Gå til innhold

Hvor lang tid tar det før håret/hodebunnen din blir fett?

Anbefalte innlegg

Gjest showhoe
Skrevet (endret)

Hei.

Jeg er veldig plaget med fett hår! Dersom jeg vasker det på morgnene, kan jeg garantere at det begynner å bli fett på kvelden. Dette er uansett hva slags produkter jeg bruker, mat jeg spiser osv.

Hvor lenge tar det før ditt hår blir fett? Og hva er hår rutinene dine?

Hvilke shampooer/balsam bruker du?

Endret av showhoe
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker ikke hårprodukter eller børste og lar det lufttørke, håret mitt ser rent ut i to dager. Jeg dusjer alltid annenhver dag, men det kunne sikkert sett friskere ut lenger om jeg prøvde. Hvis det kommer hårspray e.l og glattetenger inn i bildet så varer det vel en dag.

Alder og hormoner har også litt å si, tenåringer produserer mer talg og det inkluderer for mange hodebunnen.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg dusjer håret hver 3 dag, og da ser det enda greit ut. Bruker heller ingen produkter i det. Jeg lar det lufttørke, men grer det når det er tørt.

Gjest showhoe
Skrevet

hvilke shampooer/balsam bruker dere?

Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Vasker håret ca hver tredje dag vanligvis, har aldri opplevd fett hår.

Tror ikke jeg har noen magisk, fancy hårrutine som gjør det, jeg har ikke fet hud noe annet sted på kroppen heller så det henger sikkert sammen med det.

Men rutinen min er ihvertfall vasker håret ca hver tredje dag med joico sin everyday shampo og balsam, så bruker jeg joico sin detangler eller tigi sin rockaholic detangler etterpå, grer igjennom med fingrene og lar det lufttørke. That`s it.

Kurer en gang i uken med joico intense moisturizer. Men det er de produktene jeg bruker akkurat nå, jeg bytter ofte for jeg liker å teste nye ting så det er ikke produktene som gjør det for meg.

Gjest Solsmil
Skrevet

Tar omtrent en uke før det begynner å bli fett. Men nei, jeg vasker det ikke så sjeldent altså. Blir omtrent hver tredje dag. Men vanlig shampo og balsam som er kjøpt på matbutikken... Men de fleste jeg kjenner får fett hår iløpte av maks et par dager, så jeg antar jeg bare har vært heldig

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vasker håret mitt hver dag, men bruker bare sjampo ca hver 5. dag. De andre dagene skyller jeg bare igjennom det. Lar det som regel lufttørke. Bruker en volumsjampo fra Tigi, bruker aldri balsam og sjelden produkter i håret (en gang i mnd kanskje).

Skrevet

kommer veldig an på hvor jeg er... hjemme ser håret fint ut i 3 dager, og brukbart den siste - hestehale går fint. På hytta derimoi løpet av noen timer. Tror det har litt med vannet å gjøre

Skrevet

5-6 dager.

Bruker det av hårprodukter jeg slenger med meg på butikken :)

Skrevet

Ser fett ut etter 2 dager. Burde helst vaske det hver dag, noe jeg ofte gjør og pga trening.

Skrevet

Vasker håret annenhver dag - og det er litt varierende hvor fett det blir innen den tiden.

Skrevet

Håret? Aldri. Har svært langt, og nokså tørt hår.

Hodebunnen? En ukes tid, så må jeg til pers med shampoo og balsam.

Tror det kommer veldig an på hvorvidt du benytter deg av stylingprodukter, og hvor lang tid hodebunnen din er vant til at det går mellom hver vask.

AnonymBruker
Skrevet

Håret mitt blir fett etter ca 7-8 dager. Jeg vasker det hver 7`ende dag, og det ser fresh ut til neste 7`ende dag.

Jeg vasket håret hver dag/annen hverdag før i tiden, men sluttet med det, og klarte å venne håret til en dag eller to om gangen lengre over en periode, til jeg kom opp i 7 dager, da var jeg fornøyd. :)

Jeg har brukt Kerstase, Joico, Redken, Bedhead osv sine produkter, noen gav kanskje en god effekt en liten stund, men nå har jeg brukt Wella shampo / balsam for tørt hår + Wella leave-in balsam et par år, og er fremdeles kjempefornøyd :) Lukter godt også :)

AnonymBruker
Skrevet

Håret mitt blir fett etter ca 7-8 dager. Jeg vasker det hver 7`ende dag, og det ser fresh ut til neste 7`ende dag.

Jeg vasket håret hver dag/annen hverdag før i tiden, men sluttet med det, og klarte å venne håret til en dag eller to om gangen lengre over en periode, til jeg kom opp i 7 dager, da var jeg fornøyd. :)

Jeg har brukt Kerstase, Joico, Redken, Bedhead osv sine produkter, noen gav kanskje en god effekt en liten stund, men nå har jeg brukt Wella shampo / balsam for tørt hår + Wella leave-in balsam et par år, og er fremdeles kjempefornøyd :) Lukter godt også :)

dusjer du en gang i uka?

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg slet med veldig fet hodebunn for litt siden. Håret kunne bli fett samme dag jeg hadde vasket det. Jeg fikk anbefalt sjampoen Nisim (i gullfarge) som er spesielt beregnet på hår fra normalt til fett hår. Denne har hjulpet meg litt, slik at jeg nå kan vaske håret annenhver dag, uten å bekymre meg for at håret mitt ser fett ut.

http://www.nisim.no/no/Hjemmeside/1161/Product/Details/183/Shampo-for-normal-til-fet-hodebunn

Endret av Waquin
AnonymBruker
Skrevet

Var ikke det litt vel skjeldent? :P

Gjest badeand1
Skrevet

Vasker jeg det på tirsdag blir det småfettete på torsdag. Vasker håret to ganger i uka med billigshampoer fra Sverige. :P

Gjest badeand1
Skrevet

dusjer du en gang i uka?

Kan dusje uten å vaske håret?

AnonymBruker
Skrevet

dusjer du en gang i uka?

Har ikke du skjønt at man kan dusje uten å væte håret?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...