Hønekam Skrevet 3. juni 2012 #1 Skrevet 3. juni 2012 Dette var egentlig en del av en annen og lang tråd, men oppretter en egen tråd for nettopp denne saken. Jeg er i familie med en snart 16 år gammel jente og vi babler litt på facebook av og til. Men det som blir sagt/skrevet av henne irriterer vettet av meg snart. Vurderer å la være å svare, blir lei meldinger som denne, som kom nå i kveld: "Nå skal jeg sove jeg nå" - Ok, god natt, sov godt. "Har fått time hos legen tirsdag jeg" - Det kommer sikkert til å gå bra. Godnatt "Jeg har fått latterkrampe jeg" - Javel? "??????? ???????" - Hva er det med alle spørsmålstegnene? "Hehe..." "Skal legge meg sammen med katten jeg" - Dere får sove godt begge to "Han skal ligge på puta eller under dyna" - Som sagt, ha en god natt, skulle du ikke sove? "Ja, jeg prøver men da må du slutte å skrive" - Men det er jo du som ikke slutter å skrive til meg? " Jeg må sove jeg nå, skal opp tidlig." Er det mulig? Etter dette kom det også noen meldinger med masse spørsmålstegn, og jeg ville ikke si noe mer - for da blir det til at jeg forstyrrer henne i å sove. Har vært borti det før. Er det helt på jordet når jeg blir irrtert/provosert? Hvordan hadde dere reagert?
Lura Lotta Skrevet 3. juni 2012 #3 Skrevet 3. juni 2012 Jeg hadde blitt irritert, men nå blir jeg irriert når folk skriver til meg bare for å skrive : "Hei" -Hei "hva skjer?" -ingenting..der? "ikke noe" Så blir det ikke skrevet noe mer. Ser virkelig ikke vitsen i å starte en samtale som man vet ikke kommer noe sted :gjeiper: 1
hakunamatata Skrevet 3. juni 2012 #4 Skrevet 3. juni 2012 Jeg hadde latt være å svare tror jeg, med mindre jeg kjedet meg veldig
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2012 #5 Skrevet 4. juni 2012 Hihi. Jeg har en niese på 12 som sender meg sånne søte samtaler på facebook: Hun: Hei jeg: hei Hun: Hva gjør du? JEg: er på jobb Hun: ok 1
Papirbit Skrevet 4. juni 2012 #6 Skrevet 4. juni 2012 Jeg hadde blitt irritert, men nå blir jeg irriert når folk skriver til meg bare for å skrive : "Hei" -Hei "hva skjer?" -ingenting..der? "ikke noe" Så blir det ikke skrevet noe mer. Ser virkelig ikke vitsen i å starte en samtale som man vet ikke kommer noe sted :gjeiper: Haha,sånn er venninnen min og...det verste er at hvis jeg etterpå sier til henne face to face at vi har lite kontakt i det siste, så sier ho "Men jeg tar jo alltid først kontakt via facebook!" føles litt som om ho spiller spill med meg..fordi ho har hilst på nettet er jeg forpliktet til å finne aktivitet for meg og henne irl Men jo,det beste er egentlig å bare overse henne når ho snakker, si at du var opptatt senere..Da kommer ho gradvis til å slutte å ta kontakt..jeg har også erfaring med 14 åringer på face...
Gjest Gjest Skrevet 4. juni 2012 #7 Skrevet 4. juni 2012 He he, jeg ville tenkt at jeg må huske denne venninnen er et barn. 15-åringer kan være temmelig barnslige, selv om de er venner med voksne på Face. Jeg ville gjort med henne som med andre som jeg egentlig ikke gidder å chatte så lenge med: si at "Du, jeg må logge av nå. Er nødt til å henge opp klær/legge meg/spise etc. Ha det bra!" 1
Gjest Gjest Skrevet 4. juni 2012 #8 Skrevet 4. juni 2012 Jeg ville nøyd meg med det første svaret ditt: God natt og sov godt. Eller noe sånt. Og så ikke fulgt på med mer enn det. Man er da ikke pliktig å svare på alt mulig rart på FB heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå