Gå til innhold

Allergisprøyte

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Er det noen som har erfaring med allergisprøyte? Jeg har pollenallergi og er også allergisk mot katt og hund(foreldrene mine har katt og hund også), har ikke noe ekstremt med allergi, men klør mye i øynene og blir litt tett. Er veldig glad i dyr og har veldig lyst til å adoptere en katt om allergisprøyte fungerer.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er dette det samme som vaksinasjon mot allergi? Kjenner noen som går igjennom det nå, men det et tre år langt prosjekt. Daglige doser med tabletter.

AnonymBruker
Skrevet

Er dette det samme som vaksinasjon mot allergi? Kjenner noen som går igjennom det nå, men det et tre år langt prosjekt. Daglige doser med tabletter.

Tror det er det ja, blir sikkert travelt og kanskje dyrt(?), men vil tro at det er verdt det om noen år, viss det funker selfølgelig.

-ts

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke om det er dyrt. Men det er viktig å ta tabletten hver dag.

Skrevet

Jeg tar kortisonsprøyte en gang hver vår. Sammen med tabletter hver dag holder det ihvertfall pollenallergien min i sjakk. Hjelper også mot dyreallergien min, men er så sjelden med dyr at jeg ikke vet hvor godt det egentlig fungerer.

AnonymBruker
Skrevet

Tror det er det ja, blir sikkert travelt og kanskje dyrt(?), men vil tro at det er verdt det om noen år, viss det funker selfølgelig.

-ts

Som AB over sier, det er et flerårsprosjekt på ukentlig basis i starten, deretter sjeldnere. I de tre årene du blir vaksinert må du ikke ha katt, hund eller andre allergener i huset som kan gjøre allergien verre. Dersom det fungerer kan det lindre veldig bra, men dette er noe som krever ressurser fra sykehus og helsesektor - du må til spesialist og få godkjent behov for vaksineringen grunnet alvorlige plager - ikke bare at du vil ha en katt. Med mindre du kan gjøre det privat ja, og det koster nok en del.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...