Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter et par timer på jobb så får jeg blank hud. Samtidig så flasser jeg på nesa pga jeg er så tørr. Har jeg en blanding? :forvirret:

Vet dere om noen bra produkter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du blir blank har du fet hud, og siden du flasser kan du være fuktfattig.

Da er det viktig å gå for lette produkter med mye fukt og lite fett. Decleor har flere lette kremer som kan være gode for de med fet/kominasjonshud:

- Decleor Harmonie Calm Delicate Milky Cream Fluid

- Decleor Hydra Floral Anti-Pollution Moisturising Emulsion

AnonymBruker
Skrevet

Fuktfattig nei. Det er når man er "stram i maska".

Skrevet

Hvilken hudtype har jeg?*

• Liker 6
Skrevet

Om man flasser kan man godt være fuktfattig, selv om man også ofte bruker begrepet "stram i maska" etter dusj.Siden TS skriver at huden blir blank er den ikke tørr, og derfor regner jeg med at den er fuktfattig.

Om du blir blank i hele ansiktet har du fet hud. Det vanligste er kominasjonshud som er fet i T-sonen (hake,nese,panne) og normal/tørr hud i kinnene.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for tips dere :) Ja da tror jeg at jeg har en kominasjonshud, siden jeg blir fet i panna, hake osv. Men flasser på nesa.

Decleor Harmonie Calm Delicate Milky Cream Fluid

Decleor Hydra Floral Anti-Pollution Moisturising Emulsion

Hvor får jeg kjøpt disse? På apoteket? :)

AnonymBruker
Skrevet

Fuktfattig nei. Det er når man er "stram i maska".

Man kan fint plasse når man har fuktfattig hud.

TS: Det er litt vanskelig å vite hva slags hudtype du har ut fra det lille du forteller, men det kan høres ut som om du har kombinasjonshud. Det kan godt hende, som en over her sa, at Decléor Hydra Floral Anti-Pollusion Moisturising Emulsion vil være god for deg.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for tips dere :) Ja da tror jeg at jeg har en kominasjonshud, siden jeg blir fet i panna, hake osv. Men flasser på nesa.

Decleor Harmonie Calm Delicate Milky Cream Fluid

Decleor Hydra Floral Anti-Pollution Moisturising Emulsion

Hvor får jeg kjøpt disse? På apoteket? :)

Du får dem ikke på apoteket, nei. Du må enten i hudpleiesalonger eller på nett. Jeg anbefaler å kjøpe dem på nett, da de som regel koster MYE mer i butikk. Gode nettbutikker er feelunique.com og cheapsmells.com. Decleor er ofte billigere på cheapsmells.

AnonymBruker
Skrevet

Høres uten tvil ut som om du har en FET hudtype,som er i en fuktfattig tilstand,- derav flassingen! veldig vanlig å siden man flasser tro man har en tørr hud, det er den feilen jeg oftest ser som hudpleier.

Du behøver masse fukt (ikke fett og olje,for det produserer huden din nok av selv), og peeling 1-2 ganger per uke for å fjeren døde hudceller :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk dere! :) Skal sjekke det ut! Får først innom apoteket å se om jeg finner noe bra, siden jeg trenger produktene NÅ. Kanskje de som jobber der vet om noe. :)

Skrevet (endret)

Det høres ut som du har fuktfattig hud. Du bør bruke produkter som inneholder mye fuktighet. Ikke fett eller oljer.

En bruker over mener at huden vil være stram ved fuktmangel, men det stemmer ikke. Derimot ved mangel på oljer i huden vil huden føles som et nummer for liten. Da er huden tørr.

Det er forskjell på fuktfattig og tørr hud.

Endret av OPIgirl
AnonymBruker
Skrevet

Takk OPIgirl! Høres ut som du har en del peiling, så jeg velger å høre på deg. De på apoteket vet vel hva kremer og sånt jeg trenger når jeg sier jeg har fuktfattig hud. Så jeg får spørre de :)

AnonymBruker
Skrevet

Fuktfattig hud vil føles for liten etter en dusj. Jeg anbefaler deg å stikke innom en hudpleier og få hjelp fra de som har utdanning innen det å ta vare på huden, så får du sikkert noen prøver også.

AnonymBruker
Skrevet

Bere et åpent spørsmål, hvordan tror dere en tørr hudtype føles etter en dusj? Helt OK? Nei, den er rimelig stram i maska den også. Så det er ikke alltid lett å vite. :gjeiper:

Men hvis det er hovedsaklig fukt du er ute etter kan kanskje Hydraphase serien til La Roche Posay være noe, eventuelt Vichy Aqualia Thermal? Begge seriene fås kjøpt på apoteket. Kan være lurt å prøve først, men jeg vet disse to seriene har en rekke styrker og variasjoner, og ikke så ekstremt dyre heller.

AnonymBruker
Skrevet

Takk OPIgirl! Høres ut som du har en del peiling, så jeg velger å høre på deg. De på apoteket vet vel hva kremer og sånt jeg trenger når jeg sier jeg har fuktfattig hud. Så jeg får spørre de :)

Hvis du har problemer med urenheter, ville jeg vært veldig forsiktig med å be om hjelp på apoteket. Mange av produktene der inneholder mye du ikke vil ha på huden din, og det er mye rar informasjon å få av ansatte der.

AnonymBruker
Skrevet

Det høres ut som du har fuktfattig hud. Du bør bruke produkter som inneholder mye fuktighet. Ikke fett eller oljer.

En bruker over mener at huden vil være stram ved fuktmangel, men det stemmer ikke. Derimot ved mangel på oljer i huden vil huden fles som et nummer for liten. Da er huden tørr.

Det er forskjell på fuktfattig og tørr hud.

Nailsbyelin

jo det stemmer. søk litt rundt så finner du det ut.

AnonymBruker
Skrevet

ab over her. Man er stram i maska uansett om man er tørr eller fuktfattig så ingenting er jo feil.

• Liker 1
Skrevet

Bare hyggelig det:-) Men jeg ville styrt unna apotek produktene. De er fulle av mineraloljer, parabener, alkohol og parfyme. Du kommer bare til å bli enda blankere i huden og den vil komme helt ut av balanse.

Jeg snakker av erfaring da:-)

Om du har råd til det, bør du absolutt gå til en hudpleier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...