Gå til innhold

Lokale i Bergen

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Noen som vet om fine lokaler i eller nær Bergen som egner seg til bryllup, hvor du kan ta med drikkevarer selv??

Er mange fine steder, men de fleste jeg har funnet har egen skjenkebevilning slik at alkohol må kjøpes der til dyre priser.

Det jeg ønsker er et sted med litt karakter, og helst et tilhørende uteområde. Det kan være en låve, naust, museum, galleri, gård, hva som helst, så lenge det ikke bare er et skolehus eller helt anonymt lokale.

Noen som har erfaring/info om en av disse lokalene: Nøsteboden, Vinterhagen, Sommerhagen

Fanastuen, Langegaarden, Hordamuseet, Sandringham, Solholmen?

+ Dere som har hatt bryllup:

- hvor mye har det kostet for helt fri bar med så mange drinker man vil på resturant (og hvor mange gjester var det)?

- hvor mye har det kostet for helt fri bar med så mange drinker man vil når drikke har vært medbrakt (og hvor mange gjester var det)? Og hvordan beregne hvor mye som må kjøpes inn?

- hvor mye har det kostet for alkoholen når det har vært velkomstdrikk, drikke til maten og kaffe avec, og to til tre gratis drikkeenheter etterpå i resturant?

Setter kjempestor pris på svar! :)

Endret av C-Pow
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke giftet oss enda, en mnd igjen fremdeles. Men vi skal gifte oss på Rambergstunet litt oppi Fanafjellet (kan google det hvis du er nysgjerrig), flott uteområde, utsikt, skog bak :) og man kan ha med drikkevarene selv, sparer mye på det!

Skrevet

Har ikke giftet oss enda, en mnd igjen fremdeles. Men vi skal gifte oss på Rambergstunet litt oppi Fanafjellet (kan google det hvis du er nysgjerrig), flott uteområde, utsikt, skog bak :) og man kan ha med drikkevarene selv, sparer mye på det!

Hei,

Jeg fant Rambergstunet da jeg googlet i går kveld faktisk, og syntes det såg kjempeflott ut! men så såg jeg prisen på maten...925 kr for treretters, og vi blir sikkert 60-70 personer.... Men må du ha denne menyen, eller går det eventuelt an å bytte til noe annet, litt billigere...?? I så fall ville dette være det perfekte sted :D

Kan jeg spørre hvor mye drikkevarer du har kjøpt inn, og hvilket antall gjester?? Synes det virker veldig vanskelig å beregne dette. I inlegget over er det link til en måte å beregne det på, hvor man regner 1,5 drinker per person i timen. Noen som vet om dette er et rimelig anslag? Synes det høres lite ut nemlig, men det er jo gjennomsnittet, og det vil jo være folk som ikke drikker så mye...

Lykke til med bryllupet da!! Fortell gjerne hvordan det gikk etterpå ;)

Skrevet

Vi har den pakken til 925 kr for tre retter til 45 personer. Men tror de har en pakke som er ca 200 kr billigere per person, en selskapspakke eller noe, i motsetning til bryllupspakke. I bryllupspakken, altså den til 925 per pers, er det inkl blomster på bordene, lys, bryllupskake, oppdekking, rydding, servitører, bartender og kokker på stedet. Så jeg synes ikke prisen er så ille ;)

Ang drikke er jeg faktisk ikke helt sikker, vi har kjøpt inn 4 liter vodka, 3 liter gin, 2 liter rom, 1 liter whiskey, 1 liter cognac og to eller tre forskjellige likører. I tillegg har vi vel nærmere 20 liter champagne. Har ikke bestit vin enda, så hva vi ender opp med der aner jeg ikke. Regner med at det burde holde, men det er mange som ikke drikker i vårt bryllup også, så kommer til å kjøpe inn mye mineralvann i tillegg. Og blandevann så klart ;) Vi blir 45 til sammen.

Tusen takk for lykke ønskninger, ønsker deg lykke til med jakten på lokale og planleggingen ellers også :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...