AnonymBruker Skrevet 5. juni 2012 #1 Skrevet 5. juni 2012 For litt over ett år siden var jeg på desperat jakt etter bolig og satte inn en annonse på finn, ble kontaktet og fikk tilbud om en grei bolig til en helt akseptable pris. Da vi skulle skrive kontrakt, ville huseier at det kun skulle stå halve avtalte husleie pga skatt osv..resten skulle jeg betale kontant, dersom jeg ikke var villig til å gjøre dette, måtte han øke husleien med 2000.- I desperasjon og i mangel på bolig følte jeg at jeg ikke hadde noe annet valg enn å si ja til første valget. Kontrakten er en tidsubestemt husleie med gjensidig 3 mnds oppsigelse. Etter en tid,fikk jeg problemer i påvente av at NAV var trege med å behandle AAP min, så jeg hadde ikke noe annet valg enn å søke om livsopphold.. der forholder man seg som kjent kun til dokumenterte utgifter, så jeg tok kontakt med huseier og ba om en kontrakt med riktig avtalt husleie, slik at han skulle få riktig avtalte husleie. Dette var han selvsagt IKKE intressert i..han får jo 60 000 kr svart i året ved vår muntlige avtale...+ at han selv er uføretrygdet og med riktig oppgitt inntekt som det hadde blitt ville han mistet deler av denne... Tar kontakt med leierboerforeningen og ber om hjelp om hva jeg skal gjøre.. blir anbefalt og bare holde meg til den skriftelige kontrakten og fortsatt be huseier om ny kontrakt... Etter en del greier oss imellom sender han inn stevning til retten med krav om utkastelse + etterbetalt manglende husleie. Har fortsatt leieboerforeningen i ryggen trodde jeg, var egentlig helt sikker på at dette var i boks... jeg hadde gjort alt jeg kunne for at dette skulle løse seg i minnelighet...selv i vedtekten fra NAV står det at jeg har informert de om den riktige husleien- men at de forholder seg til den skriftelige kontrakten.. Huseier kommer med mange usannheter og svada om hvorfor denne kontrakten ble utformet slik den ble... men han kommer selvsagt aldri med noen ny kontrakt, jeg har heldigvis vitner på alt .. men tydeligvis så gjelder ikke dette i retten.. der mener de at jeg skylder huseier for manglende husleie i disse måndene som har gått.. pga at jeg etter oppfordring fra leierboerforeningen ba om ny kontrakt og så det jo var noen tvil om hva som var riktig husleie.. Så leierboerforeningen har fryktelig dårlige advokater- og retten oppfordrer til svarte penger.... Nå sitter jeg da her, med en høy gjeld og igjen uten bolig!! DET lønner seg å være kjeltring i rettsnorge!!
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2012 #2 Skrevet 5. juni 2012 Moralen er vel heller at det lønner seg å ha alt på det rene og signere kontrakt med riktig leie?
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2012 #3 Skrevet 5. juni 2012 Hvorfor har du gjeld? Betalte du bare halv husleie, og nå vil han ha den tilbake?, er dette for tiden du bodde der?
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2012 #4 Skrevet 5. juni 2012 Ikke for å være frekk, men du har vel strengt tatt rota deg opp i denne situasjonen selv når du aksepterte å betale husleien delvis svart. At det ikke ringte en bjelle hos deg da, er jo helt utrolig. Alle skjønner jo at slike udokumenterte utgifter i realiteten "ikke eksisterer"..... I dette tilfellet er jo du med på en ulovlig handling, og slik jeg ser det har det jo straffet seg for deg, og ikke lønnet seg, eller? 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå