AnonymBruker Skrevet 3. juni 2012 #1 Skrevet 3. juni 2012 Jeg lurer på hvordan jeg får den lille lista med "hva skjer" på høyre siden på forsiden av facebook. Det det kommer oppdateringer på hvem som har poket hvem og sånne ting. Vet at flere har dette, men jeg finner altså ikke ut hvordan man legger det til. Noen som kan hjelpe?
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2012 #2 Skrevet 3. juni 2012 Ok, smarte meg kom på at jeg kunne sjekke på hjelpesenteret. Der står dette: Hva skjer?-funksjonen vises bare for personer med et visst aktivitetsnivå på brukerkontoen. Hvis du ikke ser Hva skjer?-funksjonen, skyldes det sannsynligvis at du ikke bruker Facebook så mye, eller at det ikke er så mye innhold at Hva skjer?-funksjonen har noen nytteverdi for deg. Hvis du er fornøyd med det nåværende aktivitetsnivået ditt på Facebook, trenger du ikke å endre noe. Hvis du har lyst til å være mer aktiv, kan du: legge til personer du kjenner godt, som venner oppdage sosiale applikasjoner samhandle med Facebook-sider du liker Jeg gidder ikke å legge til flere folk bare for å få denne funksjonen, så hva gjør jeg da? Hva mener de med å "oppdage sosiale applikasjoner"? Får jeg den hvis jeg melder meg inn i grupper og sånn, mener de? Og på hvilken måte skal jeg samhandle med sider jeg liker? Må jeg sitte og kommentere ting i hytt og vær? Blir litt irritert, for jeg vil også ha denne funksjonen!
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2012 #3 Skrevet 3. juni 2012 Drøy forskjellsbehandling. Misliker funksjonen sterkt. Det er jo ren overvåkning
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2012 #4 Skrevet 3. juni 2012 Før tidslinja kom kunne man jo se akkurat det samme, altså hva de likte og kommenterte, inne på profilene til folk. Er da ikke noe mer overvåking dette.
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2012 #5 Skrevet 3. juni 2012 Har lurt litt på hvorfor den funksjonen plutselig ble borte, men nå forstår jeg. Ikke søren om jeg blir superaktiv og starte å kommentere og like alle statuser, legge til flere folk og være aktive i disse gruppene. Da kan jeg like så greit være uten den funksjonen.
Envy Skrevet 3. juni 2012 #7 Skrevet 3. juni 2012 Oi, dette visste jeg ikke. Kjedelig å ikke ha den funksjonen da, men du har tydeligvis ikke så mange andre valg enn å skaffe deg fler fb-venner, skrive i hytt og gevær eller et eller annet da. Er forsåvidt en veldig lur greie syns jeg da, lettere å få med seg hva som skjer! ..kanskje derfor den heter "hva skjer"
Gjest BM2 Skrevet 3. juni 2012 #8 Skrevet 3. juni 2012 Drøy forskjellsbehandling. Misliker funksjonen sterkt. Det er jo ren overvåkning Du påsan... Tidslinjen i seg selv er bare en illustrasjon på hele fb. FB får STASI til å fremtså som amatører og speidergutter. Bare ved å melde deg på KG så er du overvåket. Du trenger ikke en gang være på FB for å bli overfåket av FB. Det holder at du havner på et bilde noen legger ut. Da indekseres du og så lages det en oversikt over hvor du dukker opp, når bildene er tatt, hvor bidlene er tatt, hvem andre som er på bildene osv. Og så bygges det en historikk rundt deg. Det holder at du bare tilfeldig havner på bilder en eller annen turist tar, så er du i FB sitt arkiv.
Envy Skrevet 3. juni 2012 #9 Skrevet 3. juni 2012 (endret) Du påsan... Tidslinjen i seg selv er bare en illustrasjon på hele fb. FB får STASI til å fremtså som amatører og speidergutter. Bare ved å melde deg på KG så er du overvåket. Du trenger ikke en gang være på FB for å bli overfåket av FB. Det holder at du havner på et bilde noen legger ut. Da indekseres du og så lages det en oversikt over hvor du dukker opp, når bildene er tatt, hvor bidlene er tatt, hvem andre som er på bildene osv. Og så bygges det en historikk rundt deg. Det holder at du bare tilfeldig havner på bilder en eller annen turist tar, så er du i FB sitt arkiv. Jeg har lenge lurt på hva FB egentlig vet, og hvor avansert det er. De 8 vennene som vises på tidslinjen er for meg et mysterium. Hvordan de velges ut, hvorfor akkurat de 8? Og på chatten, noen venner er alltid "over streken", uansett om de er pålogget eller ikke. Dette er tilsynelatende ofte folk jeg snakker mye med på chatten, men ved et par anledninger har face hengt seg opp i i gutter jeg holder på med. Han ene har jeg nesten ikke snakket med på chat (men vi er mye sammen og sender mye mlder på tlf/ringes), men han er fremdeles over streken (helt greit for meg, lettere å få med seg om han er pålogget ). Hvordan veeeet face at jeg er spesielt nysgjerrig på akkurat han? Endret 3. juni 2012 av Envy
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2012 #10 Skrevet 3. juni 2012 Hvordan veeeet face at jeg er spesielt nysgjerrig på akkurat han? De merker vel at du sjekker profilen hans hele tiden
Envy Skrevet 3. juni 2012 #11 Skrevet 3. juni 2012 De merker vel at du sjekker profilen hans hele tiden Jeg gjør ikke det, for jeg er redd for å havne på de mystiske 8 vennene
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2012 #12 Skrevet 3. juni 2012 Oi, dette visste jeg ikke. Kjedelig å ikke ha den funksjonen da, men du har tydeligvis ikke så mange andre valg enn å skaffe deg fler fb-venner, skrive i hytt og gevær eller et eller annet da. Er forsåvidt en veldig lur greie syns jeg da, lettere å få med seg hva som skjer! ..kanskje derfor den heter "hva skjer" Jeg har 600-700 venner og jeg har ikke den funksjonen, men så er jeg ikke så aktiv i grupper og kommenterer og liker ikke statuser i hytt og vær. Har faktisk litt liv utenfor facebook og vil ikke bli mer aktiv for å få meg en dum funksjon
Gjest BM2 Skrevet 3. juni 2012 #13 Skrevet 3. juni 2012 Jeg har lenge lurt på hva FB egentlig vet, og hvor avansert det er. De 8 vennene som vises på tidslinjen er for meg et mysterium. Hvordan de velges ut, hvorfor akkurat de 8? Og på chatten, noen venner er alltid "over streken", uansett om de er pålogget eller ikke. Dette er tilsynelatende ofte folk jeg snakker mye med på chatten, men ved et par anledninger har face hengt seg opp i i gutter jeg holder på med. Han ene har jeg nesten ikke snakket med på chat (men vi er mye sammen og sender mye mlder på tlf/ringes), men han er fremdeles over streken (helt greit for meg, lettere å få med seg om han er pålogget ). Hvordan veeeet face at jeg er spesielt nysgjerrig på akkurat han? http://europe-v-facebook.org/EN/Data_Pool/data_pool.html Da har du noen timers lesing fremfor deg... Poenget er at FB vet MYE mer om deg en du er klar over. Ikke bare det, de vet på sett og vis ting du ikke vet selv. FB er den mest avanserte overvåkingsformen vi vet 100% sikkert om. Det er noen teorier om hva etterretingstjenestene vet om folk som muligens går lenger. Men av bekreftede overvåkningstjenester så er ingen i nørheten av FB. Du bør ikke gjøre noe ulovlig i USA for å si det enkelt. Den minste ting og politiet i USA får vite ALT fra FB om deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå