AnonymBruker Skrevet 4. juni 2012 #1 Skrevet 4. juni 2012 Hei! Aner ikke om dette blir korrekt forum, men skader ikke å prøve. Jeg planlegger å flytte til Gambia i 8-12mnd, med barn og mann. Vil neppe jobbe der nede med inntekt ( muligens flette litt hår, selge ting på marked o.l. ), og om man nå jobber, så er det ingen skatteplikt der nede heller. Vil ikke miste trygderettigheter, og forstår meg ikke helt på det jeg finner når jeg googler. Hvordan fungerer dette i realiteten? MÅ jeg informere staten om at jeg flytter, eller kan jeg bare reise? Får man ordnet en reiseforsikring som varer så lenge?? Om jeg nå jobber noe der nede, må jeg da skatte til Norge? Hjeeelp..
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2012 #2 Skrevet 4. juni 2012 Du skal på 12mnd ferie betalt av trygd? Grøss og gru 4
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2012 #4 Skrevet 4. juni 2012 Du skal på 12mnd ferie betalt av trygd? Grøss og gru Say what? Nei. Den eneste utbetalingen jeg får er barnetrygd, noe alle får. Jeg vil beholde trygderettighetene; rett på gratis/delbetaling av legehjelp, arbeidsledighetstrygd ett år frem i tid om det skulle trenges ( går forøvrig i permisjon fra jobb, ikke avskjedighet, om dette blir en realitet ), osv. 2
Binta Ba Skrevet 4. juni 2012 #5 Skrevet 4. juni 2012 Her skal jeg også følge med for tips.. Jeg fant iallefall en side med oversikt over alt fra 1-12mnders reiseforsikring: http://www.x-plore.no/2-reiseforsikring-priser.cfm
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå