Gjest mamma Skrevet 4. juni 2012 #1 Skrevet 4. juni 2012 Hei, jeg har et barn med sterkt nedsatt hørsel. Han er det en kan kalle ensidig døv med sterkt nedsatt hørsel på det hørende øret. Han har et nevrogent hørseltap, så det kan ikke bedres.. Jeg har bestemt meg for å ta et år ulønnet permisjon for å kunne følge han bedre opp i hverdagen, hvor vi per i dag bruker mye tid og energi på lekser, lesing m.m Er det noen som vet om jeg kan søke søke om pleiepenger? eller evnt andre stønader?? Da jeg ikke vil få lønn vil det bli veldig trangt økonomisk, og vet ikke hvordan vi skal klare oss på en lønn. Jeg prøvde å lese på nav sine sider, men ble ikke helt klok.. Er litt rådvill.. Takk for alle konstruktive svar!
Gjest Mamma Skrevet 4. juni 2012 #2 Skrevet 4. juni 2012 Hei! Jeg har selv en datter som er multihandikappet. Jeg fikk pleiepenger et helt år etter permisjonen, mens jeg studerte ferdig. Etter at året var omme fikk jeg beskjed om at reglene er strammet veldig inn, slik at man nå ikke får pleiepenger om barnet er i barnehage eller på skole. Jeg tviler derfor meget sterkt på at du vil få pleiepenger. Det du derimot kan søke om er hjelpestønad og omsorgslønn hos kommunen. Lykke til!
Gjest Wolfmoon Skrevet 5. juni 2012 #4 Skrevet 5. juni 2012 Har aldri hørt om noen som får pleiepenger for ekstra oppfølging av hørselshemmede barn. Får barnet oppfølging av audiopedagog på skolen? Evt også mulighet til å lære tegnspråk? Begge deler kan være viktige hjelpemidler for hørselshemmede barn, men jeg vet mange kommuner som ikke vil gi den hjelpen barna har krav på fordi det er dyrt. (noe som selvfølgelig er helt urimelig, men mange har måttet kjempe lenge for å få hjelpen de har krav på).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå