Gå til innhold

Post bilde(r) av blomster du liker!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som overskriften sier, last opp alle bidler av blomster som du liker, så vi kan samle dem her :))

Takk :blomst:

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

img_466725d0ba68b.jpg

Disse to er penest :)

stargazer3_opt.jpg

• Liker 1
Skrevet (endret)

Selvsagt, jeg er ikke vondt og be for slikt. :blomst: Hvis ikke vakre blomster er et av livets store gleder, er det lite som kan være det.

Værsågod, håper de får glede i deg slik de gjør i mitt eget tilfelle.

Edit: Bildene er naa fjernet med tanke paa at de tar for mye plass i mitt begrensede bildearkiv paa dette forumet, men for aa ikke odelegge traaden sjarm for de som skal lese traaden senere, har jeg overfort bildene til denne linken: http://www.imagebam....e5735a201260524 .

Endret av yes2yes
  • Liker 5
Skrevet (endret)

260px-Leberbl%C3%BCmchen.jpg

Blåveis er min absolutte favoritt. :):rodmer:

Endret av Puddelhue
  • Liker 1
Gjest uAnonymBruker
Skrevet (endret)

Selvsagt, jeg er ikke vondt og be for slikt. :blomst: Hvis ikke vakre blomster er et av livets store gleder, er det lite som kan være det.

Værsågod, håper de får glede i deg slik de gjør i mitt eget tilfelle.

UÆÆÆ kan man plante disse i et norsk bed på et sted det snør i juni`? Så innmai fine :rodmer:

Endret av uAnonymBruker
Skrevet (endret)

Er det noen som vet hva disse heter? De var nydelige! :rodmer:

Endret av Marikke
Gjest Eluveitie
Skrevet

Jeg elsker Porselensblomsten!! Og så lukter de så utrolig godt.

FSCN20360023esb.JPG

• Liker 2
Skrevet

Er det noen som vet hva disse heter? De var nydelige! :rodmer:

Forglemmegei :)

Skrevet (endret)

UÆÆÆ kan man plante disse i et norsk bed på et sted det snør i juni`? Så innmai fine :rodmer:

Dahlia, eller georginer som de også kalles, går veldig fint an å få frem her i Norge :jepp: Meget takknemmelige planter som gir nydelige blomster helt frem til frosten kommer :) Når første frostnatt kommer, må du grave opp knollene og ta vare på de, kaldt og tørt, til neste år, for de skal ikke ha frost. Hvis du bor langt mot nord (eller egentlig hvor som helst) kan du med fordel drive de inne en stund før du planter de ut, så får du enda mer blomster hver sesong :)

Hvis du ikke ville styre med å ta vare på knoller fra år til år, kan du kjøpe relativt billige georginer på hagesentrene nå om dagen. Det er et litt annet utvalg, men mye fint :)

Sneglene er veldig glade i dem, så det kan være fint å skjerme dem litt for dem. Jeg har mine i store potter på terrassen og der stortrives de :)

Dahlia

Endret av Rumle
Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Dahlia, eller georginer som de også kalles, går veldig fint an å få frem her i Norge :jepp: Meget takknemmelige planter som gir nydelige blomster helt frem til frosten kommer :) Når første frostnatt kommer, må du grave opp knollene og ta vare på de, kaldt og tørt, til neste år, for de skal ikke ha frost. Hvis du bor langt mot nord (eller egentlig hvor som helst) kan du med fordel drive de inne en stund før du planter de ut, så får du enda mer blomster hver sesong :)

Hvis du ikke ville styre med å ta vare på knoller fra år til år, kan du kjøpe relativt billige georginer på hagesentrene nå om dagen. Det er et litt annet utvalg, men mye fint :)

Sneglene er veldig glade i dem, så det kan være fint å skjerme dem litt for dem. Jeg har mine i store potter på terrassen og der stortrives de :)

Takk :D Nå skal verandaen bli fin :rodmer:

Skrevet

Takk :D Nå skal verandaen bli fin :rodmer:

Så bra! :rodmer:

Her kan du lese litt om hvordan du får de til å trives. Lykke til! :)

Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Så bra! :rodmer:

Her kan du lese litt om hvordan du får de til å trives. Lykke til! :)

Har du noen gode tips til solsikker også kanskje? Jeg har prøvd å gro dem i snart 10 år, blir bare en liten stengel og så dør de.

Skrevet

Har du noen gode tips til solsikker også kanskje? Jeg har prøvd å gro dem i snart 10 år, blir bare en liten stengel og så dør de.

Solsikkene som jeg sådde for noen måneder siden har tatt kvelden her :sjenert: så jeg burde sikkert ikke svare :gjeiper: Meeeeen, jeg mener at solsikker egentlig skal være ganske enkle å få til? :klo: Har lest at de ikke tåler så godt omplanting, så kanskje så direkte der du vil ha de nå? Ikke så for tett heller, eller tynn ut etter behov. Det har jeg tenkt å prøve i alle fall :) Så får vi se om jeg klarer det denne gangen! :ler:

Om plantene du har sådd tidligere blir lange og tynne, høres det ut som de har fått for lite sol/ lys, da strekker de fleste små planter seg veeeeeeeeeldig :)

Se litt nede på siden her, der står noen fine tips :)

Skrevet

Har helt glemt å poste mine favoritter, jeg liker egentlig de fleste blomster :rodmer: Men, måtte jeg velge hadde det nok blitt roser :rodmer:

e5063.jpg

e4745.jpg

e4742.jpg

e3942.jpg

e6061.jpg

e4669.jpg

e4744.jpg

e4824.jpg

e4448.jpg

:rodmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...