AnonymBruker Skrevet 3. juni 2012 #1 Skrevet 3. juni 2012 Jeg bestilte en telefon fra elkjøp.no på torsdag, idag er telefonen på tilbud, 500,- billigere. Kan jeg klage? Gjelder den greia med at hvis man finner varen billigere når elkjøp selv har varen på tilbud?
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2012 #2 Skrevet 3. juni 2012 Jeg er litt usikker på hvordan det blir når du handlet den på nett, men Elkjøp har jo 30 dager full returrett/prisgaranti - så dersom du har kjøpt X i butikken til 800 kr, og X kommer på tilbud til 500 kr neste uke, skal du ha rett til, dersom du har kvitteringen, på å få varen til 500 kr, altså få igjen 300 kr. Sånn har jeg forstått det iallfall. Men, som sagt, er usikker på om det blir annerledes om du har kjøpt på elkjop.no. Ta med varen og kvittering til Ekjøp i morgen, så kanskje de kan svare deg bedre enn oss?
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2012 #3 Skrevet 3. juni 2012 Normalt sett ikke, men i og med at Elkjøp skal ha prisgaranti, så får du høre med dem.
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2012 #4 Skrevet 3. juni 2012 På nett så skal jo 14 dager angrefrist også gjelde, uansett. Så du kan jo bare si du angrer, heve kjøpet og kjøpe den billigere om de skal være vanskelige. 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2012 #5 Skrevet 3. juni 2012 Dersom de ikke gir det avslag på prisen så benytter du deg av 14-dagers angrefrist og så bestiller ny vare.
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2012 #6 Skrevet 3. juni 2012 Jeg kjøpte liksågodt en ny telefon idag, så leverer jeg den første jeg bestilte tilbake når den kommer. Det var dagstilbud på elkjop.no idag, og da tror jeg ikke prisgarantien gjelder. Og da hadde det jo blitt forsent å benytte seg av tilbudet imorgen hvis de ikke ville gitt meg penger tilbake.
Snjó Skrevet 3. juni 2012 #7 Skrevet 3. juni 2012 Elkjøp kan velge å være litt vrang her dersom du ønsker å levere den tilbake i en av butikkene deres, da bytteretten ikke gjelder mobiltelefoner. Men du har som det er nevnt ovenfor angrerett, så det å sende den i retur pr post kan de ikke nekte deg.
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2012 #8 Skrevet 4. juni 2012 Elkjøp kan velge å være litt vrang her dersom du ønsker å levere den tilbake i en av butikkene deres, da bytteretten ikke gjelder mobiltelefoner. Men du har som det er nevnt ovenfor angrerett, så det å sende den i retur pr post kan de ikke nekte deg. Men det er en mobiltelefon uten abonnement. Det står på elkjøp sine sider at man kan levere tilbake varer i alle fysiske butikker, untatt mobiltelefoner og andre varer med abonnement. Så egentlig tror jeg ikke de kan nekte meg å levere den tilbake i butikken siden det er en telefon uten abonnement.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå