Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har barn som under hørselstest har fått påvist noe nedsatt hørsel og væske i øret, gikk det over av seg selv eller måtte de ha dren?

Mini hadde en kontroll i fjor og en nå og skal ha en til i september. Dersom væsken ikke er borte må dren vurderes.

Dere som har hatt barn med dren: holdt det med en gang eller måtte det gjentagende ganger til?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

du skriver ikke hvor gammelt barnet ditt er. men noen vokser det av seg. mitt barn fikk dren 3 ganger og det hjalp en liten stund til det falt ut. barnet er hemmet i ordforståelse og får eksta hjelp i skolen i form av høgtaler annlegg. påvist nedatt hørsel forsvinner ikke. å snakke til ett barn med vann i øre er som å snakke til en som har hode under vann.søk hjelp hos audiolog.

Skrevet

Mitt barn fikk lagt inn dren da hun var fire, og har hatt perfekt hørsel siden (snart tenåring nå). Min niese på fem er på fjerde runden med dren i løpet av de siste to årene, så effekten er tydeligvis veldig individuell.

Gjest PinkLeaf
Skrevet (endret)

Niesa mi (3 år) har væske i øret og har fått satt inn dren. Hun har ikke hatt det mer enn et halvt år, og det er allerede mye bedre. Hun har begynt å prate myyye mer, og hun plukker opp nye ord hele tiden. Det var som å legge på en femmer på henne :fnise:

Endret av PinkLeaf
Skrevet

Yngste sønnen min skulle egentlig legge inn dren og fjerne polypper samtidig, men under operasjonen bestemmer legen seg for bare å suge ut væsken i stedet for å legge inn dren. Han har vært helt bra etter det, som nå er noen år siden.

Skrevet

Hun er 7. Har ikke merket noe på hørsel bortsett når hun er forkjølet, så det er mulig det først kom etter en skikkelig runde rett før testen i fjor. Før det har hun egentlig aldri vært forkjølet skikkelig.

Skrevet

Datteren vår hadde væske i øret når hun var mindre. Det ble satt inn dren ganske fort etter at det ble oppdaget. Legen fjernet polypper samtidig. Det ble satt inn dren i ørene hennes 3 ganger i løpet av et par år. Det er mange år siden dette ble gjort, og hun raste i fart på språkutviklingen etter at det ble satt inn dren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...