AnonymBruker Skrevet 4. juni 2012 #1 Skrevet 4. juni 2012 Hei! Jeg planlegger å søke på en stilling der de ønsker lærer i fagene samfunnsfag og historie. Jeg har historiedidaktikk (og master i historie), men ikke noe samfunnsfag. Kan jeg allikevel være kvalifisert til denne stillingen? Må nevnes at jeg har stor interesse for alt som har med samfunnsfag å gjøre, men ingen formel kompetanse....
Gjest Offensive Pie Skrevet 4. juni 2012 #2 Skrevet 4. juni 2012 Didaktikken kan du bruke, men siden du ikke har fagkompetanse, er du per def. ikke kvalifisert til stillingen. Dersom du tar en årsenhet med samfunnsfag, trenger du imidlertid ikke å ta mer didaktikk - den er god som den er. 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2012 #3 Skrevet 4. juni 2012 Takk! Da søker jeg stillingen og satser på det beste
Porcelain Skrevet 4. juni 2012 #4 Skrevet 4. juni 2012 Du er kvalifisert for å undervise i samfunnsfag i vgs med historieutdanning. Det finnes ikke noe universitetsfag som heter "samfunnsfag",de som underviser i samfunnsfag har f.eks sosiologi, statsvitenskap, historie, sosialantropoligi.. og sikkert enda fler fag.
Gjest Offensive Pie Skrevet 5. juni 2012 #5 Skrevet 5. juni 2012 De fleste vgs vil nok kreve at du har enten statsvitenskap eller sos.ant. Du kan undervise samfunnsfag på ungdomsskolen med historie, men på vgs vil TS havne lengre ned i søkerbunken enn noen med fagkompetanse.
Porcelain Skrevet 5. juni 2012 #6 Skrevet 5. juni 2012 ^ Ikke i fellesfaget samfunnsfag (spesielt ikke på yf). For fordypningsfagene på Stus så gjelder dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå