Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pastor Rick Warren synes at hans menighet er blitt så overvektig at den trenger en god gammeldags Bibel-slanking. Han benytter bibelhistorien om Daniel til å fremme en Bible-slakekur.

http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.8176306

Jeg er verdslig og religion har ingen plass i mitt liv. Jeg tenker likevel at dersom jeg hadde vært kristen og lest innholdet i bibelen med ydmykhet og ettertanke så hadde dette skurret noe utrolig. Hvordan forholder dere som er kristne dere overfor predikanter som , ut fra mitt ståsted, tydeligvis benytter bibelens tekster til åpenbare løsninger som på ingen måte kan knyttes til bibelens ord?

Videoannonse
Annonse
Gjest navnelapp
Skrevet

Det ser iallfall ut som Rick Warren sjølv kunne trenge ein kur... :lol:

• Liker 1
Skrevet

Han kunne muligens ha godt av å følge sitt eget råd? Ellers ser jeg ikke helt hvorfor han mener dette, som i bunn og grunn er sunn fornuft, har noe som helst med bibelen å gjøre.

Skrevet (endret)

Kanskje han bare prøver en ny innfallsvinkel, mulig menigheten er lei av å høre "thou shall ikke fråtse"? :gjeiper:

Ellers er jeg enig med Alt godt :jepp:

Endret av encore
AnonymBruker
Skrevet

Det står veldig, veldig, veldig mye rart i Bibelen. Vi bør egentlig bare være glad når det er en harmløs ting det blir oppfordret til, i motsetning til masse annet som har kommet fra USAs tykeste bibelbelte (homohets, rasisme, kjønnsdiskriminering, dødsstraffer, barnemishandling, osv., alt støttet av Bibelen)

• Liker 1
Skrevet

Det står veldig, veldig, veldig mye rart i Bibelen. Vi bør egentlig bare være glad når det er en harmløs ting det blir oppfordret til, i motsetning til masse annet som har kommet fra USAs tykeste bibelbelte (homohets, rasisme, kjønnsdiskriminering, dødsstraffer, barnemishandling, osv., alt støttet av Bibelen)

Sliter med å se at den gjevne norske kristen står for noe av det du setter i parantes. :filer:

Jeg lurte faktisk ikke på hvilke motforestillinger folk, som ikke tror, har til kristendommen. Jeg lurte på hvordan kristne på KG forholder seg til, det jeg som sekulær, oppfatter som missbruk av/utvanning av det de religiøse skriftene deres egentlig handler om.

AnonymBruker
Skrevet

Sliter med å se at den gjevne norske kristen står for noe av det du setter i parantes. :filer:

Nei, takk og pris. Det var derfor jeg nevnte USA. Vi er blant de mest sekulære landene i verden (til tross for statskirke og statsreligion).

Skrevet

Nei, takk og pris. Det var derfor jeg nevnte USA. Vi er blant de mest sekulære landene i verden (til tross for statskirke og statsreligion).

Dette har ingen ting med trådens tema å gjøre. Sikkert en annen tråd du kan skrive i. Eventuelt så kan du starte en egen tråd for det du ønsker å ta opp. :filer:

Skrevet

Pastor Rick Warren synes at hans menighet er blitt så overvektig at den trenger en god gammeldags Bibel-slanking. Han benytter bibelhistorien om Daniel til å fremme en Bible-slakekur.

http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.8176306

Jeg er verdslig og religion har ingen plass i mitt liv. Jeg tenker likevel at dersom jeg hadde vært kristen og lest innholdet i bibelen med ydmykhet og ettertanke så hadde dette skurret noe utrolig. Hvordan forholder dere som er kristne dere overfor predikanter som , ut fra mitt ståsted, tydeligvis benytter bibelens tekster til åpenbare løsninger som på ingen måte kan knyttes til bibelens ord?

Hvis det hjelper folk til en sunnere livsstil ser jeg ikke helt problemet, selv om jeg ikke finner biblistisk lesning av bibelen verken korrekt eller sunt i seg selv.

Det kan jo helt klart knyttes til bibelens ord, Daniel levde utelukkende på grønnsaker en periode, men det var av respekt for Guds lover om ren mat, det handlet ikke om slanking eller vegetarianisme.

Det skumle med dette er at man kan bruke bibelens ord til omtrent hva som helst. Nå er dette et positivt tiltak, men tar man dette til seg uten å forstå forskjellen på Daniels kosthold og dagens slankeproblemer, da har man et forrykt forhold til bibelens tekster.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...