Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan man stole på pulsklokkens beregning for antall kalorien man brenner?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan man stole på pulsklokkens beregning for antall kalorien man brenner?

Nei, det kan du ikke. Pulsklokka beregner forbrenning utifra en standardformel for et gjennomsnittsmenneske. Den tar ikke hensyn til mengde muskelmasse, temperatur i omgivelsene, om du får grei avkjøling (det får man som regel når man sykler ute, men ikke om man løper og i hvertfall ikke på en tredemølle), samt diverse genetiske faktorer.

Uansett, hva skal du egentlig vite hvor mye du forbrenner for? Du forbrenner jo hele døgnet, mer eller mindre ettersom hva du gjør. Fasitsvaret på om du forbrenner like mye som eller mindre enn du spiser er jo uansett om tallet på baderomsvekta står stille eller går ned over tid.

AnonymBruker
Skrevet

Det er greit å vite slik at jeg ikke går over et visst kalorinivå. Spiser jeg mer enn det jeg skal går jo vekten opp og ikke ned.

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Pulsklokka/kaliritelling kan aldri bli nøyaktig, men det er ganske nærme :) Du kan ikke få et 100% korrekt regnestykke, men du kan få en pekepinn. Jeg stoler på pulsklokka! :) men en "smart" måte å være på den sikre siden er å slå av et visst antall kcal.

For eksempel, sier klokka at du har forbrent 300 kcal, skriv bare ned 200!

Skrevet (endret)

Det er greit å vite slik at jeg ikke går over et visst kalorinivå. Spiser jeg mer enn det jeg skal går jo vekten opp og ikke ned.

Joda, men du kan jo ikke vite med særlig nøyaktighet hvor mye du forbrenner utifra pulsklokka. Du kan finne rimelig nøyaktig hvor mye du får i deg, og ved å holde energiinntaket stabilt over tid kan du se på vekta om du forbrenner mer enn du spiser.

EDIT: Du bør fokusere på å komme i best mulig form, da vil forbrenningen komme helt av seg selv.

Endret av Lance
AnonymBruker
Skrevet

Men stemmer pulsklokka mht pulsen? Eller bør man også ta det med en klype salt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...