Gå til innhold

Oppussing av bad....

@shygirl@

Anbefalte innlegg

Vet ikke om dette er riktig plass å spørre, men here goes..

Hva betalte dere for oppussing av bad...?

Og ca. hvor stort er badet, hva gjorde dere osv...?

Vi skal pusse opp nå, men er ikke sikker på hverken hvordan vi vil ha det eller hvor mye penger vi skal legge i det..

Noen som har noen tips og ideer....?

Vi bor forresten i borettslagsleilighet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for svar, gjest... :)

Det hørtes jo egentlig ikke så mye ut, tror vi har noenlunde samme størrelse på badet nå som vi skal slå sammen badet og vaskerommet..

Rørleggerfirmaet skulle komme å kikke på det i dag, men han fikk ikke tid likevel så han skulle komme i morgen... Altså Onsdag.. Da regner jeg med at vi får noen alternative 3d-bilder av det ferdige badet som de har laget på data.

Jeg tror ikke vi skal ha fliser, men regner med at det blir slike Aquatiles på veggene og belegg på gulvet...

Noen som har erfaring med slike bittesmå fliser....? De som nesten ser ut som mosaikk...?

Er det forresten ikke sinnsykt vanskelig å vaske flislagte gulv??

Vi skal iallefall kjøpe nytt toalett, badekar og en innredning... (Har faktisk ikke noen innredning bare en servant fra før, lite praktisk..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Vi pusset opp en del selv og fikk en gulvlegger til å sveise belegget for oss.

Med arbeid og materialer kom gulvleggeren oss på 2500,-

Vi hadde membram på, tapeserte veggene med miljøstrie og malte.

Det kom oss på ca. 2000,-

Svigerfar spikret opp nytt tak.

Det kom på ca. 1000,-

Nytt badekar = 2700,-

Ny vask og amartur + skap under og over dessuten speil = 5000,-

Et par håndkleringer og litt nips = 1000,-

Totalt kom vel badet oss på ca. 15 000,-

Men da gjorde vi det meste selv...

Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere sjekket at det ikke er oppussing på gang via borettslaget ? Det hender jo at de foretar felles oppussing av bad - da blir ALLE bad tat uansett tilstanden de er i. Da betaler dere dobbelt opp og det er jo dumt .....

Når det gjelder priser så er det veldig avhengig av hva dere skal gjøre. Jeg pusset opp badet mitt nylig - da byttet jeg alt - dvs. skrellet det helt , fikk nye rør - membran - varmekabler - fliser - innredning osv. Dette kostet bortimot 150.000 kr med alt. Badet er mikro maks. 3-4 kvadrat men prisen er ikke så avhengig av det annet enn at man trenger mer fliser på større bad.

Innhent anbud fra flere hvis dere skal gjøre mye - kan være store variasjoner. Husk at på anbude så er billigste innredning -. fliser o.l. tatt med , mest sannsynlig vil dere ha en litt dyrere variant så det vil koste litt mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...