Gå til innhold

Prate med helt nye folk på byen

Anbefalte innlegg

Gjest test123
Skrevet

Noen klarer å finne seg kjæreste eller i hvertfall noen man midlertidig klikke med på byen. Det virker nesten som om de går bort tilfeldige mennesker og prater med dem.

Men hvordan gjør man det? Greit å si hei og pent etellerannet, men hva hvordan finner man noe å snakke om?

gutt 24.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når man klikker, som du selv sier, så kommer gjerne samtalen av seg selv. På byen er det gjerne enda litt enklere å være rett ut og si det som faller en inn fordi begge parter mest sannsynlig er beruset.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner heller ikke hvordan folk klarer dette. Mine venninner er sånn, kan prate med random folk i evigheter. Skjønner ikke hvordan de finner på ting å prate om. Hos meg så stopper samtalen opp etter et par minutter :sukk:

Venter spent på svar :)

Gjest test123
Skrevet

Når man klikker, som du selv sier, så kommer gjerne samtalen av seg selv. På byen er det gjerne enda litt enklere å være rett ut og si det som faller en inn fordi begge parter mest sannsynlig er beruset.

Takk, men der hoppet du jo egentlig over spørsmålet mitt, for man må jo snakke om noe før man klikker.

Ser at du er mann og omtrent like gammel som meg og hva gjør du om du begir deg ut på dette?

Hvordan fungerer det og hva mener du man bør gjøre/ikke gjøre.

Skrevet

Jeg er av typen som kan snakke lenge med random folk på byen hvis jeg vil. Ellers i edrutilstand må jeg jobbe litt hardere for å holde samtalen i gang.

Synes samtaleemner kommer veeldig lett med fludium innabords. Vanligvis hilser jeg på folk, og kanskje hvis jeg vil flørte, gir et lite kompliment(som jeg virkelig mener - ikke noe bullshit klisje). Så begynner jeg vanligvis med å snakke om studier/jobb. Derfra går praten sin egen gang avhengig av hvor jeg vil hen. :lur:

Gjest test123
Skrevet

Jeg skjønner heller ikke hvordan folk klarer dette. Mine venninner er sånn, kan prate med random folk i evigheter. Skjønner ikke hvordan de finner på ting å prate om. Hos meg så stopper samtalen opp etter et par minutter :sukk:

Venter spent på svar :)

Men da har du tydeligvis mer rutine enn meg og bør bidra i tråden. Du snakker med fremmede og klarer et par minutter.

Hvem går man bort til? har prøvd meg på de som røyker da har man jo mulighet til å si noe, men hva?

Skrevet

Takk, men der hoppet du jo egentlig over spørsmålet mitt, for man må jo snakke om noe før man klikker.

Ser at du er mann og omtrent like gammel som meg og hva gjør du om du begir deg ut på dette?

Hvordan fungerer det og hva mener du man bør gjøre/ikke gjøre.

Jeg bare kødder rundt jeg! Et godt utgangspunkt er jo å slenge inn et passende kompliment eller to, så beveger man vel gjerne samtalen over på jobb, evt studier. Still masse spørsmål og vær nysgjerrig. Interesser, som f.eks musikk (og gjerne påpeke musikken på utstedet) pleier også å være et godt utgangspunkt.

Det finnes ikke noen oppskrift, for som sagt går samtalen ofte av seg selv. Med et helt ukjent menneske er det jo et hav av ting man ikke vet om vedkommende, ergo er det mye å spørre om og snakke om!

• 3 måneder senere...
Skrevet

Dette lurer jeg også på! *dytte*

Anonym poster: 27ec4daca6a352b7445277bcb8e98b03

Skrevet

Er ikke noe problem å snakke med ukjente, jeg snakker med folk på byen, i butikken, hvor som helst egentlig, hvis jeg ser noen jeg føler for å snakke med.

Jeg snakker med folk i alle aldre begge kjønn, så det er ikke bare for å sjekke opp, jeg er vel bare en som liker å bli kjent med folk, praten går av seg selv egentlig.

Som regel kikker man jo litt på hverandre først så ser jo om det er noe interesse der når det gjelder sjekke situasjoner

Om du er ute og en låt spilles som du liker kan du jo snakke om musikk.

Du merker jo om hun er interessert eller ikke når du først har sagt hei, jeg sier alltid hei til de ved siden av meg om jeg vil prate eller ikke, det tror jeg de flleste gjør, så det er ikke noe å være flau for.

Folk biter stort sett ikke ved første møte ;)

Anonym poster: 9a6b5023c359a043444144ef42c67e43

Skrevet

Jeg bare kødder rundt jeg! Et godt utgangspunkt er jo å slenge inn et passende kompliment eller to, så beveger man vel gjerne samtalen over på jobb, evt studier. Still masse spørsmål og vær nysgjerrig. Interesser, som f.eks musikk (og gjerne påpeke musikken på utstedet) pleier også å være et godt utgangspunkt.

Får takke for tipset, har faktisk fungert overraskende bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...