linky Skrevet 3. juni 2012 #1 Skrevet 3. juni 2012 Vet ikke helt hvor jeg skal poste dette så prøver her. Noen som har malt tripp trapp stoler før her? Har en mørk brun stol som vi vil male hvit. Utenom å vaske den godt før en begynner, noe annet en må/bør gjøre, eller er det bare til å male rett på?
Gjest pysepusen Skrevet 3. juni 2012 #2 Skrevet 3. juni 2012 Har hørt om to fremgangsmåter; ei venninne av meg bare sprayet den (men hun malte sin lilla), ei annen grunnet den først før hun malte. Jeg tror jeg kommer til å gå for det siste alternativet når jeg skal male til sommeren.
Gjest Violetta Skrevet 3. juni 2012 #3 Skrevet 3. juni 2012 Vask med salmiakk og puss over med fint sandpapir så henger malingen bedre.
linky Skrevet 3. juni 2012 Forfatter #4 Skrevet 3. juni 2012 Takk for svar:) Skal ta meg en tur innom malebutikken og høre hva de sier der, men kjekt å høre her også hvordan andre har gjort det:)
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2012 #5 Skrevet 3. juni 2012 Vask først med salmiakkvann/husvask. I og med at de er lakkert, så må du pusse den ned først. Grovt papir først, så finere. Så må du grunne med heftgrunn. Etter det har tørket pusser du lett over med fint papir igjen, tørk over med microfiberklut. Jeg ville valgt å male med oljemaling, minimun to strøk. Det er lettere å få jevnt og vil tåle søl bedre enn vanntynnbar maling. Puss jevne forsikring med fint sandpapir mellom hvert strøk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå