er gått ut? Hvordan er det med oppmøteplikt? Jeg er avhengi av tilnærmet fulltidsjobb ved siden av studiene, og kunne virkelig tenkt meg å komme i gang så fort som mulig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2012 #9 Del Skrevet 13. juni 2012 Skriver her i håp om at noen kan svare videre. Kanskje TS kan? Kan man melde seg opp til enkeltemner i økonomi/samfunsøkonomi nå? Eller må man da vente til neste år ettersom fristen er gått ut? Hvordan er det med oppmøteplikt? Jeg er avhengi av tilnærmet fulltidsjobb ved siden av studiene, og kunne virkelig tenkt meg å komme i gang så fort som mulig. Hei TS her. Jeg er litt usikker, men jeg har saumfart UiO sidene (er det der du tenker på å ta enkeltemner?) og såvidt jeg forstod kan man søke for å bli kvalifisert som enkeltemnestudent før 1 august. Er man kvalifisert går det ut på kapasiteten på de enkelte emnene. 29 august tror jeg det var man kunne søke på et emne, og man får svar med en gang om man kommer med. Oppmøteplikten er jeg usikker på. Jeg ser jo at noen har selvstudium variant, så der hvor det står det er jo saken grei. Jeg har ikke exphil (mener jeg det var...) fra før av, så jeg håper jeg kan få tatt det til høsten. Om jeg ikke velger seminarvarianten er det ikke obligatorisk møteplikt, og det passer meg kjempebra da jeg er i full jobb! Ser også at det er muligheter for forelesning fra 16.15-18, så det kommer jeg til å benytte meg av innimellom Men jeg er veldig usikker på mange av de andre emnene, og lurer selv på om det betyr at ingenting er obligatorisk så lenge ikke ordet "obligatorisk" er nevnt. Men til det andre så er det, såvidt jeg har forstått, fortsatt mulighet til å søke om å bli enkeltemnestudent! Anonym poster: fa44ad65d3f15eba419250b849466501 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå