AnonymBruker Skrevet 4. juni 2012 #1 Skrevet 4. juni 2012 Prøver å gå ned noen kg....Orker ikke å gå dit at jeg veier alt hver dag, men prøver å spise så sunt som mulig....Noen som vil se om dette er ok? Frokost - 50 g havregryn med vann og en neve bringebær/blåbær mellommåltid - 1 skyr lunsj - salat med grønnsaker og ett kokt egg, noen ganger kylling e.l. mellommåltid - skyr eller knekkebrød (sånne ferdig smurte fra wasa) middag fisk/kylling med masse grønnsaker, bittelitt ris eller pasta (maks 2 ss) Kvelds - 1/2knekkebrød med egg eller makrell i tomat/cottage cheese med bringebær. Er det realistisk å skulle gå ned noen kg på dette kostholdet? Jeg er 165 høy og skal ned fra 70 til 65 (første mål i allefall) Er det noe jeg bør endre på/fjerne?
Anneline80 Skrevet 4. juni 2012 #2 Skrevet 4. juni 2012 Syns det virker som litt lite mat, men kommer jo an på hvor mye "skjulte" kalorier som kommer i tillegg, som i olje/stekesmør, drikke osv. Og 1/2 knekkebrød til kvelds var ikke mye. Men fint at du spiser mye grønt!
edderkoppdame Skrevet 5. juni 2012 #3 Skrevet 5. juni 2012 Ja, du kan fint gå ned på det kostholdet, kanskje det er litt lite men det merker du vel, har jo mye med aktivitetsnivå å gjøre. Jeg er av den absurde oppfatningen om at kroppen gir beskjed om den ikke er fornøyd. Er du frisk og opplagt og har energi er det en indikasjon på at kroppen trives. Et halvt knekkebrød til kvelds var ikke mye nei, men det er jo heller ikke et livsnødvendig måltid heller som mange klarer seg uten. Jeg har f.eks aldri spist kvelds med unntak av en gang iblant om jeg har spist en lett middag tidlig, og da kan jeg gjerne ta litt knekkebrød eller frukt/bær med joghurt. Om du trener i tillegg, ville jeg tilført mer proteiner - det metter lengre og bidrar til at du ikke taper muskelmasse, men så vet jo ikke jeg hvilke mengder du spiser av f.eks kjøtt eller fisk. Kanskje jeg ville kjørt på med to egg til lunsj i stedet for ett. Også greit å variere mye, du kan også vurdere å tilføre en liten neve mandler eller nøtter til kosten.
OPIgirl Skrevet 5. juni 2012 #4 Skrevet 5. juni 2012 Du vil gå ned i vekt, men jeg synes det virker altfor lite. Trener du noe?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå