Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kom opp en reklame på facebook i fra skobutikken moncosko.com. Ser at de har veldig mange billige NIKE treningssko, og vurderer å bestille her i fra. Har aldri hørt om denne nettbutikken før og er derfor litt skeptisk. Noen andre med erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kom opp en reklame på facebook i fra skobutikken moncosko.com. Ser at de har veldig mange billige NIKE treningssko, og vurderer å bestille her i fra. Har aldri hørt om denne nettbutikken før og er derfor litt skeptisk. Noen andre med erfaringer?

Fake. Garantert!

Skrevet

Fake. Garantert!

Hvordan vet du det? Men må innrømme at jeg også ble litt (les: veldig) usikker siden det var så mye avslag på alle skoene, så er derfor jeg spør her om noen har erfaringer.

Skrevet

Hvordan vet du det? Men må innrømme at jeg også ble litt (les: veldig) usikker siden det var så mye avslag på alle skoene, så er derfor jeg spør her om noen har erfaringer.

Fordi det er et standard .com-nettsted med elendig språk, usannsynlig lave priser, samme layout som alle de andre nettbutikkene som selger fake varer og annonserer via facebook (i dag er det denne som er "Norges offisielle CL-butikk"), de har ingen reell kontaktinformasjon på nettstedet sitt og kommer med påstander som "Norges største skobutikk på nettet". Virkelig? De selger 6-7 "merker", tipper Brandos o.l. er litt større..

Skrevet

Takk for svar, og nå er jeg i alle fall 100 % sikker på at jeg skal holde meg langt unna den nettbutikken. Googlet den også, og det kom opp masse negativt om folk som har bestilt og ikke fått varene sine. Når de prøvde/prøver å kontakte nettbutikken, får de ikke noe svar, så her er det virkelig noe muffens. Må være falske varer, ja.

Gjest lillesiren
Skrevet

gmax.no pleier å ha såkalt mini mandag, med sterkt redusert priser på enkelte varer. Jeg kjøpte meg nye løpesko til den nette sum av 499 kr der på mandag:D Nike lunarglide 3+ nedsatt fra 1399 til 499=) Ellers vil jeg anbefale deg å benytte anledningen til å kjøpe treningssko når du er i utlandet, i Norge tar de stort sett dobbelt..

Skrevet

Åneii, nå tror jeg at jeg har driti meg skikkelig ut.. jeg bestilte derfra tidligere i dag. forhåndsbetalte og alt mulig.. Men får ikke ta sorgene på forskudd. kan hende det ikke er no tull. Det finner jeg ut om jeg får pakke i posten eller ikke..

Skrevet

Hei! Vi bestilte der, fikk sko men... De er fake og veeeldig små.. Får de på og kan bruke de men... Har prøvd å kontakte butikken pr mail, men får ikke noe svar. Får håpe du bedtilte ett nr el to større enn du vanligvis bruker - da passer de nok fint :)

Skrevet (endret)

Når merkevarer er så sterkt redusert så kan du regne med at dette er kopier og ikke ekte varer. Samt at de har fryktelig dårlig nettside. Fant denne linken i dag til nettbutikken man skal styre unna da produktene ikke er ekte.

http://www.dagbladet.no/2012/06/19/nyheter/svindel/innenriks/internett/data_og_teknologi/22182033/

Falske nettbutikker

27.04.2012

Mange forbrukere lar seg lokke til å kjøpe merkevarer til langt under normale utsalgspriser på nett, etter å ha sett annonser for disse på sosiale medier som Facebook eller på andre seriøse nettsteder forbrukerne stoler på. Kjøperne risikerer å ikke motta varene de har bestilt, få skadelig programvare på datamaskinen sin eller å motta falske merkevarer.

Forbrukerombudet mottar jevnlig henvendelser fra forbrukere som er blitt svindlet, eller som er redde for å bli svindlet ved netthandel. Noen er usikre på om nettbutikken de vurderer å kjøpe varer fra selger ekte varer, mens andre opplyser å ha mottatt falske merkevarer, eller ingen varer over hodet, etter å ha handlet på nettet.

Ikke bli lurt!

Vær skeptisk før du handler på ukjente nettbutikker. Husk at det er enkelt å opprette en nettside som ser relativt profesjonell ut.

1. Forsikre deg om at det er en seriøs nettbutikk

Manglende kontaktinformasjon er et klart tegn på at nettbutikken ikke driver seriøst. Oppgis kun et kontaktskjema for forbrukeren, men ingen adresse, telefonnummer, e-postadresse eller organisasjonsnummer til selskapet bør du la være å handle i nettbutikken.

Du kan sjekke hvem som har registrert domenet på Whois.com.

2. Sjekk andres erfaringer ved å søke på nettbutikkens navn

Søk på internett etter andres erfaringer med å handle i den aktuelle nettbutikken, f.eks. i diskusjonsforum, blogger, e.l.

3. Ikke betal for varer på forskudd

Dette gjelder generelt ved alle kjøp du gjør fra nettet, og spesielt ved kjøp gjennom nettauksjoner eller ukjente nettbutikker.

4. Bruk kredittkort

Da kan du ha rett etter finansavtaleloven § 54 b til å få refundert pengene fra banken dersom varen ikke blir levert.

5. Sjekk Forbrukerombudets liste over useriøse nettbutikker

Listen nedenfor er ikke fullstendig, og dersom butikken du planlegger å handle fra ikke er på listen betyr ikke det nødvendigvis at det er trygt å handle der. Det er derfor viktig at du også søker etter andres erfaringer før du handler.

Endret av Pusemamma

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...