Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Samboeren min påstår bestemt at barnet blir syk av trekk, mens jeg sier at det er virus/bakterier som gjør oss syke. Hva er egentlig riktig?

På søndag lot jeg barnet vårt gå uten lue, og litt åpen i nakken, og hun er nå syk :sjenert: Må jeg bare krype til korset og innrømme at han har rett?

barnet er 2 år, hvis det har noe betydning, og det var litt surt på søndag, men ikke veldig.

Videoannonse
Annonse
Gjest SnowLeopard
Skrevet

Det hjelper vel ikke akkurat mot sykdom om barnet fryser.

Gjest Katten.
Skrevet

Om kroppstemperaturen synker, så fungerer ikke immunforsvaret optimalt. Det er bakteriene/viruset som gjør deg syk, men trekken/den reduserte kroppstemperaturen gjør at kroppen ikke forsvarer seg godt nok mot dem.

Skrevet

Vel, det er en sannhet med voldsomme modifikasjoner.

"Trekk" er noe våre besteforeldre trodde på, men i dag vet vi at trekken ikke gjør deg syk. Du kan ikke bli syk uten a ha sykdomsfremkallende bakterier eller virus i kroppen. Immunforsvaret ditt må i tillegg svekkes slik at det ikke klarer å ta seg av de på egen hånd, evt er det en ny type "invasjon" som immunforsvaret ikke kjenner igjen og ha tilgode å bygge opp motstand mot.

Du skal gjerne fryse endel før du smeller ned T-cellene i kroppen, men trekk alene kan ikke gjøre deg syk. Like lite som cognac kan gjøre deg frisk...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...