Minya Skrevet 4. juni 2012 #1 Skrevet 4. juni 2012 Jeg har en Aloe Vera plante av ukjent opprinnelse. Det var en gave og jeg har hatt den i omtrent tre måneder. Den har smale, sverdlignende blader, litt smalere blader enn jeg har sett på andre aloe'r, men det kan være fordi den er veldig ung. Det ser ut som det er tre stiklinger som sitter i samme potte, og potten er ikke noe særlig større enn en halv liter, og ganske høy og smal. Jeg har lyst å prøve å potte om stakkars aloe'n min, og da gjerne til tre potter med mindre den trives best i klynge. Den har bredt ut bladene som en vifte og den lille potten den står i virker liksom litt begrensende og kvelende. Jeg har virkelig ikke peiling på blomster og denne har fått vann hver gang jeg husker det, evt kjenner etter at den er tørr, og den får rundt en dl vann hver gang. Så langt ser det ihvertfall ikke ut å ha drept den. Den virker frisk og har begynt å få litt tykkelse på bladene. Hvilken type potte burde jeg bruke? Hvor stor? Bør den ompottes som tre separate planter, eller bør den stå i klynge? Kan jeg bruke hvilken som helst blomsterjord, eller bør jeg se etter en spesiell type?
Minya Skrevet 4. juni 2012 Forfatter #2 Skrevet 4. juni 2012 (endret) Skulle så gjerne hatt noen råd fra noen med grønnere fingre enn meg. Endret 5. juni 2012 av Minya
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå