Gå til innhold

Gave til barnehagen og ansatte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vårt barn skal bytte barnehage, og vi ønsker og gi en gave til barnehagen og en til de voksne. Det er en stor barnehage, 25 barn på avdelingen (småbarn 1-3 år)

Noen som har tips til hva vi kan gi? Det er en aktivitetsbarnehage, og det meste av leker er av tre. De voksne er av begge kjønn og verdens flinkeste:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Til barnehagen har jeg pleid å gi en leke/bok e.l. Vet du om det er noe de trenger?

Til de voksne har jeg gitt en del forskjellig, men har til slutt landet på det som er den tilnærmet perfekte gaven: konfekt. Noe de kan kose seg med i pausen, og som kan deles på mange. Seks individuelle gaver ble liksom litt mye, så noe som kan deles er greit ;) Eneste er jo at ikke alle liker sjokolade, men jeg har ikke funnet på noe annet (henger meg på for tips!).

Skrevet (endret)

Kaplaklosser er kjempepopulære blant barn, og jo flere dess bedre. :) Den er jo litt dyr, men ville droppet gave til de voksne (evt bakt en kake, kjøpt en konfekteske til pauserommet) og heller gitt en sånn til avdelingen.

Edit: Oj, nå så jeg prisen ink mva, og det var kanskje altfor dyrt det ja. Så kun prisen uten mva først.. Men mulig det går an å finne billigere noe sted, eller gå flere sammen, dersom det er flere som skal slutte.

Det blir jo litt begrenset når barnehagen har en klar visjon om hvilke leker de ønsker at barna skal leke med, men kanskje noen puslespill? Eller bøker?

Endret av Kjemi
Skrevet

Te og kaffe som de ansatte kan dele. Til barnehagen pleier vi å gi leker barna har vokst fra på regelmessig basis, så ville nok ikke gitt noe ekstra.

Skrevet

Kanskje du kan lage en liten gavekurv med feks pusslespill, bok og noe småting av leker til barna (feks bøtte og spade som de kan bruke i sandkassa) ? og evt en kurv med sjokolade, frukt, bake muffins o.l til de voksne? :)

Skrevet

Kaplaklosser er kjempepopulære blant barn, og jo flere dess bedre. :)

Ja. de er kjempepopulære, og veldig morsomme å leke med!

Og angående pris: en gang gikk vi sammen, 3-4 foreldre, og spleiset. Da kunne vi kjøpe noe litt større og mer "ordentlig". Funker kanskje ikke når bare en skal slutte, men ved sommeravslutninger e.l. er det greit å gjøre det på den måten hvis tingen er i dyreste laget. :)

Skrevet

Kaplaklosser er kjempepopulære blant barn, og jo flere dess bedre. :) Den er jo litt dyr, men ville droppet gave til de voksne (evt bakt en kake, kjøpt en konfekteske til pauserommet) og heller gitt en sånn til avdelingen.

Ja. de er kjempepopulære, og veldig morsomme å leke med!

Flott forslag :) Men er dette noe barn mellom 1-3 år leker med?

Skrevet (endret)

Tusen takk for mange gode tips! Kapla har de i bhgn (vi har de hjemme og, supre er de!!) Dette er en aktivitetsbhg hvor de fleste ansatte er turnere/dansere/skiløpere så kake og konfekt kan fort bli feil.. Men Te har keg jo ikke tenkt på.. Det var lurt!! Finnes jo så mange sorter:) Tror de skal få en stoor kurv med forskjellige gode kvalitets-teer! Vi må bytte bhg pga flytting, gruer meg så fælt, det her er verdens beste bhg!

Edit: Kjøpe sammen med noen har jeg gitt opp. Sendte mail til alle foreldrene på avdelingen samt fau ved juletider og foreslo at vi ga de ansatte en oppmerksomhet, ingen som var interesserte.. Folk:-p)

Endret av Lykkelise

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...