AnonymBruker Skrevet 4. juni 2012 #1 Skrevet 4. juni 2012 Jeg kom til å tenke på en ting, om man følger den 1500 kalorier inn dietten. Om man elsker potetgull, så inneholder feks en pose med Eliaschips, bamsechips osv.. ca 500 kalolrier. Ville anbefalt å bare kjøpe de posene som inneholder 100 gram, så VET du hvor mange kcal du får i deg. Det må da være lov å spise potetgull som feks kveldsmat noen ganger? Personlig så spiser jeg 1500 kcal om dagen, og ofte er den sunne kveldsmaten min på 500 kcal. Kunne da likegreit bare spist en pose potetgull, om man ikke tenker på næringen osv, kun på kaloriene. Eller er jeg helt på villspor nå?
Gjest Gagaen Skrevet 4. juni 2012 #2 Skrevet 4. juni 2012 Skal man bare tenke på utsiden , vekten og kalorier så JA , man kan spise potetgull . Men vil man ha fine blodårer og en sunn kropp så velger man noe helt annet . Man bygger ikke akkurat en bra kropp av mettet fett .
Snøvott Skrevet 4. juni 2012 #3 Skrevet 4. juni 2012 Litt kos i ny og ne skader ingen, men chips eller sjokolade hver dag er ingen god vane. Om du ikke blir feit av det, blir du langt fra sunn.
Gjest showhoe Skrevet 4. juni 2012 #4 Skrevet 4. juni 2012 Det stemmer det. Du kan gå ned i vekt om du kun vil leve på pommesfrittes å. Du får ikke i deg så mye mat om dagen da hvis du skal holde deg unner kalorinivået, da det er veldig mye kalorier i en fries... men i teorien er det mulig.. Men du vil nok kjenne sulten gnage Hvis man skal ned i vekt må man spise moderate mengder, og være i aktivitet. Som min mann pleier å si.. du har vel ikke sett en feit idrettsutdøver? =p
English Rose Skrevet 4. juni 2012 #5 Skrevet 4. juni 2012 Det er sant, men man må også tenker om fettinnholdet. Calorie-kontroll dietter kan føre til ubalanserte måltider som er dårlig for helsen din.
Supraspinatus Skrevet 4. juni 2012 #6 Skrevet 4. juni 2012 Det stemmer dessverre IKKE. Ja. 1500kcal er 1500kcal, men husk at potetgull inneholder svært lite proteiner. Innholdet av karbohydrater er høyt og de er av de enkle sortene. Du kommer til å ende opp med å gå rundt dritsulten, oppblåst av alt saltet + vann (og du kommer til å miste muskelmasse hvis du bare spiser chips hele dagen). I tillegg er det ikke sikkert du går ned i fettvekt i det hele tatt. Og bare fordi jeg er i litt kveruleringshumør (sulten etter trening): Det finnes mange småfeite idrettsutøvere. Kanskje ikke i verdenseliten, men så snever kan man ikke være. Det er heller ikke riktig å gjøre to observasjoner og så avgjøre årsak/virkning. Observasjon 1: Idrettsutøvere har lav fettprosent. Observasjon 2: Idrettsutøvere trener mye. Trener mye = lav fettprosent. Eller Lav fettprosent = trener mye? Man glemmer gjerne å tenke på at det er mange flere faktorer med i bildet. Gener, kosthold, hvile, holdninger, etc. 2
Gjest Offensive Pie Skrevet 4. juni 2012 #7 Skrevet 4. juni 2012 Det stemmer det. Du kan gå ned i vekt om du kun vil leve på pommesfrittes å. Du får ikke i deg så mye mat om dagen da hvis du skal holde deg unner kalorinivået, da det er veldig mye kalorier i en fries... men i teorien er det mulig.. Men du vil nok kjenne sulten gnage Hvis man skal ned i vekt må man spise moderate mengder, og være i aktivitet. Som min mann pleier å si.. du har vel ikke sett en feit idrettsutdøver? =p Jeg er enig i det første avsnittet ditt. Ang det andre, vel... Som FFK-supporter må jeg nesten nevne (Feite) Kvisvik.
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 5. juni 2012 #8 Skrevet 5. juni 2012 Hvis valger står mellom tre store, sunne måltider og to mellommåltider, metthetsfølelse, stabilt blodsukker og full dekning av alle mineraler og vitaminer, proteiner, karbohydrater og fett og et stabilt energinivå Eller 300 gram potetgull/sjokolade spisr opp på 1-2-3 Så tror jeg de fleste vet hva som er enklest å gjennomføre og som er lettest å holde på med over lengre tid
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå