AnonymBruker Skrevet 5. juni 2012 #1 Skrevet 5. juni 2012 Samboeren min påstår bestemt at barnet blir syk av trekk, mens jeg sier at det er virus/bakterier som gjør oss syke. Hva er egentlig riktig? På søndag lot jeg barnet vårt gå uten lue, og litt åpen i nakken, og hun er nå syk Må jeg bare krype til korset og innrømme at han har rett? barnet er 2 år, hvis det har noe betydning, og det var litt surt på søndag, men ikke veldig.
Gjest SnowLeopard Skrevet 5. juni 2012 #2 Skrevet 5. juni 2012 Det hjelper vel ikke akkurat mot sykdom om barnet fryser.
Gjest Katten. Skrevet 5. juni 2012 #3 Skrevet 5. juni 2012 Om kroppstemperaturen synker, så fungerer ikke immunforsvaret optimalt. Det er bakteriene/viruset som gjør deg syk, men trekken/den reduserte kroppstemperaturen gjør at kroppen ikke forsvarer seg godt nok mot dem.
Løvetanten Skrevet 5. juni 2012 #4 Skrevet 5. juni 2012 Vel, det er en sannhet med voldsomme modifikasjoner. "Trekk" er noe våre besteforeldre trodde på, men i dag vet vi at trekken ikke gjør deg syk. Du kan ikke bli syk uten a ha sykdomsfremkallende bakterier eller virus i kroppen. Immunforsvaret ditt må i tillegg svekkes slik at det ikke klarer å ta seg av de på egen hånd, evt er det en ny type "invasjon" som immunforsvaret ikke kjenner igjen og ha tilgode å bygge opp motstand mot. Du skal gjerne fryse endel før du smeller ned T-cellene i kroppen, men trekk alene kan ikke gjøre deg syk. Like lite som cognac kan gjøre deg frisk...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå