AnonymBruker Skrevet 4. juni 2012 #1 Skrevet 4. juni 2012 Noen som har erfaringer? JEg er i prinsippet i mot dette,og vil holde på aldersgrensene. Er bare ute etter synspunkt. Sønnen min sier at det handler om noe cowboygreier...og mener "alle" på hans alder spiller det..
Gjest Gjest Skrevet 4. juni 2012 #3 Skrevet 4. juni 2012 Ja 18 år sier avkommet her. Og spiller han ikke hos deg, så spiller han hos noen andre. Jeg gir beskjed om at dersom de sover dårlig eller får for seg at det er lov å leve ut spill, enten det er 11 eller 18 år. Så ender spillmaskinene i huset her som blomsteroppsatser nedi lia her! 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2012 #4 Skrevet 4. juni 2012 For å si det slik finnes det mye værre spill. ville nok gitt det til min sønn en noe annet. Handler om cowboygreier ja vet om flere på hans alder som spiller det.
Catnip Skrevet 4. juni 2012 #6 Skrevet 4. juni 2012 Det eneste jeg kan si noe om er selve spillet og hva jeg synes: http://www.rockstargames.com/reddeadredemption/ Det er en del voksentemaer, vold, slåssing og blod. Litt Grand Theft Auto, bare satt i ville vesten. Det kommer selvfølgelig an på trettenåringen og hvordan han takler sånt, men som regel er det en aldergrense av en grunn. Kanskje kjennes volden "fjernere" enn i GTA fordi den ikke er satt i en realistisk verden, men igjen: det kommer an på barnet.
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2012 #7 Skrevet 4. juni 2012 Se hva du synes selv. TS her. Fy flate da...nei det blir IKKE aktuelt for sønnen min. Det er jo regelrett slakting av mennesker...det er en grunn til at det er aldersgrenser på spill ja. Men det irriterer meg at mange foreldre lar barn spille det...for da blir det flaut for gutten min å si nei..og konsekvensene av å spille dette kan komme leeenge etterpå,og det vil ikke jeg ta sjansen på. Mener dere virkelig at dette er OK? 2
Gjest klyyyyy Skrevet 4. juni 2012 #8 Skrevet 4. juni 2012 Husk at 18+ grense betyr ikke at dem som under 18 ikke kan spille. Mye av grunnen til at 18+ er satt er jo at det er vanskelig får dem under og forstå spillets handling, Kanskje språket og vanskelighets graden i spillet. 1
Catnip Skrevet 4. juni 2012 #9 Skrevet 4. juni 2012 Husk at 18+ grense betyr ikke at dem som under 18 ikke kan spille. Mye av grunnen til at 18+ er satt er jo at det er vanskelig får dem under og forstå spillets handling, Kanskje språket og vanskelighets graden i spillet. Eh. Nei. Det er ikke grunnen. 12
kråkefjas Skrevet 4. juni 2012 #10 Skrevet 4. juni 2012 TS her. Fy flate da...nei det blir IKKE aktuelt for sønnen min. Det er jo regelrett slakting av mennesker...det er en grunn til at det er aldersgrenser på spill ja. Men det irriterer meg at mange foreldre lar barn spille det...for da blir det flaut for gutten min å si nei..og konsekvensene av å spille dette kan komme leeenge etterpå,og det vil ikke jeg ta sjansen på. Mener dere virkelig at dette er OK? Han blir nok en kaldblodig morder og konemishandler av dette spillet. Nei, mye bedre å la han bli et utskudd.
Merkelig Skrevet 4. juni 2012 #11 Skrevet 4. juni 2012 Jeg tror jeg ville ha holdt meg til de anbefalte aldersgrensene, jeg. At "alle andre" får lov betyr ikke noe, det er ikke de som skal oppdra ditt barn. 7
-hild Skrevet 4. juni 2012 #12 Skrevet 4. juni 2012 Nei, vår 14 åring får ikke lov til å spille de spillene som har 18 års grense. Han er ganske så sur fordi vi holder på grensa inntil videre, og argumenterer med at alle endre får liv.. Men foreløpig sier vi nei, har lovt å ta en ny vurdering når han blir 16 4
Gjest Skrevet 4. juni 2012 #13 Skrevet 4. juni 2012 (endret) Husk at 18+ grense betyr ikke at dem som under 18 ikke kan spille. Mye av grunnen til at 18+ er satt er jo at det er vanskelig får dem under og forstå spillets handling, Kanskje språket og vanskelighets graden i spillet. Nopes, det der er så feil som det er mulig å bli! Du kan selv prøve å sette deg ned med Gran Turismo! Et bilspill med hele tre års grense. Ikke engang jeg på 25 greier det spillet skikkelig! Aldersgrensene på spill går rett og slett på språk, vold og i hvilken grad dette er i spillet! To spill som er helt like hvor det ene inneholder banning, det andre ikke, så vil de få to vidt forskjellige aldersgrenser! Enkel og grei oversikt på siden til de som setter aldersgrensene! http://www.pegi.info/no/ Spill som f.eks The Sims er helt harmløse spill, men har aldersgrense 12+ fordi de kan finne på å slåss, og de kan ha sex! Enkelt og greit! Endret 4. juni 2012 av Gjest
Marsipan Skrevet 4. juni 2012 #14 Skrevet 4. juni 2012 Aldersgrensene er der av en grunn. Mange av dagens foreldre er redde for å gjøre seg upopulære ved å sette grenser, det er lettere å fire enn å stå i konflikten. Argumentet om at barna spiller hos andre dersom de ikke får spille hjemme faller på egen urimelighet. Det handler om holdninger først og fremst, og om å lære barna å respektere de regler som er satt i samfunnet, og av oss foreldre. Jeg vet at også mine barn gjør ting hos venner som de ikke får lov til hjemme, men jeg vet også at de til enhver tid har tanken på hva jeg har sagt om det i bakhodet. Og da er jeg fornøyd 7
waco Skrevet 4. juni 2012 #15 Skrevet 4. juni 2012 Haha, nevøen min spiller starcraft, den har sekstenårsgrense og nevøen min er fem år gammel... 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2012 #16 Skrevet 4. juni 2012 Ungen din kommer til å føle seg temmelig utelatt av gjengen når alle de andre gutta snakker om hvor langt de har kommet i spillet, hvilke challenges de har klart osv., mens han ikke får lov av mammaen sin 3
kråkefjas Skrevet 4. juni 2012 #17 Skrevet 4. juni 2012 Det handler om holdninger først og fremst, og om å lære barna å respektere de regler som er satt i samfunnet Man får da ikke repsekt for lover og regler når man får idiotisk overformynderi trykket ned over huet. Stikk motsatt, heller.
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2012 #18 Skrevet 4. juni 2012 Haha, nevøen min spiller starcraft, den har sekstenårsgrense og nevøen min er fem år gammel... Jeg har spilt starcraft i over 10 år, det er mye mer uskyldig det enn mange av disse PS3 spillene som har kommet etter det. Har du sett det første starcraft? Man så ikke skikkelig om man ikke zoomet DYPT inn, man hørte bare et "UÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ" og en flekk blod, så lå terranen der i biter. I dagens PS3 spill så er det.. en del tydeligere.
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2012 #19 Skrevet 4. juni 2012 Jeg spilte Mortal Kombat som 13-14-åring. og det har 18-årsgrense og så en rekke filmer. Jeg ser egentlig ikke problemet og jeg tror du kommer lenger med å "godta" det og samtidig lære dem at vold er galt og at det kun er et spill og ikke ekte enn å bare si "nei, du får ikke spille det", "derfor", slik noen gjør uten å begrunne noe. Er egentlig temmelig glad jeg hadde det ganske fritt hjemme. Selvagt hadde jeg jo grenser også. 2
waco Skrevet 4. juni 2012 #20 Skrevet 4. juni 2012 Jeg har spilt starcraft i over 10 år, det er mye mer uskyldig det enn mange av disse PS3 spillene som har kommet etter det. Har du sett det første starcraft? Man så ikke skikkelig om man ikke zoomet DYPT inn, man hørte bare et "UÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ" og en flekk blod, så lå terranen der i biter. I dagens PS3 spill så er det.. en del tydeligere. Jaja, men for trehundre år siden så var det sjakk som var farlig og forbudt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå