ml92 Skrevet 4. juni 2012 #1 Skrevet 4. juni 2012 Hei! Er det noen som vet om/bruker et bra stylingprodukt spesielt for volum? Noe dere er spesielt fornøyd med? Har tynt, langt hår (nedfor brystene) Også et bra produkt for krølling? Med GODT hold!
Gjest kittycat Skrevet 4. juni 2012 #2 Skrevet 4. juni 2012 Jo kortere du har, jo mer volum er det lettere å få. Langt hår liksom drar det ned. Volumpudder er veldig bra! Define og Scwarzkopf sine bruker jeg begge. Volumshampoer finner du overalt, butikken, frisører, nettet.. Om du etter å ha dusjet lar det lufttørke og innimellom grer håret som er fremme sakte bakover og motsatt + ikke bruker oljer som demper ned frizz. Syns volumpudder er toppen jeg
2shy Skrevet 4. juni 2012 #3 Skrevet 4. juni 2012 Jeg bruker ikke stylingprodukter, men kan godt skryte av Joico sin volumsjampo. Jeg har veldig tynt hår, og denne sjampoen gjør så stor forskjell (har prøvd mange andre volumsjampoer som bare gjør håret mitt flatt). Er jeg hos frisøren går hun over håret mitt med GBS rettetang og lager ekstra volum, og sprayer for hold. Blir fantastisk
terri Skrevet 4. juni 2012 #4 Skrevet 4. juni 2012 Veldig fornøyd med KMS sin volumshampo Osis dust it (hårpudder) gir bra volum! m
2shy Skrevet 4. juni 2012 #5 Skrevet 4. juni 2012 Veldig fornøyd med KMS sin volumshampo Osis dust it (hårpudder) gir bra volum! m Jeg har aldri hatt mer flatt og tynt hår som da jeg prøvde KMS sin volumsjampo. I tillegg fikk jeg veldig statisk hår og sår hodebunn. Jeg skjønner man reagerer forskjellig
Gjest O___o Skrevet 4. juni 2012 #6 Skrevet 4. juni 2012 Volumshampo, Dust-it, slettetang, tuperingskam. (:
Zinnia Skrevet 5. juni 2012 #7 Skrevet 5. juni 2012 Denne nær røttene, og så føne håret opp ned funker bra for meg. Dessverre kan man ikke kjøpe via nettbutikker pga at det er trykkflaske, så jeg måtte finne min på Ebay.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2012 #8 Skrevet 5. juni 2012 Jo kortere du har, jo mer volum er det lettere å få. Langt hår liksom drar det ned. For mitt hår det helt motsatt og jeg ser det hos mange andre: DET ER ABSOLUTT INGEN UNIVERSISELL SANNHET! Alt du skriver viser at du ikke har peil i det hele tatt. Har man tynt hår, er det siste man burde gjøre å slite på det med volumshampo, pudder og annet dritt. Tykkest mulig hår får man ved å holde håret sitt så sunt som overhode mulig. 1
lintin Skrevet 5. juni 2012 #9 Skrevet 5. juni 2012 Jo kortere du har, jo mer volum er det lettere å få. Langt hår liksom drar det ned. For mitt hår det helt motsatt og jeg ser det hos mange andre: DET ER ABSOLUTT INGEN UNIVERSISELL SANNHET! Alt du skriver viser at du ikke har peil i det hele tatt. Har man tynt hår, er det siste man burde gjøre å slite på det med volumshampo, pudder og annet dritt. Tykkest mulig hår får man ved å holde håret sitt så sunt som overhode mulig. Synes du gikk i overkant hardt ut her når du ikke selv klarer å skille mellom volum og tykt hår... Kjære TS: Du har fått mange gode råd over her, jeg legger likevel inn mine tips: Generelt: Ta vare på håret ditt. Bruk gode produkter og husk solbeskyttelse og jevnlige kurer. Kur: For en god hårkur som ikke tynger håret anbefaler jeg Kérastase resistance ciment , den er i tillegg varmebeskyttende og den tynger ikke håret slik som mange andre hårkurer. Vask: Velg en shampo og balsam som skal gi volum. Legg litt ekstra penger i dette og ikke kjøp billigmerker på dagligvaren. Litt dyrere med frisørshampo, men husk at de også varer mye lenger. Vær sparsom ved bruk av balsam og ikke påfør den ved hårrøttene, det tynger håret. Styling: Det finnes mange stylingprodukter som bidrar til å gi volum og struktur til håret. Ulike pudder tilsatt salt bidrar til å gi struktur. Osis har vært nevnt, jeg abefaler heller Maria Nila Power Powder for lettere påføring i tynt hår. Ulempe: Alle disse pudderne er noe herk å vaske ut av håret. Som hårspray kan jeg anbefale KMS california volumizing spray. Alkoholfri og varmebeskyttende, samt at den kan brukes i både vått og tørt hår. Lar deg bygge opp volum, lag for lag. Alternativt kan du også prøve saltvannsspray som gir god struktur i slett og tynt hår. Her kan jeg f.eks anbefale Lee Stafford Beach Babe seal salt spray Ulempe: Som ved pudder er også denne med mye salt i noe herk å vaske ut av håret. Varmebehandling: Ved bruk av varmebehandling kan du også manipulere inn mer volum i håret. Husk at du ALLTID varmebeskytter håret før føning eller annen varmebehandling. Påfør egnede volum-produkter i håndkletørt hår og før håret motsatt vei av slik det skal ligge. Kjøp noen klyper og seksjoner håret ditt før du føner. Jobb deg gjennom små partier, føn fra røttene og ut. Litt konglete å forklare kanskje, men dette FUNKER, garantert! Du spurte også om et bra produkt for krølling og da vil jeg anbefale deg GHD rettetang. Med den lengden du har skal du fint kunne bruke denne til å krølle håret. Alternativt kan du kjøpe varmruller, men det er vesentlig mer styr å få til. Annet: Alternativt kan du også vurdere å fargebehandle håret for å gi mer struktur. Blekemiddel er heftig for håret, men du verden så lett det er å style behandlet hår kontra ubehandlet. Ulempen er selvsagt at det sliter på håret. De fleste modeller har ganske fucked-up hår (pardon my language) da frisørene må ramponere det med diverse remedier for å få til funky styling.. Alternativt kan du jo også vurdere å legge inn noen extentions for å tilføre fylde og gi mer hold til styling produkter. Håper dette var til hjelp:-) 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå