Gjest Anonymous Skrevet 4. februar 2004 #1 Skrevet 4. februar 2004 Nå har jeg virkelig kommet igang med treningen!! Har trent minst 3 ganger i uken(helsestudio) siden nyttår + at jeg gjør noe aktivt de andre dagene (skøyter, tur ol.) Men nå har jeg også skjønt at kostholdet må forandres... Jeg har aldri vært spesielt flink til å spise frokost, men har skjønt at det er nødvendig for å holde forbrenningen oppe... Er det greit å spise en sånn Nurtrilett-bar?? Står jo at den kan erstatte måltider. Orker ikke tanken på å lage meg mat om morgnen, er så greit å bare putte en sånn i veska. Kan jeg fortsette sånn, eller gjør jeg vondt værre?? DEre eksperter kan jo ta en kikk på resten av "dietten" også: Frokost: 1 nurtrilett bar Frukt Lunch: 1 skive grovt brød med egg, makrell i tomat ol. + et knekkebrød med skinke + gulerot. Frukt Middag: Kokte grønnsker m makaroni Frukt el knekkebrød til kvelds Er dett greit??
Fru Fomle Skrevet 4. februar 2004 #2 Skrevet 4. februar 2004 Jeg synes det ser lite ut jeg! Husk at hvis du spiser for lite så settes kroppen på sparebluss og tviholder på fettet.. Og magert kjøtt bør du spise når du trener såpass mye, kroppen trenger protein for å bygge muskler. For sunne middagstips kan du sjekke ut www.greteroede.no. Lykke til!
Tusenfryd Skrevet 4. februar 2004 #3 Skrevet 4. februar 2004 Det ser litt fengselskost ut... men du er kjempeflink å trene og bevege deg! Du bør ikke spise nutrilett bar. I hvert fall ikke istedenfor frokost. Mye sukker og slike ugreie ting i dem. Spis deg et knekkebrød eller en skive med pålegg på, du. Du bør også legge på en skive eller knekkebrød til lunsj, det ser litt lite ut det der. Middag, kommer an på hva slags grønnsaker, men du kan godt unne deg kjøtt, kylling og fiks også. Ta vekk kyllingskinn og kos deg med maten. Spis også kveldsmat. En skive eller et knekkebrød. Husk å spise ofte, det skal ikke gå mer enn tre-fire timer mellom hver gang du spiser, dette for å opprettholde forbrenningen din.
Gjest Ethereal Skrevet 4. februar 2004 #4 Skrevet 4. februar 2004 Det der er alt for lite mat! Selv om du vil gå ned i vekt, trenger du en god del energi kun for å holde kroppen din i gang. For en kvinne anbefales det at man spiser 1200 kalorier pr. dag hvis man vil gå ned. På den dietten vil du først og fremst få altfor for lite proteiner, og den er altfor ensidig til at du får dekket behovet for viktige vitaminer og mineraler. Middagen er også i minste laget, her trenger du også proteiner. Frokost er viktig; tenk på hvor lenge siden det er siden sist du spiste? Blodsukkeret ditt er i bånn, og hvis du ikke spiser frokost, kan du fort ende opp med å småspise søtsaker utover dagen. Hva med å lage i stand frokost kvelden før? Eller i det minste få i deg yoghurt og müsli? Sjekk ut kosttips hos Grete Roede, jeg vet dessverre ikke webadressen. Det er bedre å gå langsomt ned i vekt, for så å bli der, enn å gå raskt ned og like fort opp igjen. Lykke til!
Dixie Skrevet 5. februar 2004 #5 Skrevet 5. februar 2004 Jeg pleier også å "jukse" med å spise sånn Nurtrilett bar..... Fant ut at det var en bedre frokost en muffins...... Men tydeligvis så bare lurer jeg meg selv da???
Tusenfryd Skrevet 5. februar 2004 #6 Skrevet 5. februar 2004 Jeg pleier også å "jukse" med å spise sånn Nurtrilett bar..... Fant ut at det var en bedre frokost en muffins...... Men tydeligvis så bare lurer jeg meg selv da??? Nutrilett bar er nok bedre enn muffin, siden det i tillegg inneholder en god del næringsstoffer. Men to knekkebrød med pølse på er enda bedre!
Twigi Skrevet 5. februar 2004 #7 Skrevet 5. februar 2004 Jeg orker heller aldri frokost. Har funnet en lettvint løsning: Yoghurt med havregryn! Det sklir lett ned, metter godt og havre er den beste kornsorten (Fedon-fans vet at man skal styre klar av hvetemel). Jeg likte ikke yoghurt før, men vaniljesmaken er veldig god, passe søt og uten klumper Lettvint, kjempefort å lage og enda raskere å "skyfle innpå". Funker når du har det travelt, ikke fullt så sjarmerende som søndagsfrokost........
Suzy Skrevet 5. februar 2004 #8 Skrevet 5. februar 2004 Jeg orker heller aldri frokost. Har funnet en lettvint løsning: Yoghurt med havregryn! Det sklir lett ned, metter godt og havre er den beste kornsorten (Fedon-fans vet at man skal styre klar av hvetemel). Jeg likte ikke yoghurt før, men vaniljesmaken er veldig god, passe søt og uten klumper Lettvint, kjempefort å lage og enda raskere å "skyfle innpå". Funker når du har det travelt, ikke fullt så sjarmerende som søndagsfrokost........ Det er et kjempegodt tips! Vil du være enda snillere mot magen din bruker du Biola-youhurt (du får sånne småkartonger med den og). Både fiber og gode baktererier på en gang
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå