Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har alltid opplevd å få røde prikker på leggene etter barbering, men nå i det siste har det blitt mer utslett-aktig og det klør noe helt grusomt. Bruker for tiden den nye høvelen fra gilette for sensitiv hud, har prøvd å bruke gilette barberskum og vanlig såpe eller krem men det blir fortsatt rødt og klør. Ikke ser det særlig pent ut heller...

Noen tips? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

bruke skum og barberhøvel fra gilette som er for sensetiv hud. etter barbering, så smøre på rensekrem/ rense gel. pyracept, klorexidin eller til og med vibrator rens fra kondomeriet, dette hjalp meg mot rødhet og kløe.

Skrevet

Prøvd å barbere deg etter du har dusja? Da er hårene mykere og enklere å kutte, så noen våtbarberer bare i dusjen. Andre sverger også på å smøre seg inn seg oliven olje:P Har ikke prøvd det selv, men om du plages med rødhet så er det jo verdt et forsøk:)

Ellers kan en barberkrem for sensitiv hud være løsningen. Og prøv å ikke press høvelen for hardt mot huden heller, da blir jeg også rød. Særlig viktig om høvelen er helt ny og skarp.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker kun barberhøvelen i dusjen. Da bruker jeg såpen jeg dusjer i som "skum" (aderma).

AnonymBruker
Skrevet

Ts her. Jeg barberer alltid leggene etter å ha stått en stund i dusjen, men det hjelper ikke. Jeg får prøve barberskum beregnet på sensitiv hud.

AnonymBruker
Skrevet

kanskje du kan prøve en ladyshave i stedet for barbering?

AnonymBruker
Skrevet

kanskje du kan prøve en ladyshave i stedet for barbering?

Har prøvd et par stykker, men leggene blir jo aldri helt glatte. Lang tid tar det også..

Skrevet

Har prøvd et par stykker, men leggene blir jo aldri helt glatte. Lang tid tar det også..

Prøv en rensekrem/rensegel for sår etter barbering, eks pyracept eller noe slikt.

AnonymBruker
Skrevet

Prøv en rensekrem/rensegel for sår etter barbering, eks pyracept eller noe slikt.

De produktene der er jo kjent for å tørke ut huden og ødelegge den naturlige floraen. Så det tror jeg ikke er lurt.. Vet av erfaring at huden min blir veldig tørr av pyricept, klirhexidin osv.

Skrevet

De produktene der er jo kjent for å tørke ut huden og ødelegge den naturlige floraen. Så det tror jeg ikke er lurt.. Vet av erfaring at huden min blir veldig tørr av pyricept, klirhexidin osv.

http://www.kondomeriet.no/produkt/unirens-etterbarbering/9760687

Denne anbefalles, den tørker ikke ut huden slik som pyricept, etter at jeg begynte å bruke den, så er kløren og rødheten borte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...