AnonymBruker Skrevet 3. juni 2012 #1 Skrevet 3. juni 2012 Som overskriften sier er huden min fuktfattig og kombinert. Den blir og fort rød. en gang I uka bruker jeg peeling fra dermalogica (daily microfoliant)og rensemaske etterpå som heter skin refining mask også fra dermalogica samt en fuktmaske. Men kan en rensemaske I tillegg til peeling gjøre vondt verre? At det heller "trigger" urenheter og at peeling tørker ut huden? hvor ofte bør man bruke rensemaske?
RugRatzz Skrevet 3. juni 2012 #2 Skrevet 3. juni 2012 Ja, det kan gjøre huden din verre. Det kommer helt an på hva slags rensemaske det er. Det viktigste er iallefall at du ikke gjør det for ofte. 1 gang i uka er nok for de fleste, maks 2 ganger. Siden huden din fort blir rød, regner jeg med at den er sensitiv. Da vil jeg no anbefale maks 1 dag i uka, og kanskje bruke fuktmaske 2 dager i uka(1 gang etter peeling og rensemaske, og 1 gang etter peeling/vanlig rens).
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2012 #3 Skrevet 3. juni 2012 Det er en typisk leiremaske tror jeg og peelingen kan visst brukes hver dag noe min hud ikke tåler. Tror og at 1 gang I uka er mer enn nok. Men burde jeg droppe peeling 2 ganger I uka?
RugRatzz Skrevet 3. juni 2012 #4 Skrevet 3. juni 2012 (endret) Er det MD sin skrubb du har? Du kan gjerne bruke den 2 ganger i uka, men du trenger ikke å skrubbe mens du har den på huden. Siden den inneholder 15 % glycolsyre (om det er MD sin du har da), vil den aktivt eksfoliere huden din av seg selv, om du påfører den. Da vil ikke huden bli like irritert som om du gjør det fysisk, men du vil forsatt få vekk død hud. Bare ha den på som en maske i 10-15 min før du skyller av Gjerne bruk fuktmaske etterpå! Endret 3. juni 2012 av RugRatzz
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2012 #5 Skrevet 3. juni 2012 Det er dermalogica sin skrubb den inneholder bare salilsyre tror jeg. bruker den to ganger I uka etterfulgt av en fuktighetsmaske (decleor). En gang I uka bruker jeg både rensemaske, dermalogica skrubben og fuktmaske. Er litt redd at jeg overdriver med dette og gjør huden mer sensitiv og mer fuktfattig. Det er verst med nesa for Der flasser jeg, er rød og I tillegg ser det ut som huden er fet.
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2012 #6 Skrevet 3. juni 2012 Lurer og på om noen har prøvd dermalogicas fuktserum, tror den het hydrate booster. har og vurdert litt decleor.
RugRatzz Skrevet 3. juni 2012 #7 Skrevet 3. juni 2012 Åja, hehe, ser at du har skrevet det i første innlegget! salisyre vil fungere på samme måte som glycolsyre ved at den eksfolierer, så det er bare å påføre uten å skrubbe! Men siden du sier at nesa flasser og er rød ville jeg prøvd en uke uten skrubben, eventuelt å ikke skrubbe manuelt for å se om det vil gjøre en forskjell. Og bare fortsett å pøs på med fuktmaske!
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2012 #8 Skrevet 3. juni 2012 Takk for tips tror kanskje jeg skal prøve et fuktserum I tillegg for å gjøre huden mindre fuktfattig. Er nok det som er årsaken til at huden er litt rødlig.
terri Skrevet 4. juni 2012 #9 Skrevet 4. juni 2012 Jeg vil anbefale deg som krem, etter peeling og rens MD formulations critical care complex - den roer ned huden og har en veldig healende virkning. http://www.feelunique.com/p/md-formulations-Critical-Care-Skin-Repair-Complex-30ml?aff=aw&awc=2150_1338796692_2f4f1c959a35888a9b992a696e30e3eb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå