Gå til innhold

Bio ingeniør


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Du kan i hvert fall bli bioingeniør på Høgskolen i Østfold. Kravet til å komme inn er nok full fordypning i matte og minst ett år med fysikk på videregående. Det er/var i hvert fall det for å komme inn på andre linjer på Ingeniørhøgskolen den gang jeg gikk der.

Hilsen Lille meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
De får bachelor-bioingeniør på høgskolen i agder fra og med høsten 2004!

Jøss så flott da :lol:

Men hvilken fag må en ha for å komme inn?

Trenger jeg noe mere en de vanlige allmenfagene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må enten ha 2mx eller 2 biologi. Kan hende det går med et av de andre realfagene også som 2fy eller 2kj.. Kan sjekke det opp senere i dag for deg om du vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg sjekket opp inntakskriteriene for bioingeniør..

Man må ha 2mx eller tilsvarende og et av fagene 2bi/2fy/2kj!

Lykke til med valget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg sjekka hadde de dette ved Høgskolen i Bergen også. Og svigerinna mi tar det på Høgskolen i Tromsø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Noen som hvet om det finnes sommerkurs hvor en kan ta 2mx og 2bi eller 2kj?

Hvet det var et slikt kurs en gang jeg søkte ingeniør skolen, men husker ikke helt hvordan det var

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går på bioingeniørutdanningen på HiO (begynte i høst), og trives kjempegodt! Vil bare råde deg til å ta minst 2KJ før du begynner, for kjemien blir litt tøff etterhvert, og vi går fort fram. Det er en del i klassen som ikke har andre realfag enn matte fra vgs, og selvfølgelig kan de også klare seg bra, men det krever ganske mye av dem. Biologi er også veldig godt å ha med seg - jeg priser meg i hvert fall lykkelig nå over at jeg tok både 2BI og 3BI.

Første studieår er det mye kjemi, og det kan virke litt meningsløst og lite relatert til yrket, men det blir bedre etter hvert. I tredje år er det mye sykehuspraksis. (Annet år er man et par uker i blodbank, tror jeg.)

Hva kan jeg ellers si... Det er mye lab, stort sett 3-4 dager i uken, og alle labene er obligatoriske, altså må du regne med å være mye på skolen (skjønt, i forhold til vgs er det vel ikke så mye).

Vi tar masse blodprøver, forresten, så hvis du har sprøyteskrekk kommer du garantert fort over det! :ler:

Høgskolene i Bergen, Oslo, Sør-Trøndelag, Tromsø, Østfold og Ålesund har bioingeniørutdanning. Mener jeg har hørt at NTNU også har, men det kom ikke opp da jeg søkte på Samordna opptak, så kanskje det bare er tull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...