Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har i over ett års tid lagt på et altfor lavt kaloriinntak. Det er først nå i den siste tiden jeg har innsett det, og må derfor begynne å spise mer. Men så hører jeg jo at dette kan føre til vektøkning og jojo-slanking, stemmer dette? Jeg trener ikke, men går tur hver dag og løper rundt i jobben min. Hvor mye kan jeg øke matinntaket med, uten å rase opp i vekt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har i over ett års tid lagt på et altfor lavt kaloriinntak. Det er først nå i den siste tiden jeg har innsett det, og må derfor begynne å spise mer. Men så hører jeg jo at dette kan føre til vektøkning og jojo-slanking, stemmer dette? Jeg trener ikke, men går tur hver dag og løper rundt i jobben min. Hvor mye kan jeg øke matinntaket med, uten å rase opp i vekt?

Du kan øke det med eksakt 341,589 kcal per dag.

Seriøst: Det er jo helt umulig å gi noe svar på dette. Du bør selvsagt være i aktivitet, men du må spise nok også. Det høres ut som om du spiser alt for lite, og det er jo ikke bra i lengden. Jojo-slanking er folk som sulter seg ned i vekt, som dermed mister muskelmasse. Når de så begynner å spise normalt har de lavere forbrenning, og legger på seg mer enn de tapte. Så sulter de seg ned igjen, og slanker seg feite.

Du må bare begynne å spise mer normale mengder. Samtidig kan du jo prøve å øke ditt daglige aktivitetsnivå litt, det høres ut som om du er ganske aktiv, men at du samtidig har rikelig med rom for å øke aktivitetsmengden. Du trenger ikke trene på helsestudio, alt som får opp pulsen er bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...