Gjest Fasting Drue Skrevet 4. juni 2012 #1 Del Skrevet 4. juni 2012 Mange beskriver seg selv som "ærlige", og tror at ærlighet i form av å til enhver tid si sin mening, er en god ting. Dette strider ihvertfall imot min oppfatning av "ærlig", men har det virkelig blitt sånn at man kan slippe unna med all form for drittslenging ved å si "jeg er bare ærlig"? 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fantasi Skrevet 4. juni 2012 #2 Del Skrevet 4. juni 2012 Det er mange som ikke har sosial intelligens og som er ærlige, ja. For min del blir det de sier bare masse tullprat og jeg klarer ikke ta de helt seriøst. Slike mennesker blir ofte irriterende i løpet av kort tid. Så har du de som er brutalt ærlige, men som vet når man skal åpne kjeften og ikke, da er det noe helt annet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aaa1 Skrevet 4. juni 2012 #3 Del Skrevet 4. juni 2012 Ærlighet varer lengst, men man burde uansett begrense ærligheten litt i visse situasjoner 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Yellow Taxi Skrevet 4. juni 2012 #4 Del Skrevet 4. juni 2012 (endret) Det kommer an på hva du mener. Altså om noen helt uten videre påpeker at du er feit og unnskylder seg med at de bare er ærlige så syns jeg selvfølgelig det er uhøflig. Men om noen spør "ser jeg feit ut?", så syns jeg det bare er rett og rimelig å si ja om det er det man syns. Om folk får svar på det de faktisk sier så kanskje folk tenker litt over alt det meningsløse tullet de går rundt og sier hele tiden. Endret 5. juni 2012 av Yellow Taxi 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nuppdupp Skrevet 4. juni 2012 #5 Del Skrevet 4. juni 2012 (endret) Mange beskriver seg selv som "ærlige", og tror at ærlighet i form av å til enhver tid si sin mening, er en god ting. Dette strider ihvertfall imot min oppfatning av "ærlig", men har det virkelig blitt sånn at man kan slippe unna med all form for drittslenging ved å si "jeg er bare ærlig"? nei. ville heller kalt det å si sin mening samme hva eller snakke fra levra. synes ikke det er å slenge dritt når noen spør om noe. problemet oppstår når den som spør bare er ute etter et svar. Endret 4. juni 2012 av Nuppdupp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤ Pikekyss ¤ Skrevet 4. juni 2012 #6 Del Skrevet 4. juni 2012 Ærlighet som blir uttrykt på en konstruktiv måte - Ja. Ærlighet som blir uttrykt på en "jeg er voksen nok til å si akkurat det jeg mener så får folk bare ta det som de vil" måte - Nei. Syns enkelte kamuflerer det å være frekk med at de bare er ærlige. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheHairyToothfairy Skrevet 4. juni 2012 #7 Del Skrevet 4. juni 2012 "ibland måste man ljuga lite förr att få sanningen främ." 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BM2 Skrevet 4. juni 2012 #8 Del Skrevet 4. juni 2012 Mange beskriver seg selv som "ærlige", og tror at ærlighet i form av å til enhver tid si sin mening, er en god ting. Dette strider ihvertfall imot min oppfatning av "ærlig", men har det virkelig blitt sånn at man kan slippe unna med all form for drittslenging ved å si "jeg er bare ærlig"? En kan være åpen, ærlig og direkte uten å bli ufin. Er en ufin så er en et rasshøl okke som! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ryvre Skrevet 4. juni 2012 #9 Del Skrevet 4. juni 2012 (endret) En kan være åpen, ærlig og direkte uten å bli ufin. Er en ufin så er en et rasshøl okke som! Enig. Jeg er en av de som er dønn ærlige..det betyr ikke at jeg slenger dritt om alt og alle. Virker som at mange tror at om man er ærlig så er man ufin...vel om man er ufin da så burde man kanskje jobbe litt med egen holdning og syn på ting, for det må jo være grusomt å ha så mange stygge meninger om det meste at man er nødt for å lyve hele tiden Jeg har ikke så mye slemt å si om ting og ja, jeg er faktisk ganske så ærlig om det meste tror jeg. Kommer iallefall ikke på noe som jeg har løyet om Endret 4. juni 2012 av Ryvre 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 4. juni 2012 #10 Del Skrevet 4. juni 2012 Ja man kan jo både være ett dårlig menneske og ærlig på en gang. Breivik er en sånn fyr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Merkelig Skrevet 4. juni 2012 #11 Del Skrevet 4. juni 2012 Ærlighet er ikke å si alt en mener, men å mene alt en sier. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 5. juni 2012 #12 Del Skrevet 5. juni 2012 Jeg tenker at det er viktig å være ærlig, samtidig trenger man ikke å lire av seg alt man tenker på. Det finnes en grense for mitt vedkommende. Nei, du trenger ikke å si jeg er stygg, jeg vet det meget godt selv. Den typen ting. Trenger ikke å bety at man lyver, men noen ting kan man faktisk holde for seg selv - med mindre man faktisk blir spurt. Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 5. juni 2012 #13 Del Skrevet 5. juni 2012 Men Yvonne, hvis du synes du er stygg og en annen synes du er pen, - lyver han andre da, eller er han ærlig? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 5. juni 2012 #14 Del Skrevet 5. juni 2012 Men Yvonne, hvis du synes du er stygg og en annen synes du er pen, - lyver han andre da, eller er han ærlig? De er vel begge ærlige, utifra sitt ståsted. Det har i grunn ingenting med saken å gjøre, poenget er at man ikke trenger å lire av seg alt fordi man føler for det. Man kan godt ta hensyn til andre mennesker, det er vel det jeg vil frem til. Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raindrops Skrevet 5. juni 2012 #15 Del Skrevet 5. juni 2012 Ærlighet er ikke å si alt en mener, men å mene alt en sier. Godt sagt! Jeg ser ikke på meg selv som uærlig bare fordi jeg har et filter mellom hjernen og munnen. Man trenger ikke å si alt man mener og tenker på til enhver tid, og det er fult mulig å si ting på en pen måte. Flere av disse "ærlige" menneskene mangler sosial intelligens i mine øyne, og en del av dem gir sikkert fin faen også. Stort sett ser jeg uansett ikke på dem som ærlige, bare som frekke folk jeg ikke gidder å tilbringe tid med. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nenya82 Skrevet 5. juni 2012 #16 Del Skrevet 5. juni 2012 Helt enig i at det går an å være ærlig uten at man må fortelle alt man går og tenker på.Man må ikke fortelle andre at de er stygge eller feite for eksempel,og det går an å tenke seg om før man prater. Man kan fint være ærlig uten å være frekk og såre andres følelser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fasting Drue Skrevet 5. juni 2012 #17 Del Skrevet 5. juni 2012 Det er jo ingen tvil om at man kan være ærlig uten å være dust, men er det sånn at folk slipper unna drittslenging ved å si "jeg er bare ærlig"? Og hvorfor er det sånn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Meridius Skrevet 5. juni 2012 #18 Del Skrevet 5. juni 2012 (endret) Er som regel ærlig, ellers kommer jeg opp med en hvit løgn. Folk har ikke godt av å vite alt. Endret 5. juni 2012 av Meridius Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nenya82 Skrevet 5. juni 2012 #19 Del Skrevet 5. juni 2012 (endret) Det er jo ingen tvil om at man kan være ærlig uten å være dust, men er det sånn at folk slipper unna drittslenging ved å si "jeg er bare ærlig"? Og hvorfor er det sånn? Jeg opplever det ikke sånn,men kan jo være at andre har andre erfaringer. Jeg syns det er en dårlig unnskyldning,akkurat som når folk later som de er høflige ved å si "Ikke for å være frekk,men.." eller "Ikke vondt ment altså,men.." Syns det nesten blir feigt,en måte å kamuflere det å slenge dritt eller være frekk ved å få det til å virke som de ikke gjør det. Endret 5. juni 2012 av Nenya82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raindrops Skrevet 5. juni 2012 #20 Del Skrevet 5. juni 2012 (endret) Det er jo ingen tvil om at man kan være ærlig uten å være dust, men er det sånn at folk slipper unna drittslenging ved å si "jeg er bare ærlig"? Og hvorfor er det sånn? En del gjør definitivt det. Jeg merker selv at jeg oftest lar dem slippe unna med det, uten andre konsekvenser enn at jeg trekker meg unna. Fra min side så er det fordi jeg har fordommer mot den typen mennesker, og jeg opplever dem som vanskelig å nå igjennom til, umulig å diskutere med og ellers ganske vrange/hissige. Så jeg orker ikke å ta den diskusjonen med dem. Du har jo også de som synes "jeg er bare ærlig" er en helt valid unnskyldning for å oppføre seg som en pikk, men de skjønner jeg meg ikke på. Edit: Altså folk som ikke er slik selv, men som bare godtar den unnskyldningen hver gang. Endret 5. juni 2012 av Raindrops 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå