smilla1 Skrevet 3. februar 2004 #1 Del Skrevet 3. februar 2004 Kom hjem fra tur for noen timer siden, med en hund som igjen hadde klart å rulle seg i hestemøkk!!! GRRRRRRR Blir så galen på henne når hun gjør det.... Vi pleier å gå i et område som de kan gå litt løs. Det er så oversiktlig at jeg ser ganske tidlig om det kommer andre. Har henne vanligvis såpass undre oppsikt at jeg ser når hun finner noe spennende. Men hun er så smart den hunden, hun vet utmerket godt at hun ikke har lov... men tror dere hun klarer å la vær.... Hun rett og slett elsker det. Må nesten smile litt her jeg sitter og skriver dette. MEN jeg var ikke noe særlig blid for noen timer siden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vega Skrevet 3. februar 2004 #2 Del Skrevet 3. februar 2004 Lilleulv også... Smarte hunder, med godt jaktinstinkt, som skjuler lukta si ved å rulle seg i møkk (eller rådyrpiss...) Heldigvis er Lilleulv så liten at han går rett i dusjen etterpå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ugla Skrevet 4. februar 2004 #3 Del Skrevet 4. februar 2004 Ja, det er noen herlige skapninger vi har anskaffet oss... ...på godt og vondt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Quinden Skrevet 4. februar 2004 #4 Del Skrevet 4. februar 2004 Ja, en kan le når en har fått vaska de godt etterpå. Men det er en plage, men det ligger dessverre i hundens adferd. Som tidligere nevnt, for å kamuflere sin egen lukt, det er noen herlige skapninger ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marit Skrevet 8. februar 2004 #5 Del Skrevet 8. februar 2004 Ja er de ikke morsomme En hund vi hadde, rullet seg i dritt rett før gjestene skulle komme da vi hadde komfirmasjon for meg noen år tilbake! Litt av et styr for å vakse bikkja rett før man skulle spise fin middag Godt man kan le av det etterpå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 8. februar 2004 #6 Del Skrevet 8. februar 2004 Den ene hunden vi hadde stakk av, rullet seg i mengder med kumøkk (som lå nedenfor der hvor bonden møkket ut av fjøset), løpte hjem og rullet seg fornøyd på mammas kongeblå teppe. Da ver mamma glad da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 8. februar 2004 #7 Del Skrevet 8. februar 2004 Jeg skal aldri ha hund. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lovvi Skrevet 13. februar 2004 #8 Del Skrevet 13. februar 2004 Min er så utrolig glad i å spide hestemøkk.....Jeg er ikke så veldig glad i dette...og det vet hun godt! hun sørger alltid for å forte seg å spise møkka før jeg ser det. Passer for eksempel på at jeg har gått et stykke foran og da har ryggen til, eller styrter fremover og knasker i seg før jeg rekker å nå frem for å få henne vekk......... :fy: Deilige skapninger vi har som kjæledyr!!. Jeg har hørt at det er en del vitaminer i hestemøkka, men allikevel...........DEN ånden etterpå!!!! :veldigsur: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ugla Skrevet 17. februar 2004 #9 Del Skrevet 17. februar 2004 Min er så utrolig glad i å spide hestemøkk.....Jeg er ikke så veldig glad i dette...og det vet hun godt! hun sørger alltid for å forte seg å spise møkka før jeg ser det. Min også! Men så fikk jeg høre denne: En veninne av meg hadde gått tur med hunden sin, der noen mennesker hadde campert. De hadde gjort "sitt fornødende" inne i et kratt. Hunden hennes hadde gått inn i krattet, og kom glad og fornøyd tilbake, med brukt do-papir hengende ut av ene munnsviken... :-? Etter det: Takke meg til hestemøkk... :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LaToya Skrevet 17. februar 2004 #10 Del Skrevet 17. februar 2004 Ugla : Helt enig, hestemøkk er bedre ..... Fysj og fysj Kan tenke meg det var et lekkert syn ja, uff, glad jeg ikke har opplevd det. Da får jeg heller holde ut med hestemøkk spising. Min hund er heldigvis ikke så glad i å rulle seg, men den eldste hunden min elsker å rulle seg i alt. En dag rullet han seg i elgvom og var full av blod. Du kan tro jeg begynte å lure da bikkja som er hvit kom løpende så glad og fornøyd og full av blod. Fikk lettere panikk da ..... før jeg oppdaget at det ikke var skader, men blod han hadde rullet seg i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laina Skrevet 17. februar 2004 #11 Del Skrevet 17. februar 2004 Jeg har gitt opp jå gremmes over hestemøkk-spising. (Når man er mye i stallen selv, og gjerne vil ha hunden med, er det ikke mye å gjøre med det...) Men det har aldri vært noe problem at den ruller seg i møkk. Heldigvis. Derimot hadde jeg en tispe en gang. Vi gikk tur ned til sjøen, privat eiendom og et veldig fint sted å slippe hunden løs. Hun elsket å bade og grave i sanden. Til min store fortvilelse fant hun plutselig en råtten sjøstjerne som hun rullet seg i. Det hjalp ikke stort å vaske henne. Hun luktet råtten sjøstjerne i flere dager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lovvi Skrevet 17. februar 2004 #12 Del Skrevet 17. februar 2004 Arti å lese om vår rare venner på fire bein. Bikkja mi gjemmer ikke beion og griseører, de spiser hun opp på null komme niks. Men når det kommer til PINNER da er hun rå! Gjemmer pinner hun finner overalt! Det kan gå mange dager før vi trenger å gå den samme veien....unsett hvor lenge siden vi gikk den veien, finner hun stolt frem sine skatter for meg! Syns de er søte, jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ugla Skrevet 23. mars 2004 #13 Del Skrevet 23. mars 2004 Nå er det en hærlig tid, dere... Snøen smelter, masse søle og dritt... Som hundene bare ELSKER å løpe, og rulle seg i!! De ser jo ikke ut! Og stinker! Og mitt nyvaskede gulv var blankt og fint... helt til vi kom inn igjen med sølete labber... Åhh.... du gode, rare BisseVoffsen min... Bare elsker deg masse, tross alt... Du er den aller beste jeg har... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå