Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har planer om å begynne å være flink til å stelle huden min, men trenger noen råd om hvordan og hvilke produkter jeg bør bruke...

Det er jo så mye forskjellig, bør jeg velge noe på vanlig butikk, parfymeri, apotek eller hos hudpleiere???

Litt grønn når det gjelder slikt...

Håper noen har noen gode tips...

Ewe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes flere steder å søke råd ang stell av hud og hvilke produkter du bør bruke.

Har du problemhud kan du jo bestille time hos en hudpleier. Der vil du få god veilding og hjelp til å kjøpe produkter tilpasset din hud.

I parfymerier bruker de også å ha ganske bra peiling.

En tommelfingerregel er uansett og rense huden både morgen og kveld.

Bruk ansiktsvann og deretter en god fuktighetskrem.

Egen øyenkrem til øyenpartiet. :blomst:

Skrevet

Ettersom du har lite erfaringer, vil jeg anbefale deg en tur innom hudpleieren for en grundig hudanalyse og tips.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvis du ikke har noen problemer med huden din, så bør du ikke dille for mye med den. Da kan du få problemer (snakker av erfaring). Høres ut som dette er noe du har bestemt deg for fordi du syns du bør. Det er liksom noe som alle jenter med respekt for seg selv skal gjøre. :roll:

Alt du trenger er en mild rensegelé/krem og en krem som gir nok fukt. Ansiktsvann tror jeg ærlig talt ikke er nødvendig, men en peeling til bruk en gang i uka kanskje. Hvor du skal kjøpe produktene kommer helt an på hvor mye penger du vil bruke. Hvis du ikke trenger noen spesiell pleie, har de helt greie, billige ting på apoteket. Hold deg unna parfyme og mineralolje og bare bruk ting som er tilpasset din hudtype.

Skrevet
Hvis du ikke har noen problemer med huden din' date=' så bør du ikke dille for mye med den. Da kan du få problemer (snakker av erfaring).[/quote']

:o :forvirra:

Gjest Anonymous
Skrevet

Starie: Jeg mener bare at det er ingen vits å pøse på med alt mulig dill - gjør det enkelt! Ikke bruk mer ennn huden trenger.

Jeg hadde helt fin hud, helt til jeg begynte å eksperimentere med masse kremer, masker, peelinger, ansiktsvann osv. Jeg så å si levde av prøver fra parfymerier en stund.

Nå har jeg gått tilbake til basic, bruker et minimum av rene, milde produkter, og huden min er endelig normalisert. Nå kan det jo hende at huden min var sensitiv fra før, uten at jeg visste det, men jeg ville ikke tatt sjansen.

Skrevet
Starie: Jeg mener bare at det er ingen vits å pøse på med alt mulig dill - gjør det enkelt! Ikke bruk mer ennn huden trenger.

Jeg hadde helt fin hud, helt til jeg begynte å eksperimentere med masse kremer, masker, peelinger, ansiktsvann osv. Jeg så å si levde av prøver fra parfymerier en stund.

Nå har jeg gått tilbake til basic, bruker et minimum av rene, milde produkter, og huden min er endelig normalisert. Nå kan det jo hende at huden min var sensitiv fra før, uten at jeg visste det, men jeg ville ikke tatt sjansen.

Helt enig med deg! Jeg har helt normal hud, bruker et mildt renseskum e.l. hver morgen og smører med ansiktskrem, og det er alt. Ser mange venninner som har (eller tror de har) tørr/fet/problemhud og pøser på med peeling, renseprodukter, dyre og billige kremer og egentlig får verre hud enn de hadde før. Jeg tror huden stort sett klarer seg selv, hvis den får lov. :blunke:

Skrevet

Hvis det var det du mente Gjest, så misforstod jeg innlegget ditt og det beklager jeg.

Bruker man riktige produkter så tar ikke huden skade av det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...