AnonymBruker Skrevet 3. juni 2012 #1 Skrevet 3. juni 2012 Som overskriften sier, last opp alle bidler av blomster som du liker, så vi kan samle dem her ) Takk
Gjest blackbird Skrevet 3. juni 2012 #3 Skrevet 3. juni 2012 http://www.public-domain-image.com/plants/flowers/rose/slides/pink-roses-dew.jpg
yes2yes Skrevet 3. juni 2012 #4 Skrevet 3. juni 2012 (endret) Selvsagt, jeg er ikke vondt og be for slikt. Hvis ikke vakre blomster er et av livets store gleder, er det lite som kan være det. Værsågod, håper de får glede i deg slik de gjør i mitt eget tilfelle. Edit: Bildene er naa fjernet med tanke paa at de tar for mye plass i mitt begrensede bildearkiv paa dette forumet, men for aa ikke odelegge traaden sjarm for de som skal lese traaden senere, har jeg overfort bildene til denne linken: http://www.imagebam....e5735a201260524 . Endret 12. juli 2012 av yes2yes 5
Munchlax Skrevet 3. juni 2012 #5 Skrevet 3. juni 2012 (endret) Blåveis er min absolutte favoritt. Endret 3. juni 2012 av Puddelhue 1
Gjest uAnonymBruker Skrevet 3. juni 2012 #6 Skrevet 3. juni 2012 (endret) Selvsagt, jeg er ikke vondt og be for slikt. Hvis ikke vakre blomster er et av livets store gleder, er det lite som kan være det. Værsågod, håper de får glede i deg slik de gjør i mitt eget tilfelle. UÆÆÆ kan man plante disse i et norsk bed på et sted det snør i juni`? Så innmai fine Endret 3. juni 2012 av uAnonymBruker
Marikke Skrevet 4. juni 2012 #7 Skrevet 4. juni 2012 (endret) Er det noen som vet hva disse heter? De var nydelige! Endret 4. juni 2012 av Marikke
^me^ Skrevet 4. juni 2012 #8 Skrevet 4. juni 2012 min favoritt er spanske margeritter! https://encrypted-tbn0.google.com/images?q=tbn:ANd9GcTp0rPppB0AVmiZZtJZFUj-mLQaaAoGB26I1i0UuLNLR2exVpg5hg 1
Gjest Eluveitie Skrevet 4. juni 2012 #9 Skrevet 4. juni 2012 Jeg elsker Porselensblomsten!! Og så lukter de så utrolig godt. 2
Rumle Skrevet 5. juni 2012 #10 Skrevet 5. juni 2012 Er det noen som vet hva disse heter? De var nydelige! Forglemmegei
Rumle Skrevet 5. juni 2012 #11 Skrevet 5. juni 2012 (endret) UÆÆÆ kan man plante disse i et norsk bed på et sted det snør i juni`? Så innmai fine Dahlia, eller georginer som de også kalles, går veldig fint an å få frem her i Norge Meget takknemmelige planter som gir nydelige blomster helt frem til frosten kommer Når første frostnatt kommer, må du grave opp knollene og ta vare på de, kaldt og tørt, til neste år, for de skal ikke ha frost. Hvis du bor langt mot nord (eller egentlig hvor som helst) kan du med fordel drive de inne en stund før du planter de ut, så får du enda mer blomster hver sesong Hvis du ikke ville styre med å ta vare på knoller fra år til år, kan du kjøpe relativt billige georginer på hagesentrene nå om dagen. Det er et litt annet utvalg, men mye fint Sneglene er veldig glade i dem, så det kan være fint å skjerme dem litt for dem. Jeg har mine i store potter på terrassen og der stortrives de Dahlia Endret 5. juni 2012 av Rumle
Gjest uAnonymBruker Skrevet 5. juni 2012 #12 Skrevet 5. juni 2012 Dahlia, eller georginer som de også kalles, går veldig fint an å få frem her i Norge Meget takknemmelige planter som gir nydelige blomster helt frem til frosten kommer Når første frostnatt kommer, må du grave opp knollene og ta vare på de, kaldt og tørt, til neste år, for de skal ikke ha frost. Hvis du bor langt mot nord (eller egentlig hvor som helst) kan du med fordel drive de inne en stund før du planter de ut, så får du enda mer blomster hver sesong Hvis du ikke ville styre med å ta vare på knoller fra år til år, kan du kjøpe relativt billige georginer på hagesentrene nå om dagen. Det er et litt annet utvalg, men mye fint Sneglene er veldig glade i dem, så det kan være fint å skjerme dem litt for dem. Jeg har mine i store potter på terrassen og der stortrives de Takk :D Nå skal verandaen bli fin
Rumle Skrevet 5. juni 2012 #13 Skrevet 5. juni 2012 Takk :D Nå skal verandaen bli fin Så bra! Her kan du lese litt om hvordan du får de til å trives. Lykke til!
Gjest uAnonymBruker Skrevet 5. juni 2012 #14 Skrevet 5. juni 2012 Så bra! Her kan du lese litt om hvordan du får de til å trives. Lykke til! Har du noen gode tips til solsikker også kanskje? Jeg har prøvd å gro dem i snart 10 år, blir bare en liten stengel og så dør de.
Rumle Skrevet 5. juni 2012 #16 Skrevet 5. juni 2012 Har du noen gode tips til solsikker også kanskje? Jeg har prøvd å gro dem i snart 10 år, blir bare en liten stengel og så dør de. Solsikkene som jeg sådde for noen måneder siden har tatt kvelden her så jeg burde sikkert ikke svare :gjeiper: Meeeeen, jeg mener at solsikker egentlig skal være ganske enkle å få til? Har lest at de ikke tåler så godt omplanting, så kanskje så direkte der du vil ha de nå? Ikke så for tett heller, eller tynn ut etter behov. Det har jeg tenkt å prøve i alle fall Så får vi se om jeg klarer det denne gangen! Om plantene du har sådd tidligere blir lange og tynne, høres det ut som de har fått for lite sol/ lys, da strekker de fleste små planter seg veeeeeeeeeldig Se litt nede på siden her, der står noen fine tips
Rumle Skrevet 5. juni 2012 #18 Skrevet 5. juni 2012 Har helt glemt å poste mine favoritter, jeg liker egentlig de fleste blomster Men, måtte jeg velge hadde det nok blitt roser
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå