Gjest Camelia Skrevet 3. februar 2004 #1 Skrevet 3. februar 2004 Noen som har prøvd? Går det i det hele tatt an, eller må jeg farge om jeg skal bli brunette? Er sånn vanlig "nordisk" blond...
Gjest Seleena Skrevet 3. februar 2004 #2 Skrevet 3. februar 2004 Håret ditt kan sjå litt rart ut om du brukar brunette-glansvask i blondt hår. Vil du verkeleg bli brunette ville eg anbefalt å farge det. Ein skal jo ikkje bruke glabsvask for farging egentleg........Men for å gi glans i ditt naturlege hår! Kanskje det går med dei hårfargane der det står "nivå 2" på. Det er ein mellomting med glansvask og hårfarging og eg TRUR det betyr at det er mild hårfarging som ikkje slit så veldig på håret. Contry colors er ein slik ein...... Eg ville valgt ein lysebrun i starten. Ha ein mørkare på lur om det ikkje blir fint.
Gjest Camelia Skrevet 5. februar 2004 #3 Skrevet 5. februar 2004 Hei Seleena og takk for tips! :D Jeg ønsker egentlig ikke å farge håret i første omgang, kunne tenkt meg å prøve en litt mørkere nyanse for noen uker først, se om jeg liker det. Men ordinær glansvask ville sett rart ut, tror du? Ok. Vil jo ikke bli rar... Den saken du nevner, er det en sånn som må vokse ut, eller vil fargen forsvinne gradvis, vet du det? Er ikke så interessert i ettervekst, nemlig. Hva med en lysebrun glansvask, bare bittelitt mørkere enn håret mitt? Hvor rart er rart, tror du?
-ida- Skrevet 5. februar 2004 #4 Skrevet 5. februar 2004 Jeg har lyst hår forsøkt å farge det mørker hjemme, restultatet har blitt grønt! Mitt råd gjør dette hos en frisør.
Gjest Camelia Skrevet 5. februar 2004 #5 Skrevet 5. februar 2004 Ok Ida, men med hva? Det er det som er saken her... Med glansvask eller med farge?
Vianne Skrevet 5. februar 2004 #6 Skrevet 5. februar 2004 Jeg ville kjøpt Minicolor hos frisøren, og ikke disse vanlige hårfargene på Cubus o.l. Minicolor går ut litt etter litt, men det skal litt til at det går helt ut. Jeg har gått fra lys til mørk, mørk til lys, blåsvart til lys(...anbefales ikke ). Det aller meste uten problem.
Gjest Johannnnne Skrevet 8. desember 2008 #7 Skrevet 8. desember 2008 Hei Jeg er en ung jente med blondt hår, som har lyst til å ta en glansvask for å få håret litt brunere. Er dette lurt? Er det stor sjanse for at håret blir grønt eller misfarget? Please svar fort, fordi jeg skal nemlig prøve i juleferien
California Skrevet 10. desember 2008 #8 Skrevet 10. desember 2008 Å gå fra lys til mørkt/blond til brunette tør jeg påstå at går ikke an midlertidig, uansett om du bruker farger som skal vaskes ut etter 12 vask eller 24 vask (nivå 1-2). Det er en stor sannsynlighet for at fargen vil sette seg såpass i lyst hår at det vil bli permanent mørkt, eventuelt dersom det vaskes ut vil man få en merkelig mellomperiode med mørkere grå/grønt hår. Det er min smertefulle erfaring ihvertfall. I tillegg kommer det med at man ofte ender opp med å kjøpe en for mørk farge for å være sikker på at det blir forandring, selv om alle tips og råd sier "ved tvil velg den lyseste fargen" (smertefull erfaring #2). Men selvfølgelig, du kan jo være heldig og få det til å se fint ut på deg!
Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2009 #9 Skrevet 2. januar 2009 Jeg har litt lys brun farge og ønsker å farge det mørkebrun, men vil ikke ha det permanent. Hva burde jeg bruke? Glansvask eller toning? Og hvor kjøper jeg det? Vil fargen sitte lengre enn det står på pakken?
Gjest SM Skrevet 5. august 2009 #10 Skrevet 5. august 2009 Hei jeg er en jente som ikke har gjort mye forandringer på håret mitt noen gan. Jeg har normalt brunt hår eller lysebrunt eller noe sånt. Og min mor sa at glansvasking kommer til å gjøre håret mørkere noe som jeg veeeldig gjerne vil. Men stemmer det? Blir det mørkere?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå