Citha Skrevet 4. juni 2012 #1 Skrevet 4. juni 2012 Hei! Trenger litt hjelp i full fart her, siden alle "strikke-ekspertene" jeg kjenner sover Jeg begynte på en babydress, og nå er jeg straks ferdig med en av føttene. I oppskrifta står det: strikk til benet måler 18 cm (inkl 3 cm til oppbrett). Benet har 6cm vrangbord(?) nederst, og resten måler 16 cm. Det blir jo til sammen 22 cm.... Har jeg gjort noe feil her, eller skal jeg strikke to cm til, slik at det blir 18cm minus vrangborden? Litt knotete forklart, men håper noen kan hjelpe meg
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2012 #2 Skrevet 5. juni 2012 Jeg tolker det som at de mente at den skulle være 18 cm inkludert vrangborden, dvs at du har strikket for langt.
Citha Skrevet 5. juni 2012 Forfatter #3 Skrevet 5. juni 2012 Jeg tolker det som at de mente at den skulle være 18 cm inkludert vrangborden, dvs at du har strikket for langt. Okei, jeg la også merke til at hele greia blir litt større enn den burde, siden jeg strikker litt løst. Hva om jeg bare fortsetter da, vil den kanskje bare bli noen størrelser større? Takk for svar uansett!
Rødvinspiken Skrevet 5. juni 2012 #4 Skrevet 5. juni 2012 Okei, jeg la også merke til at hele greia blir litt større enn den burde, siden jeg strikker litt løst. Hva om jeg bare fortsetter da, vil den kanskje bare bli noen størrelser større? Takk for svar uansett! Du har nok strikket for langt ja. Større størrelser har nok flere masker slik at din vil bli lang og smal om du "bare fortsetter". Jeg ville derfor fulgt oppskriften om jeg var deg
Gjest pysepusen Skrevet 5. juni 2012 #5 Skrevet 5. juni 2012 Jeg tolker det som om det skal måle 18 cm. når du har brettet opp vrangborden. Det vil da si at når du ikke har brettet vrangborden dobbelt og den er seks cm. så skal hele arbeidet måle 21 cm. Så om det nå er totalt 22 cm så hadde jeg ikke tatt det så tungt, bare passet på at det andre beinet blir likt. Og kanskje ta en ekstra cm. på selve dressen også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå