Fru Fomle Skrevet 4. februar 2004 #1 Del Skrevet 4. februar 2004 Vi har bestilt oss en bokhylle-seksjon i såpebehandlet eik (fra Hammel). Hun første jeg snakket med i butikken sa at det var ingen som kjøpte det byggesystemet i eik, bare i kirsebær og lyse farger. Fikk nærmest inntrykk av at jeg var rar som ville ha dette. Men butikkene bugner jo av andre ting i oljet eik, og også andre typer seksjoner i eik. Så jeg trodde eik var populært jeg?? Andre som har kjøpt noe i eik i det siste og opplevd lignende? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 4. februar 2004 #2 Del Skrevet 4. februar 2004 Billy eik forsvant fra IKEA for noe år siden. Fryktelig irriterende, siden det var det vi hadde og kunne ha tenkt oss mange fler. Hva som er inn og ut, er jeg ikke så opptatt av sånn sett - men tenk på det upraktiske hvis du ønsker fler... om det da er ut, er det ikke lenger å få tak i... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thomasine Skrevet 4. februar 2004 #3 Del Skrevet 4. februar 2004 Må si meg enig med Tusenfryd, hva som er in eller ut må vel være revnende likegyldig! Det som betyr noe er om du liker det eller ei, og om det finnes eller ei... Selvfølgelig kjempe-irriterende om ting en samler på/ting som passer inn går ut... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 4. februar 2004 Forfatter #4 Del Skrevet 4. februar 2004 Billy eik forsvant fra IKEA for noe år siden. Fryktelig irriterende, siden det var det vi hadde og kunne ha tenkt oss mange fler. Hva som er inn og ut, er jeg ikke så opptatt av sånn sett - men tenk på det upraktiske hvis du ønsker fler... om det da er ut, er det ikke lenger å få tak i... Billy eik har vel kommet inn igjen nå? Vi var og kikket på dem også nå før vi bestemte oss. Det er ikke så viktig om det er "in" eller "ut" for meg, men jeg ble litt overrasket over holdningen til ekspeditøren. Selvfølgelig er det greit og advare folk mot å kjøpe byggesett som det er fare for går ut om kort tid, men det er måten det blir formidlet på... Spesielt siden de hadde drøssevis av andre møbler i eik stående rundt der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. B Skrevet 4. februar 2004 #5 Del Skrevet 4. februar 2004 Ser ikke ut som Billy i eik finnes hverken på websiden eller i katalogen, så da tror jeg ikke det stemmer at den er tilbake igjen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 4. februar 2004 Forfatter #6 Del Skrevet 4. februar 2004 Ser ikke ut som Billy i eik finnes hverken på websiden eller i katalogen' date=' så da tror jeg ikke det stemmer at den er tilbake igjen..[/quote'] Den har vært med i små-kataloger som har kommet i forbindelse med jul. Jeg har sett dem utstilt på IKEA i Stavanger, tror ikke det er rester som stod der heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 4. februar 2004 Forfatter #7 Del Skrevet 4. februar 2004 De har eikefiner på de svenske sidene til IKEA. *påståelig i dag* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sala Skrevet 4. februar 2004 #8 Del Skrevet 4. februar 2004 Eik er mye mer "inne" enn bjørk nå... bjørk er faktisk nesten blitt litt "ute".... Bare se på de nyeste utvalgene på produktsiden... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. februar 2004 #9 Del Skrevet 4. februar 2004 Interessant dette med hva som er "in" og "ut" når det gjelder tresorter på møbler. Eik må jo være en av de tresortene som virkelig har holdt seg over lang tid! Om ikke det er det "hotteste" på markedet nå, vet vi jo at disse trendene svinger veldig. Bare se på furu, hvordan det kun var knyttet til "hytte" for et par tiår tilbake for så å bli veldig populært! Og nå vil ingen ha det lenger... Jeg er ganske sikker på at f.eks. kirsebærfarget alt mulig som er i skuddet nå om noen år vil være passè. Og man kan jo ikke skifte ut alt hele tiden bare for å følge moten, derfor vil nyetablerte hjem være preget av tiden man gjør innkjøpene i. Rett og slett fordi det er det som finnes på markedet! Jeg liker både eik og furu (men det siste våger jeg nesten ikke å si...)!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ignite Skrevet 4. februar 2004 #10 Del Skrevet 4. februar 2004 Kirsebær er vel allerede på vei ut. Eik har vært ute lenge, men er i full fart på vei inn igjen, da i minimalistisk stil, og ikke "hyttestil"/"Norsk Folkemuseumsstil". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 4. februar 2004 #11 Del Skrevet 4. februar 2004 De har Billy bokhyller og CD hyller i eikefolie på Ikea. De har også sånne hyller uten knekter og de hyllene med stålfeste på sidene, i eikefolie. Mie - eikefan! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-ida- Skrevet 4. februar 2004 #12 Del Skrevet 4. februar 2004 Det er klassisk og tidløst spør du meg. Kjøp det du liker!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 4. februar 2004 #13 Del Skrevet 4. februar 2004 De har Billy bokhyller og CD hyller i eikefolie på Ikea. De har også sånne hyller uten knekter og de hyllene med stålfeste på sidene, i eikefolie. Mie - eikefan! Hvilken IKEA da? si det si det si det!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 4. februar 2004 #14 Del Skrevet 4. februar 2004 Bergen. Men jeg tror dette er noe de har fått inn nylig, så de har det sikkert der du bor også, Tusenfryd. Hvis ikke er Bergen en fin by.... Jeg har kjøpt eikehylle i dag Lackhylle i eikefiner Benno CD hylle i eikefiner Billybokhyllene ligger ikke på nett i eikeutgaven, men de har det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. februar 2004 #15 Del Skrevet 4. februar 2004 Eik blir aldri ute. Det kommer bare noe hipt innimellom. Møbler i eik er tidløst. Kjøp etter din smak og ikke hva som er hipt denne våren. Skal man følge hippe inmøbler som kommer hvert år kan det bli dyrt. Eikemøbler er dyrere enn andre møbler, men tidløs. Alltid in. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 5. februar 2004 #16 Del Skrevet 5. februar 2004 Bergen. Men jeg tror dette er noe de har fått inn nylig, så de har det sikkert der du bor også, Tusenfryd. Hvis ikke er Bergen en fin by.... Jeg har kjøpt eikehylle i dag Lackhylle i eikefiner Benno CD hylle i eikefiner Billybokhyllene ligger ikke på nett i eikeutgaven, men de har det! *hvisker* hvis det er de du har kjøpt, så er det BØKEfinér. Men jeg scrollet og fant eik også... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mie i.i Skrevet 5. februar 2004 #17 Del Skrevet 5. februar 2004 Scrollet frem eik når jeg lagde link, men det ble til bøk... Mie - begeistret for eik, liker ikke bøk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. februar 2004 #18 Del Skrevet 5. februar 2004 Hva som er in eller ut er revnende likegyldig egentlig. Man skal kjøpe det man liker, og tror en kommer til å like leeeenge ! Vi har masse i oljet eik og er strålende fornøyd med det. Men det beste av alt, vi kjøpte mye allerede tilbake i 1997-1998! Var noen som lurte på oss da vi kjøpte bokhyller i eik i 1997 og synes vi gjorde et "voksent" valg, men vi fikk det vi ville ha . Det dumme er at den bokhylleserien faktisk har gått ut.... Vi liker som sagt oljet eik godt og har vært alene om det i vennegjengen lenge. Det dumme er at nå har "alle" det Ps. det er forskjell på eik. Stor forskjell på sånn voksen kvistfri "hvitbeiset" eik og oljet eik!! Nei kjøp det du liker, og konfronter butikkdamen med det neste gang (hvorfor har dere varer i eik når dere ikke vil selge det ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå