Gjest Basketfrua Skrevet 4. juni 2012 #1 Skrevet 4. juni 2012 (endret) Sitter å spiser middag med familien (er på besøk), så sier plutselig faren min at "hvordan kan det ha seg sånn at halve rømmeboksen ligger på ditt fat?" (jeg hadde nemlig tatt litt rømme uten å spise den opp. Tonen han sa det på, fikk meg brått til å bli irritert. Og jeg svarer "hvordan kan det ha seg sånn at du kritiserer maten min?" og da blir han sint og det blir kjempe dårlig stemning rundt bordet. Han begynner å si at "man kan jo ikke si noe til deg uten at du blir sur" og lIknende, alt ender med dårlig stemning jeg liker virkelig ikke når folk kritiserer. Det har jeg så liten "terskel" for.. Lurer egentlig på hva man burde gjøre for å bli mer avslappet til kritisering? (dette var jo bare et filleeksempel over meg, men likevel - samme katogori) Endret 4. juni 2012 av Basketfrua
Gjest kittycat Skrevet 4. juni 2012 #3 Skrevet 4. juni 2012 Dette var jo utrolig frekt sagt til en som er på besøk! Tøft at du svarte tilbake. Han taperen der tåler mindre kritikk en deg høres det ut som 4
Gjest Gjest Skrevet 4. juni 2012 #4 Skrevet 4. juni 2012 En kan velge sine venner, ikke sin familie sies det.. familien er en domstol som alltid holder åpent. 1
Gjest Meridius Skrevet 4. juni 2012 #6 Skrevet 4. juni 2012 (endret) Høres arvelig ut! Vel det eneste du kan gjøre med det, er å være obs når noen kritisere deg slik at du ikke alltid må forsvare deg for alt mulig. Endret 4. juni 2012 av Meridius 2
Gjest Herr Heftig Skrevet 4. juni 2012 #7 Skrevet 4. juni 2012 Kjenner igjen den der. Problemet var at det var totalt unødvendig kritikk som du ikke kunne gjort noe med og som, forhåpenlivis ikke, var noen "big deal. Det kan virke som om faren din bare syns du sløste med rømme og prøvde å si ifra på en morsom, men lkevlt valid måte. Dette er veldig mirriterende, spesielt i lengden. Han burde bare holdt kjeft.
Aldrisur Skrevet 4. juni 2012 #8 Skrevet 4. juni 2012 Synes nok ar faren din virket ganske spydig, og folk som kritiserer på en spydig/ironisk måte, er jo ganske så irriterende da! Jeg synes det er helt greit å få kritikk, men den skal være konstruktiv og jeg vil ha "reine ord for penga", ingen skjulte agendaer. Kanskje du også har det sånn? 3
Silfen Skrevet 4. juni 2012 #9 Skrevet 4. juni 2012 Flere sider av en sak, for alt vi vet har ts for vane å forsyne seg for mye. Og ærlig talt, ikke tåle kritikk? Lykke til med livet ... 7
Teriyaki Skrevet 4. juni 2012 #10 Skrevet 4. juni 2012 Akkurat det var nå frekk da, så skjønner du ble irritert. Selv hadde jeg nok bare sagt "nei si det du, hehe "..men uansett.. Jeg er også dårlig til å ta til meg kritikk, og tror jeg er pga. Mye mobbing da jeg var mindre. Tåler rett og slett ikke kritikk så godt. Enten blir jeg lei meg, eller så går jeg rett i stå og forsvarsposisjon..en sjelden gang klarer jeg å ta kritikken bra da. Forresten hvis det er konstruktiv og rettferdig kritikk som sies på en ordentlig måte, så går det bra. 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2012 #11 Skrevet 4. juni 2012 Det er jo ganske frekt å lesse på tonnevis med rømme også da. Måtehold er en dyd. 5
Gjest Basketfrua Skrevet 4. juni 2012 #12 Skrevet 4. juni 2012 (endret) Enig med det mange av dere sier- akkurat det kunne han spart seg for, eller sagt det annerledes. Joda, tåler kritikk - dersom det er sagt på en vennelig måte, og ikke en spydig tone. Kritikk kan jo være bra i visse sammenhenger, men da skal man greie å si det på en normal måte. Endret 4. juni 2012 av Basketfrua
litle_my Skrevet 4. juni 2012 #13 Skrevet 4. juni 2012 Lurer egentlig på hva man burde gjøre for å bli mer avslappet til kritisering? (dette var jo bare et filleeksempel over meg, men likevel - samme katogori) Vet du, ved å være oppmerksom på dette, er du faktisk på god vei til å bli mer avslappet! Du kan også tenke igjennom hva slags følelser kritikken vekker i deg. Blir du sint, eller blir du lei deg? Reagerer du alltid på samme måte? Og du? Når du jobber med det, er det faktisk mulig å endre på det. Jeg snakker av erfaring. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2012 #14 Skrevet 4. juni 2012 Pappa sa at jeg tok for mye rømme! Buhuhuuu! Alvorlig talt. Er dette noe å skrive på Kvinneguiden om? 10
Gjest Basketfrua Skrevet 4. juni 2012 #15 Skrevet 4. juni 2012 Vet du, ved å være oppmerksom på dette, er du faktisk på god vei til å bli mer avslappet! Du kan også tenke igjennom hva slags følelser kritikken vekker i deg. Blir du sint, eller blir du lei deg? Reagerer du alltid på samme måte? Og du? Når du jobber med det, er det faktisk mulig å endre på det. Jeg snakker av erfaring. Lykke til! Takk for motiverende svar! jeg skal jobbe videre med det!
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2012 #16 Skrevet 4. juni 2012 Du høres ut som en veldig bortskjemt tenåring. Stakkars foreldre som må slite med deg. 5
Gjest Basketfrua Skrevet 4. juni 2012 #17 Skrevet 4. juni 2012 (endret) Pappa sa at jeg tok for mye rømme! Buhuhuuu! Alvorlig talt. Er dette noe å skrive på Kvinneguiden om? Les det jeg har skrevet en gang til - så kanskje du skjønner hva tråden handler om. Endret 4. juni 2012 av Basketfrua 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2012 #18 Skrevet 4. juni 2012 Pappa sa at jeg tok for mye rømme! Buhuhuuu! Alvorlig talt. Er dette noe å skrive på Kvinneguiden om? Det er da bare kvinner som kan ta seg nær av sånt også. Det er en grunn til at de fleste ønsker seg sønner over døtre :gjeiper:
Belle de Jour Skrevet 4. juni 2012 #19 Skrevet 4. juni 2012 Synes det er en uting å være spydig rundt middagsbordet og sette andre i forlegenhet. Synes også det er en uting å forsyne seg grådig når flere skal ha. Sier ikke at dette gjelder deg, men en del har en tendens til å forsyne seg overdrevent mye slik at det blir mindre til resten. 4
Gjest Basketfrua Skrevet 4. juni 2012 #20 Skrevet 4. juni 2012 Ja, det er sant det du over skriver. Denne tråden handler ikke om at "jeg er så lei meg, pappa sa". Den handler om kritikk, og hvordan det er vanskelig for meg å ta spydig kritikk. Det er ikke bare fra pappa, men også andre. Har ikke lagt denne tråden for å fortelle om "rømmehistorien hvor pappa ble sur fordi jeg tok for mye rømme" 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå