Gjest LadyAntebellum Skrevet 3. juni 2012 #1 Del Skrevet 3. juni 2012 Laget chili con carne på fredag, hvor lenge er den holdbar? Kan vi ha restene til middag imorgen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iselin91 Skrevet 3. juni 2012 #2 Del Skrevet 3. juni 2012 Tror ikke middag skal stå lengre i kjøleskapet i et døgn...TROR jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murray Skrevet 3. juni 2012 #3 Del Skrevet 3. juni 2012 Lukt på den. Lukter det ok - go for it! Synes ikke siden fredag var så mange dager, så det går nok fint. Iselin: Joda, middagsrester kan spises flere dager etter sin opprinnelse i grytene! Rester er digg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest navnelapp Skrevet 4. juni 2012 #4 Del Skrevet 4. juni 2012 Opptil fem dagar har eg hatt mat som gryter og supper i kjøleskapet og spist det utan problem. Det forutset imidlertid nokre detaljar: * Maten må lukte godt og sjå fin ut. Ingen muggdannelse eller anna nedbryting må ha starta. * Maten må ha blitt satt kaldt med ein gong måltidet var ferdig. Den bør ikkje ha stått på benken i ei gryte over natta før den vart sett i kjøleskapet. * Maten må varmast godt opp, den skal vere gjennomkokt før den vert servert. * Maten må ha vore i tett boks eller anna egna emballasje i kjøleskapet. * Maten må ikkje innehalde erter. Erter dannar svovelstoff veldig raskt, som vil auke farta på nedbrytingsprosessen veldig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest navnelapp Skrevet 4. juni 2012 #5 Del Skrevet 4. juni 2012 (Bønner er OK.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 4. juni 2012 #6 Del Skrevet 4. juni 2012 Jeg har spist middagsrester en uke etterpå jeg, som har stått i kjøleskapet. Men jeg lukter alltid på det og ser nøye etter evt. mugg eller lignende. Neste gang du lager det så kan du jo fryse det ned med en gang. Rester holder mye lenger nedfryst! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anciol Skrevet 4. juni 2012 #7 Del Skrevet 4. juni 2012 Jeg fryser restene eller gir det til foreldrene mine sine hunder:) NB de får ikke potet eller annet skadelig ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå