Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

PÅ FORHÅND: Jeg ønsker IKKE svar av dere med høyere utdanning.

Jeg er 30+ og har (selvsagt) videregående + yrkesrettet fagbrev. Men nå har jeg fått jobb som kontorassistent pga selvvalgt yrkesbytte.

Jeg har startlønn på 180 kr/t. Tidligere hadde jeg 165 (+ tillegg i helger og helligdager).

Spørsmålet blir igjen:

Hva tjener du som ikke har "all verdens" av utdanning.

Selv bor jeg i øst ;)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har månedslønn, men omregnet i forhold til årsvgerk har jeg en timelønn på 240 kroner. Har fullført videregående (ikke fagbrev), og jobber på kontor i Oslo.

AnonymBruker
Skrevet

Årslønn på 350 000 kr gir vel en timeslønn på ca 166 kr.

Jobber på kontor på østlandet.

AnonymBruker
Skrevet

Syntes det er flott å lese at de uten utdanning tjener mer enn meg som har en bachelorgrad ++.

Utdanning lønner seg virkelig!

Bare et lite hjertesukk :)

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Syntes det er flott å lese at de uten utdanning tjener mer enn meg som har en bachelorgrad ++.

Jeg er anonym bruker #3, som tjener 350 000 i året.

Jeg har også bachelorgrad ++, men jobber med noe helt annet enn hva jeg er utdannet til.

Mitt lønnstrinn er utelukkende basert på alder og ansinnitet, ikke utdanning.

Andre, langt yngre personer enn meg meg, med utdannelse innenfor fagfeltet, har en startlønn på 75 000 kr året mer enn meg, så jo, utdannelse lønner seg!

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan kan du si så ut fra det som nevnes her? Du glemmer en viktig faktor, ansiennitet. Du er kanskje relativt nyutdannet, mens andre kanskje har 30 år med årlig lønnsvekst (og ansiennitet/yrkeserfaring).

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan kan du si så ut fra det som nevnes her? Du glemmer en viktig faktor, ansiennitet. Du er kanskje relativt nyutdannet, mens andre kanskje har 30 år med årlig lønnsvekst (og ansiennitet/yrkeserfaring).

I min jobb kommer jeg ikke til å ha like høy timelønn som blir nevnt her selv med full ansiennitet...

AnonymBruker
Skrevet

I min jobb kommer jeg ikke til å ha like høy timelønn som blir nevnt her selv med full ansiennitet...

I en stilling som krever bachelorgrad ++?

Skrevet

Kanskje du tok en utdanning som ikke er verdt noe særlig?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I en stilling som krever bachelorgrad ++?

Kun bachelorgrad.

Kanskje du tok en utdanning som ikke er verdt noe særlig?

Jeg tok faktisk en av de kjedeligste, tørreste, mest fornuftige utdanningene som finnes. Jobber i offentlig sektor.

Nå skal jeg ikke kuppe tråden lenger :)

Skrevet

Jeg tok faktisk en av de kjedeligste, tørreste, mest fornuftige utdanningene som finnes. Jobber i offentlig sektor.

Kan jeg spørre hva du har bachelor i, og hva du jobber med nå?

• Liker 2
Skrevet

Jeg er ufaglært, har åtte års ansennitet og 130-140 kroner timen, med fire forskjellige UB-tillegg etter visse klokkeslett/på spesielle dager.

Skrevet

Årslønn på 350 000 kr gir vel en timeslønn på ca 166 kr.

Jobber på kontor på østlandet.

Med den lønna har du en timeslønn på kr 179. :)

AnonymBruker
Skrevet

Det stemmer ikke.

Jeg sjekket nå, og jeg har 350 000 i året, 973 kr dagen, 129 kr timen.

Skrevet

Formelen for å regne ut timelønn er alltid årslønn delt på 1950 timer, så da skjønner ikke jeg hvordan du regner på det.

Skrevet

Stemmer det, hvis man har vanlig 37,5 times uke :)

AnonymBruker
Skrevet

Formelen for å regne ut timelønn er alltid årslønn delt på 1950 timer, så da skjønner ikke jeg hvordan du regner på det.

Jeg regnet det ikke ut, jeg så på tabellen (lønnstrinn 41), som sa at jeg hadde en bruttolønn på 350 500 kr året, 29 191,70 kr mnd, 973,10 kr dagen.

973,10 kr dagen/7,5 times arbeidsdag = 129,73 kr timen.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg regnet det ikke ut, jeg så på tabellen (lønnstrinn 41), som sa at jeg hadde en bruttolønn på 350 500 kr året, 29 191,70 kr mnd, 973,10 kr dagen.

973,10 kr dagen/7,5 times arbeidsdag = 129,73 kr timen.

Men du jobber vel ikke 30 dager i måneden?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...