AnonymBruker Skrevet 4. juni 2012 #1 Skrevet 4. juni 2012 Jeg og min samboer skal få på besøk en flott 14 år gammel gutt kommende helg. Vi er ikke unge nok til å huske hva vi likte å gjør på den alderen, ei heller gamle nok til å kunne hatt unger på hans alder. Vi er 24 og 26 år gammle, og vi fikk veldeig god kontakt med gutten på første samtale. Så nå skal han altså være hos oss en hel helg, og vi gleder oss Men trenger litt hjelp til hva vi skal finne på. Han kommer på fredag ettermiddag og skal bli til søndag kveld. Han er glad i friluftsliv, så vi tenkte at lørdagen pakker vi sekken og tar en fjelltur opp til et vann og fisker Men trenger litt tips til hva vi kan finne på fredag kvelden og lørdag kvelden. Tenkte kanskje brettspill og hjemmelaget pizza ene kvelden. Blir det for teit å leie inn playstationspill og ha tekken-turnering? Vil jo at han skal ha det fint og få oppleve litt med oss, samtidig bør det ikke bli for mye. Tar i mot alle tips og råd
Gjest støttis Skrevet 4. juni 2012 #2 Skrevet 4. juni 2012 Jeg er støttekontakt til ei som er 14 i år og hun syns det er veldig kjekt at vi f.eks drar i badeland, på kino eller tar noen runder med bowling :)Kanskje greit at dere finner på litt ting som han kanskje ikke har mulighet til å bli med på ellers? Spille kan han jo alltids gjøre hjemme
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2012 #3 Skrevet 4. juni 2012 bowling var jo en god ide vil bare ikke bruke opp alt med en gang liksom. han skal jo forhåpentligvis være hos oss 2-3 helger i mnden og vi kan ikke gjøre noe like "spesielt" hver gang. det var viktig sa barnevernet. og heller fokusere på å finne på morsomme ting som ikke nødvendigvis koster så mye. tar gjerne imot flere tips! TS
Sulosi Skrevet 4. juni 2012 #4 Skrevet 4. juni 2012 Jeg synes dere har en fin plan for helgen. Ang fredagen kan dere jo spørre om han har lyst til å spille, se film og kanskje la han få være med å handle en rett han liker. Ellers tenker jeg at helgen i stor grad kan brukes til å bli kjent og snakke om hva han liker å finne på. Jeg har en datter på 15 og det er slett ikke mye vi finner på sammen men konserter, da er jeg den kuleste mora i verden. 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2012 #5 Skrevet 4. juni 2012 Kan jeg spørre om hvor dere bor? Tenker da på forslag til ting å gjøre utenfor hjemmet. Ikke nødvendigvis denne helgen men ved senere anledninger.
LYSVING Skrevet 4. juni 2012 #6 Skrevet 4. juni 2012 (endret) Hvis det er første gangen vil jeg anbefale at det er litt rolig rundt han pga mye nye inntrykk. Synes du allerede har lagt en fin plan jeg. Tror en på 14 år vil like å spille sammen med dere.Men han kan også si ja til kanskje ting han ikke er fullt så glad i da ting sikkert kanskje vil føles litt skremmende å si nei til fordi det er fremmed. Føl på kjemien mellom dere. Ansiktutrykk. Bli kjent. Friluftliv kan kanskje være mer speider Klatring m.m. Tror det også er viktig at han blir kjent med noen på hans egen alder der dere holder til. Kan fort bli ensomt. Endret 4. juni 2012 av LYSVING 1
Kjetil E Skrevet 5. juni 2012 #7 Skrevet 5. juni 2012 Jeg og min samboer skal få på besøk en flott 14 år gammel gutt kommende helg. Vi er ikke unge nok til å huske hva vi likte å gjør på den alderen, ei heller gamle nok til å kunne hatt unger på hans alder. Vi er 24 og 26 år gammle, og vi fikk veldeig god kontakt med gutten på første samtale. Så nå skal han altså være hos oss en hel helg, og vi gleder oss Men trenger litt hjelp til hva vi skal finne på. Han kommer på fredag ettermiddag og skal bli til søndag kveld. Han er glad i friluftsliv, så vi tenkte at lørdagen pakker vi sekken og tar en fjelltur opp til et vann og fisker Men trenger litt tips til hva vi kan finne på fredag kvelden og lørdag kvelden. Tenkte kanskje brettspill og hjemmelaget pizza ene kvelden. Blir det for teit å leie inn playstationspill og ha tekken-turnering? Vil jo at han skal ha det fint og få oppleve litt med oss, samtidig bør det ikke bli for mye. Tar i mot alle tips og råd Hei nå skriver du ikke hvor dere bor. Men hvis dere bor ikke så langt ifra Stavanger så vil jeg annbefale dere en tur til Sola på lørdag. For vil annta at en 14 år gammel gutt ikke vil ha noe imot og se Mig29, Patrouille de France, Turkish Stars, Viggen og Eskilds nymalte F16. Bare vær obs på en ting, selv om flystevnet varer både lørdag og søndag så vil Migen, franskmennene og Tyrkerne kun fly på lørdag. Da de skal til Aalborg på søndag.
Gjest Gjest Skrevet 5. juni 2012 #8 Skrevet 5. juni 2012 du må jo sette deg inn i anbefalingene dere har fått fra bup. der står det om barnets interesser og behov. en rolig lørdagskveld med voksne rindt seg,spill og god mat er toppers for en som trenger nærhet og varme fra voksne mennesker. 1
frøkna Skrevet 5. juni 2012 #9 Skrevet 5. juni 2012 Vet du hva, jeg syns alt du nevnte hørtes kjempe gøy ut for en 14- åring og samtidig for dere også. Så at dere ikke vet hva en 14 åring liker å gjøre tror jeg ikke noe på Kan jo spørre han også om hva han vil finne på? Trenger jo ikke gjøre noe hele tiden heller, jeg er i hvert fall sånn at jeg trenger noen ganger en liten pause fra å være sosial.
KatteLatte Skrevet 5. juni 2012 #10 Skrevet 5. juni 2012 Har ikke så mange gode tips å komme med, du har fått mange allerede, men jeg vil bare si at jeg synes det er flott at dere gjør denne jobben og gir gutten en trygt og godt besøksjem!
AuroraB Skrevet 5. juni 2012 #11 Skrevet 5. juni 2012 Det er ikke sikkert at det å ha helgen full av planer er nødvendig. De fleste 14- åringer setter pris på litt tid for seg selv innimellom. Pizza og film på fredagskvelden, tur på lørdag, og en avslappet lørdagskveld med litt god mat, litt tv, lese tegneserier/ bøker og spise litt godterier. Søndag går det an å gå en tur, eventuelt fiske litt mer, om det falt i smak. La han få komme med forslag også. Det kan oppleves som veldig "nå skal vi ha det krampekoselig og være kjempesammen" om planene er spikret omtrent fra time til time når han kommer.
Montefalco Skrevet 5. juni 2012 #12 Skrevet 5. juni 2012 Jeg og min samboer skal få på besøk en flott 14 år gammel gutt kommende helg. Vi er ikke unge nok til å huske hva vi likte å gjør på den alderen, ei heller gamle nok til å kunne hatt unger på hans alder. Vi er 24 og 26 år gammle, og vi fikk veldeig god kontakt med gutten på første samtale. Så nå skal han altså være hos oss en hel helg, og vi gleder oss Men trenger litt hjelp til hva vi skal finne på. Han kommer på fredag ettermiddag og skal bli til søndag kveld. Han er glad i friluftsliv, så vi tenkte at lørdagen pakker vi sekken og tar en fjelltur opp til et vann og fisker Men trenger litt tips til hva vi kan finne på fredag kvelden og lørdag kvelden. Tenkte kanskje brettspill og hjemmelaget pizza ene kvelden. Blir det for teit å leie inn playstationspill og ha tekken-turnering? Vil jo at han skal ha det fint og få oppleve litt med oss, samtidig bør det ikke bli for mye. Tar i mot alle tips og råd Du skriver i et annet innlegg at gutten skal være hos dere to til tre helger i måneden. Det er mye. Da kan dere ikke ha fullt program hver eneste dag. Dersom det er en gutt fra et hjem der det ikke er stabilt, trenger han også å være med på helt vanlige ting. Kanskje synes han det er mye hyggeligere at dere besøker familiene eller vennene deres enn å gå på bowling (I alle fall av og til).
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2012 #13 Skrevet 6. juni 2012 - Han kan være med å bake boller, pizza, steke kjøttdeig til taco? - Spille brettspill eller yatzi - Spille xbox eller playstation - Handle inn snop, og se en filmer som han liker - Reise på kino - Bowle - Reise å fiske, også grille fangsten etterpå - Se på tv - Sitte på dataen, sånn at han får litt alenetid - Bade - Reise på senteret og shoppe noe klær eller et spill han vil spille. - Reise på telttur i hagen - Spille fotball eller volleyball Nå spørs det jo såklart hva interessene hans er, og det vet vel dere best. Så jeg kom bare med forslag som det går ann å gjøre på
KatteLatte Skrevet 6. juni 2012 #15 Skrevet 6. juni 2012 Kanskje han har noen lekser han vil være glad for å få hjelp med? Hvis han kommer fra et ressurssvakt hjem vil muligens det være noe han kan sette pris på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå