Nusseli Skrevet 4. juni 2012 #1 Skrevet 4. juni 2012 Ja, hvilke yrken borde sette ned foten og begjere mer lönn/ bedre omstendigheter? Selv syns jeg: sykepleiere Restaurang & hotell bransjen Barnehageansatte Äldreomsorgen tex hjelpepleiere Lärer Butikksansatte over en viss alder og ett par år i yrket Hva syns dere? Gå gjerne in spesefikt i hva du syns borde forendres...
Sunshower Skrevet 4. juni 2012 #2 Skrevet 4. juni 2012 Lærere, førskolelærere, sykepleiere og hjelpepleiere
Gjest bazibaz Skrevet 4. juni 2012 #3 Skrevet 4. juni 2012 Det er jo ikke et yrke, men det hadde vært artig å se hva som hadde skjedd dersom alle vikarer hadde streiket. :gjeiper: 2
Gjest LadyAntebellum Skrevet 4. juni 2012 #4 Skrevet 4. juni 2012 (endret) Sykepleiere og hjelpepleiere.. Fant nettopp ut at 2 av mine kollegaer som begge har full ansenitet, der den ene er sykepleier og den andre er hjelpepleier, har 20 kr i lønnsforskjell i timelønn..sykt. Sykepleieren skulle hatt mye mer da ansvaret er helt vanvittig noen ganger! Endret 4. juni 2012 av LadyAntebellum
Testosteron Skrevet 4. juni 2012 #5 Skrevet 4. juni 2012 Jeg syns førskolelærere og lærere har for dårlig betalt, men jeg syns ikke lønna er så lav at de burde streike da streik er et virkemiddel som går ut over uskyldige.
Nusseli Skrevet 4. juni 2012 Forfatter #6 Skrevet 4. juni 2012 Jeg syns førskolelærere og lærere har for dårlig betalt, men jeg syns ikke lønna er så lav at de burde streike da streik er et virkemiddel som går ut over uskyldige. Tja, det er jo oftest det ende som virker. Ingen begynner med streik, det brukes som et siste alternativ...
FruLuna Skrevet 4. juni 2012 #7 Skrevet 4. juni 2012 Jeg synes leger burde streike. Ikke nødvendigvis for høyere lønn, men for å få lavere vaktbelastning eller påbudt hvile- og spisepause. Og for å få lov til å føre overtid uten å bli svartelistet av potensielle arbeidsgivere. 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2012 #8 Skrevet 4. juni 2012 De prostituerte. Makan til dårlige rettigheter og elendig arbeidsmiljø skal man sikkert lete lenge etter.
Gjest O___o Skrevet 4. juni 2012 #9 Skrevet 4. juni 2012 (endret) Absolutt alle som arbeider i offentligsektor Og alle som jobber i servitør/utelivsbransjen Endret 4. juni 2012 av O___o
Gjest O___o Skrevet 4. juni 2012 #10 Skrevet 4. juni 2012 De prostituerte. Makan til dårlige rettigheter og elendig arbeidsmiljø skal man sikkert lete lenge etter. Skjønner godt at du måtte på med AB-knappen nå. :kgbaby: 2
Gjest Yellow Taxi Skrevet 4. juni 2012 #11 Skrevet 4. juni 2012 Om du trekker fra en del ingeniører, finnansfolk og legene (sikkert et par til) så syns jeg samtlige med 5 år eller lenger høyere utdanning burde streike. 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2012 #13 Skrevet 4. juni 2012 Personlig vil jeg si vi som er rammet av sykdom og går på NAV trygd. Hadde tatt seg ut om vi stod på utsiden av NAV, gitt. Sinte, bitre og kverulerende mennesker reagerer nok på at jeg skriver det, men det er ikke mye vi har å leve på. Så et innslag på TV i kveld ang vekterstreiken. Hun sa; Nå får de rundt 290000 kr i året og det er ikke levelig i vår tid. Jeg får halvparten.
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2012 #14 Skrevet 8. juni 2012 Ingen. Vi fortjener den lønnen vi skaper oss selv. Vil man ha mer penger, ja så jobb og/eller ta utdanning. Bli noe høyt da, der en vet en tjener godt. Nytter ikke droppe skolen og havne i kassa på mc. donalds og klage på lav lønn. Nordmenn er sutrekopper, og en gjeng med navsnyltere. De tror nav ska fikse kremjobben med kreminntekten til dem UTEN innsats. Dette går ikke!
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2012 #15 Skrevet 8. juni 2012 Ikke vektere i hvert fall. De har god lønn med tanke på den korte utdannelsen (ingen utdannelse i noen tilfeller). Jeg syns at disse yrkesgruppene bør streike: Skipselektriker, dyrepleier, psykologer (+ flere andre med utdanning på 5 år)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå