AnonymBruker Skrevet 3. juni 2012 #1 Skrevet 3. juni 2012 Har tenkt til å levere oppsigelse til min arbeidsgiver i morgen. Har en 20 % helgestilling, og siden jeg har vært ansatt i over 6 mnd har jeg 3 mnd oppsigelse slik jeg har forstått det. Hvordan skriver jeg en oppsigelse? Jeg ønsker å flytte til hjemkommunen min pga samlivsbrudd. Sendte mail til min gamle sjef for å spørre om mulighet til å være tilkallingsvikar. Hun skrev tilbake at de hadde et vikariat på 80% fra sommeren av. Typisk min flaks. Finnes det noen måte å gjøre dette profesjonellt på?
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2012 #2 Skrevet 3. juni 2012 Oppsigelsesbrev er enkelt og greit. Bare skriv noe sånt som "Jeg, AnonymBruker, sier med dette opp min stilling som bananskreller fra dato. Siste arbeidsdag blir dato." Jeg pleier å gå inn til sjefen og si det ansikt til ansikt og bli enig om hva man gjør med utestående ferie og siste arbeidsdag. For gamlejobben får du sjekke med sjefen om du skal sende en søknad.
Ixnay Skrevet 3. juni 2012 #3 Skrevet 3. juni 2012 (endret) Oppsigelsesbrev er enkelt og greit. Bare skriv noe sånt som "Jeg, AnonymBruker, sier med dette opp min stilling som bananskreller fra dato. Siste arbeidsdag blir dato." Jeg pleier å gå inn til sjefen og si det ansikt til ansikt og bli enig om hva man gjør med utestående ferie og siste arbeidsdag. For gamlejobben får du sjekke med sjefen om du skal sende en søknad. Godt svar ^ I tillegg ville jeg hørt med sjefen om det kan være mulig å slutte tidligere, hvis du ønsker å flytte så fort som mulig. Kanskje han har noen som ønsker å jobbe litt ekstra, eller de kan få inn noen til å erstatte deg litt før. Skader ikke å spørre i alle fall. Endret 3. juni 2012 av Ixnay
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2012 #4 Skrevet 3. juni 2012 Fult mulig du har 3 mnd oppsigelse, men tror jeg ville sjekket det opp. Flere steder går det på arbeidsmengde og/eller tidsrommet arbeidet strekker seg over.. Søk i google på "å skrive oppsigelse" så kommer det fine eksempler du kan bruke, jeg tror nok dette bør kunne ordnes så du kan gå litt tidligere. Lykke til :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå