@laide^ Skrevet 4. juni 2012 #1 Skrevet 4. juni 2012 Jeg trives egentlig i den jobben jeg har. Jobber innen kontor. Jeg vurderer å søke på andre jobber dersom det dukker opp noe som er interessant og passer for meg. Men med tanke på at jeg bør ha med referanse fra den jobben jeg jobber i nå, så er det kanskje vanskelig å søke på jobber og unngå at den nåværende arbeidsgiver skal få vite om det. Grunnen til at jeg ikke vil at de skal vite det er at jeg ikke er på noe heftig jobbjakt, jeg har bare begynt å tenke på at hvis det dukker opp noe så skal jeg vurdere å søke. Noen som har vært i lignende situasjoner?
Edvarda Skrevet 4. juni 2012 #2 Skrevet 4. juni 2012 Jeg trives egentlig i den jobben jeg har. Jobber innen kontor. Jeg vurderer å søke på andre jobber dersom det dukker opp noe som er interessant og passer for meg. Men med tanke på at jeg bør ha med referanse fra den jobben jeg jobber i nå, så er det kanskje vanskelig å søke på jobber og unngå at den nåværende arbeidsgiver skal få vite om det. Grunnen til at jeg ikke vil at de skal vite det er at jeg ikke er på noe heftig jobbjakt, jeg har bare begynt å tenke på at hvis det dukker opp noe så skal jeg vurdere å søke. Noen som har vært i lignende situasjoner? Jeg gjorde det en gang, søkte konfidensielt på en jobb med god begrunnelse for det. Idioten jeg søkte jobb hos sendte ut fellesmail til alle søkere om at så mange søkte konfidensielt, så han lagde ikke noen offisiell søkerliste... Utover den som dermed sto i til-feltet på mailen da, såklart Moralen er altså: Det er lov (noen krever begrunnelse), men ikke noe idiotsikkert system.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå