Gå til innhold

Utdannelse med små barn

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Har fryktelig lyst å begynne på videregående tilhøsten. (Vis jeg kommer inn siden jeg egentlig er ferdig..)

Men saken er at da har jeg en gutt på 3 og en baby på 4 mnd. Ikke nok med det.. Mannen min er sånn ca borte annenhver mnd :-?

Noen som har prøvd å fått det til å gå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Madam Felle

Jeg begynte på VGS da mine var små. Eldstemann var 7, mellomste 2 1/2 og minste 10 mnd. Jeg var alenemor, og det var hardt, men vi kom oss igjennom det.

Alt går bare en er innstilt på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte på høyere utdanning da datter'n var 1 og 1/2 år gammel (var alene med henne) og det gikk fint.

Hadde det veldig tøft i perioder, men det gikk bra med en OK dagmamma og mye planlegging. Jeg jobbet deltid i tillegg til studiene og det ble for mye, så om du kan klare deg uten å måtte jobbe i tillegg er det å anbefale :wink:

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

jeg går på høyskole og er mor til ei på 3 og ei på 5. det går fint det, men selvfølgelig travelt også - du må tenke på hva du får igjen for det senere, det er jo en investering i fremtiden til deg og dine søte små. mannen min er og veldig mye på jobb.. ønsker deg lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det ingen som har prøvd med en beby da? Minsten vil være fire mnd bare.. Er vel det som får meg til å betenke meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Joda,jeg tok de fagene jeg manglet for å få studiekompetanse gjennom NKS mens jeg hadde svangerskapspermisjon(Norsk,Historie og Samfunnslære).Nettstudier gjorde at jeg hadde muligheten til å lese når det passet. Min sønn var 4 mnd når jeg begynnte. Jeg fullførte med gode resultater og har nå begynnt på en Bachelorgrad på UiO ved siden av deltidsjobb. Selvsagt er det slitsomt innimellom,og diu må være strukturert og planlegge godt,men det er absolutt mulig.Lykke til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg går på høgskole. har en gutt på 1 1/2 år og venter nummer to. Planlegger du godt, og utnytter fristunder, går det ganske bra. Men er slitsomt til tider. Min mann er masse på jobb.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

mange som får barn midt i studier på høyskolen hvor jeg går, de tar gjerne noe permisjon, men veldig mange som er tilbake før barnet er fylt året iallefall.. vidergående er jo sikkert tøft nok det, men når så mange klarer det på høyskole er jeg helt sikker på at du vil klare deg kjempefint gjennom det.. du vil være kjempe glad når det er over og sikkert aldri angre!!! du får anskaffe deg ei barnepike som kan hjelpe deg i perioder rett før prøver og sånn!!! ønsker deg lykke til, go for it!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk barn midt i studietiden. Tok permisjon i ti måneder og har nå gått et halvt år på skolen igjen (går på høgskole). Samboeren min er sjømann og er borte 14 uker om gangen. Sønnen vår har fulltidsplass i barnehage (begynte da han var ti mndr), og det fungerer kjempe bra. Jeg har også trillepike til han som passer han en til to ettermiddager/kvelder i uka og som stiller opp i eksamensperioder, og foreldrene mine stiller også opp dersom jeg trenger det. Det kan være slitsomt i tider, spesielt da minsten rett før juleeksamenene ble syk og jeg gikk glipp av fem dager med lesing. Der er det lettere å være i jobb for da har en i det minste rett til å være hjemme med syke barn.. Men samtidig så har jeg mye fri i forhold til hva jeg vil ha når jeg er ferdig utdannet og går i jobb. Det høres kanskje ut som at sønnen min er plassert rundt omkring til alle tider, men det er han ikke. Han er vel gjennomsnittelig i barnehagen ca 4 timer fire dager i uka (når pappaen er på jobb), men jeg må ha fulltidsplass i barnehage og trillepike og foreldre til hjelp i de periodene hvor det er travelt på skolen, for der går det jo veldig i rykk og napp med rolige perioder og så travle perioder med innleveringer, praksis og eksamener. Om det kommer til å fungere å gå på skole med så små barn avhenger nok av hva hjelp du får og av hva du selv orker (hvor "krevende" barna er). Jeg hadde aldri klart å gått på skole da minsten var liten baby, men vi planlegger også å få nestemann mens jeg er student og at pappaen da kan være hjemmeværende. Han har jo rett på fødselspenger dersom mor er student på heltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...