Gå til innhold

etter galleblære operasjon

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg ble operert for gallestein for 3 mnd siden nå.( om 11 dager) OG sliter veldig og få i meg mat. Magen reagerer på alt. Samme hva jeg prøver og spise så reagerer magen. Så noen tips hva jeg skal gjøre.

Hørt med legen min om dette men hun sier bare at det går over etter hvert. Men Hvor lang tid tar det ca da får magen blit i orden igjen etter en slik operasjon. Vet har jeg må holde meg unda krydder, fett mat osv. Men når magen reagerer på alt anna og hva skal man da gjøre da ikke legen bryr seg?

fikk 1 anfalet i januar og hadde da 25 anfall før legen orket og sende meg til ultralyd, hun nektet for at det var noe med galleblæra og gjøre. Men jeg sa at jeg var 100% sikker på at det var det. Men hun sendte meg til ultralyd i slutten av februar og da fant dem for å si det slik heldigvis ut at det var gallestein som jeg sa.

Dem fant en stein på 3cm så den var veldig stor. Fikk da heldigvis fortgang i det og ble operert 16 mars. Hadde da etter operasjon 4 anfall. Men legen sa det var normalt.

Har heldigvis ikke hat slike anfall nå i de siste mnd. Men samme hva jeg spiser så får jeg vondt i magen og får diare.

Legen mener jeg skal holde meg unna mat 1-2 mnd men hva skal jeg da ha i meg, eller gjøre. Ikke bra og ikke spise eller. (Byttet lege i dag, så håper jeg snart får mer hjelp) Men tenkte og høre her om noen har samme erfaring om dette, eller samme plagene. Tips om hva man kan gjøre? spise? spiser grønsaker og reagerer med en gang også. Så noen som har hat samme problemene der? At dem reagerer på grønsaker og feks hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

jeg fikk min ut for litt over tre år siden og har ennå ikke blitt bra så jeg lever på fiberfattig mat som hvitt brød, frukt uten skall, kjøtt og salatblader, ris...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

oki har prøvet salatblader, ris frukt uten skall osv osv osv fiber osv men ingenting holder. Og når lege ikke gjør noe hva da? Uff frustrert. og veldig lei lege.Byttet lege i dag så får tro jeg får mer hjelp der. Gått ned 15 kilo på 2 mnd nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør absolutt snakke med lege om dette. Jeg fjerna selv galleblæra for et par år siden og spiste som normalt 4 uker etter operasjonen. Det hander at jeg får løs mage, men vet ikke om det har noen sammenheng med fjerning av galleblæra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

har byttet lege i dag for å håpe om hun er litt bedre en hun jeg hadde. Sliten og lei av dette. Ikke sikkert det har noe med fjerning av galleblære i det hele tatt men slitt etter det. sleit jo med at jeg ikke tålte mye før fjerning av galleblæra og men. Ja nei jeg vet ikke. (Takk for svar foresten) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...