Gå til innhold

Ringte for å booke kirke idag, men fikk beskjed om å vente

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ringte kirken idag for å booke vielse, men jeg fikk beskjed om at jeg ikke kan bestille før tidligst 12 måneder før bryllupsdagen. Og siden vi bor i en annen kommune enn den vi skal gifte oss i må vi vente ennå lenger med å bestille! Tidligst 9 måneder før... Blir litt stressa for at dagen vår skal bli fullbooket innen vi får bestilt. (hvertfall "de mest populære" klokkeslettene) :( er det sånn i deres kommune/kirke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn var det i Asker også. De som tilhører kirken fikk velge først. Nå unngikk jo vi det problemet med å bytte til en annen dag(på vinteren så var ikke mye som var tatt, og vi måtte også bytte dag pga lokalet). Men skjønner at det er kjedelig...

Gjest Adriane
Skrevet

Jeg ringte kirken idag for å booke vielse, men jeg fikk beskjed om at jeg ikke kan bestille før tidligst 12 måneder før bryllupsdagen. Og siden vi bor i en annen kommune enn den vi skal gifte oss i må vi vente ennå lenger med å bestille! Tidligst 9 måneder før... Blir litt stressa for at dagen vår skal bli fullbooket innen vi får bestilt. (hvertfall "de mest populære" klokkeslettene) :( er det sånn i deres kommune/kirke?

Er det sånn at det må være de som gifter seg som booker kirken? Eller kan f.eks foreldre booke (hvis de bor i kommunen)? Jeg spør sikkert veldig dumt nå; og jeg er ikke noen kirkegjenger - og skal ikke gifte meg i kirken - men ble bare litt nysgjerrig (+ at jeg tenkte det er et tips, om det går an)

Skrevet

Det har jeg ikke tenkt på. Takk for tips :)

Skrevet

Jeg booket 1,5 år i forveien jeg, og da bodde vi ikke i samme kommune. Varingen problem det :)

Skrevet

Oslo kommune har det samme.12 mnd før hvis det er kirken du sokner til, 9 mnd før om du ikke sokner til den. Vi valgte utevielse med unitarforbundet for jeg tok ikke sjansen på å vente.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...